Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

100 keer doodgegaan (en mijn vrouw 1.000 keer)

This site may earn commission on affiliate links.
Net aangekomen bij SuC Piotta. De Gotthardtunnel was dicht vanwege onderhoud dus verplicht over de pas. Bij Egerkingen iets te snel weggereden. 3 km onder de top ging de prognose naar nul met rood en 2 km verder ging het rood weg. Snel door rood gereden bij wegwerkzaamheden en ik weet niet hoe, opeens waren we in superdichte mist de top voorbij. Na een paar kilometer kwam naast de 0 het rood weer terug, nooit zo blij geweest met iets roods. Uiteindelijk dik 10 kilometer over bij de SuC...
 

Attachments

  • 20200618_204021.jpg
    20200618_204021.jpg
    394.7 KB · Views: 62
  • 20200618_204106.jpg
    20200618_204106.jpg
    238 KB · Views: 44
  • Funny
  • Disagree
Reactions: Firepeet and zkpq
Ik ben met de zoon in de Zoe ooit stilgevallen en toch op de bestemming geraakt.
Omwille van een wegomlegging hadden we ons zwaar misrekend (bereik was in de toenmalige omstandigheden ook maar 120 km). Al kilometers in schildpasmodus rijdend, dimlichten gedoofd en de vier knipperlichten aan want op een snelle expresweg, komen we op een lokale top aan op 2km van de bestemming. We rijden de helling af maar in van beneden verder omhoog rijden, had de Zoe echt geen zin meer: alles uit.
Hulplijn gebeld.
Bleek dat we de vakantiewoning door een fout in de gps voorbij gereden waren. Toen we na wat vrolijkmakerij 15' later de bagage wilden overladen in een andere auto met het idee het probleem daags nadien op te lossen bij daglicht, bleek de batterij voldoende "gerecupereerd" te zijn, vermoedelijk door balanceren, en konden we gewoon tot bij de woning rijden. Daar kon de auto dan, ondanks een neuterprobleem, met de Fivari-lader worden opgeladen.
 
Onmogelijk want geen SuC binnen bereik. De routeplanner stuurde ons wel de hele tijd terug de gesloten tunnel in.
Nou ja, eigen schuld als het was misgegaan.
De Flüelen SuC ligt onderin het dal aan de noordkant en die had je makkelijk gehaald omdat het de hele weg bergaf is. In mijn geval zou dat toch zo’n 90 keer doodgaan gescheeld hebben.
 
Ik ben met de zoon in de Zoe ooit stilgevallen en toch op de bestemming geraakt.
Omwille van een wegomlegging hadden we ons zwaar misrekend (bereik was in de toenmalige omstandigheden ook maar 120 km). Al kilometers in schildpasmodus rijdend, dimlichten gedoofd en de vier knipperlichten aan want op een snelle expresweg, komen we op een lokale top aan op 2km van de bestemming. We rijden de helling af maar in van beneden verder omhoog rijden, had de Zoe echt geen zin meer: alles uit.
Hulplijn gebeld.
Bleek dat we de vakantiewoning door een fout in de gps voorbij gereden waren. Toen we na wat vrolijkmakerij 15' later de bagage wilden overladen in een andere auto met het idee het probleem daags nadien op te lossen bij daglicht, bleek de batterij voldoende "gerecupereerd" te zijn, vermoedelijk door balanceren, en konden we gewoon tot bij de woning rijden. Daar kon de auto dan, ondanks een neuterprobleem, met de Fivari-lader worden opgeladen.
doet een Tesla dat ook?
 
Herkenbare ervaring! uit "Ik wist niet dat de verwarming/airco zoveel energie scheelt.':
Met mijn vorige S was ik ooit onderweg naar Norge. Zou met 5% bij Lohne (SUC) aankomen. Klein navigatiefoutje zorgde voor 40 km extra rij-afstand, 5% werd -/- 5%. Verwarming uit, stoelverwarming aan en achter een vrachtwagen gaan hangen. Dit volgehouden tot Lohne, de SOC was bij aankomst opgelopen tot 9%! Bleek voor mij een belangrijke les: indien range een ding wordt, rechtervoet omhoog, verwarming uit...
 
  • Helpful
Reactions: SR89 and LaurensH