Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Zelf Tesla laadpaal aansluiten - toegestaan?

This site may earn commission on affiliate links.
Goedkope accutechniek kan inderdaad gevaarlijk zijn, al merk je dat vaak pas na lange tijd.
Vaak komen ze moeiteloos door alle tests heen omdat ze maar voor een paar minuten testen, terwijl in de praktijk de lader uren lang aan de lader hangt, of de temperatuur/luchtvochtigheid/luchtdruk/slijtage totaal anders zijn dan in de testsituatie.
Verder zijn lithium ion accu's gewoon gevaarlijk, ze zitten vol met energie en bij een fabricagefout heb je gewoon echt meteen een probleem, ook al merk je dit vaak pas tijden later. Met vrijwel ieder ander product merk je het vrijwel meteen, of is het niet gevaarlijk.
Hoe vaak heb ik niet dat mijn koekje half mislukt is, dat er een gat in mijn brood zit, dat mijn voetbal net een ei is, dat de deur net niet helemaal goed dicht gaat, dat het paneel van mijn auto daar 4mm van dat andere paneel zit en daar maar 3, dat die krantentekst net een beetje scheef op de pagina zit. Dat één van al die celletjes zijn wand net ietsje dunner is, ach ja, kan gebeuren toch? Dat dat éne weerstandje van dat goedkope merk toch net ietsje meer of minder stroom door laat dan de bedoeling was? Ach ja... Ze willen toch een goedkope elektrische fiets?
 
Ondertussen wordt dit nieuws de wereld ingeslingerd. De BMW-garage weet niet hoe snel hij naar Tesla moet wijzen.:eek:

Met name de laatste paragraaf doet me huiveren. Kan een reden zijn voor veel VVE’s het laden van auto’s in de parkeergarage te verbieden. Ik ken er al één....

Privacy settings

Wat een idioot is die directeur. Wijzen naar een ander is per definitie fout. Het enige beeld dat hij nu geeft is dat een elektrische auto onveilig is. Nou is de i3 bij BMW nog geen moneymaker, maar ook BMW heeft aardig wat in de pijplijn zitten als het gaat om elektrisch.
 
Onze Tesla Wall Connector blijft 6 keer rood knipperen, ook na een reset (wordt wel eerst groen etc). Dit betekend Communication Error en probeert dan elke minuut opnieuw connectie te maken volgens het boekje, met de auto.

Er is echter niks op aangesloten.

Ik kan prima de Renault Zoe opladen (de Model 3 komt over 3 maanden via de lease). Aangesloten en ingesteld op 3 fase 16a. Onze vorige paal was op dezelfde manier aangesloten en werkte ook prima.

Ideeen?