Nou, ik heb het er op gewaagd, en ben maandag 1000 km Frankrijk in gereden, gisteren 1000 km terug. Ik dacht dat een uitdaging zou worden met mijn langzaamladende 60 met 52,5 kWh bruikbare capaciteit. De 12v accu heeft geen problemen opgeleverd.
Het is heel bijzonder, maar deze reis was zeer goed te doen. Normaal laadt mijn auto niet meer sneller dan 30kW, maar in Frankrijk startte het laden met 70 kWh en bleef daar tot ca 30% SOC. Zolang ik dus maar in het onderstukje accu reed was het goed te doen. Met drie man er in had ik met 110 km per uur een gemiddeld verbruik van 144 wh per km, dus ook mijn actieradius was bruikbaar.
Op de terugweg geladen in Oosterhout, en daar was hij onmiddellijk weer gecapped op 30 kW laadsnelheid. Ook lukte het me de laatste 180 km vanaf Oosterhout niet meer om onder de 169 wh per km te komen zelfs niet als ik nog rustiger ging rijden. Het lijkt dus of Tesla iets in mijn auto geprogrammeerd heeft waardoor hij alleen binnen NL onbruikbaar is.. Geladen tot 76% in Oosterhout, thuis aangekomen met 1%, nergens meer harder gereden dan 100, en vanaf Deventer 90 met de kachel uit..