Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

100 keer doodgegaan (en mijn vrouw 1.000 keer)

This site may earn commission on affiliate links.
Herkenbare ervaring! uit "Ik wist niet dat de verwarming/airco zoveel energie scheelt.':
Met mijn vorige S was ik ooit onderweg naar Norge. Zou met 5% bij Lohne (SUC) aankomen. Klein navigatiefoutje zorgde voor 40 km extra rij-afstand, 5% werd -/- 5%. Verwarming uit, stoelverwarming aan en achter een vrachtwagen gaan hangen. Dit volgehouden tot Lohne, de SOC was bij aankomst opgelopen tot 9%! Bleek voor mij een belangrijke les: indien range een ding wordt, rechtervoet omhoog, verwarming uit...

Voor degene die het nog niet weten -> even ca. 2 sec. op het symbooltje van de ventilator tikken in hoofdscherm en de complete climate control gaat uit (verwarming uit / airco uit / ventilator uit) Idem voor opnieuw aanzetten. In deze stand is de auto idd een stuk zuiniger bij koude/warme weersomstandigheden ;)
 
In de bergen moet je niet alleen naar de schatting vd SoC op eindbestemming kijken, maar ook
naar de tripcurve, om te zien of er onderweg geen berg is waar je niet over geraakt.

Is dat geen software bugje? Die trip grafiek gebruik ik nooit. 't zou tot ik dit nu lees nooit in me opgekomen zijn om te kijken naar de trip grafiek bij bergen. Auto moet dan toch eigenlijk gewoon melden 'Je gaat 't heuveltje niet redden vriend'.
 
  • Informative
Reactions: jpvdheijn
Is dat geen software bugje? Die trip grafiek gebruik ik nooit. 't zou tot ik dit nu lees nooit in me opgekomen zijn om te kijken naar de trip grafiek bij bergen. Auto moet dan toch eigenlijk gewoon melden 'Je gaat 't heuveltje niet redden vriend'.
Hoi Tozz. Ça va? Pas een paar km onder de top ging de planner over naar de kortste weg rechtdoor. Gaf aan -1 in het rood. Voor de rest was het toch te laat want in no time zat ik op de nul. Lesje wel geleerd!