Zie o.a. EU veiligheidswaakhond: 'Snelheidsbegrenzers verplicht vanaf 2022'
Nu nog de uitvoerbaarheid. Krijgen we eindelijk bordjes die duidelijk zijn en snelheden die uitvoerbaar zijn? Een kleine selectie van problemen.
- vage bordjes die hinten op eeen snelheid, maar het niet noemen
- bordjes die verdekt zijn opgesteld
- borden die alleen met logica te volgen zijn, voor welke weg ze zijn bedoeld.
- ongereguleerde borden voor werk aan de weg, ook in het weekend en avond. En nergens aangegeven wanneer het stopt.
- Bij regen NU 40 km/u langzamer rijden voor 300 meter, want dat is veiliger
- Rij nu 90, nu 100, nu 50, nu 70, nu weer 50, nu 30. Schiphol bijvoorbeeld
- Creatieve onderbordjes
Dus ben benieuwd hoe dat gaat. Er wordt vooral gesproken over hoe de auto moet zeuren/ingrijpen, en niet hoe het uitvoerbaar moet kunnen zijn.
Ik ben heel erg bang voor situaties die we nu hebben met bijvoorbeeld te scherpe bochten. Tesla kan echt veel problemen oplossen, maar het is echt een teringzooitje in sommige situaties.
Wat denken jullie hiervan?
Nu nog de uitvoerbaarheid. Krijgen we eindelijk bordjes die duidelijk zijn en snelheden die uitvoerbaar zijn? Een kleine selectie van problemen.
- vage bordjes die hinten op eeen snelheid, maar het niet noemen
- bordjes die verdekt zijn opgesteld
- borden die alleen met logica te volgen zijn, voor welke weg ze zijn bedoeld.
- ongereguleerde borden voor werk aan de weg, ook in het weekend en avond. En nergens aangegeven wanneer het stopt.
- Bij regen NU 40 km/u langzamer rijden voor 300 meter, want dat is veiliger
- Rij nu 90, nu 100, nu 50, nu 70, nu weer 50, nu 30. Schiphol bijvoorbeeld
- Creatieve onderbordjes
Dus ben benieuwd hoe dat gaat. Er wordt vooral gesproken over hoe de auto moet zeuren/ingrijpen, en niet hoe het uitvoerbaar moet kunnen zijn.
Ik ben heel erg bang voor situaties die we nu hebben met bijvoorbeeld te scherpe bochten. Tesla kan echt veel problemen oplossen, maar het is echt een teringzooitje in sommige situaties.
Wat denken jullie hiervan?