Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

2022 holiday update

This site may earn commission on affiliate links.
Tsja , de auto was op heel wat vlakken sub-par bij aflevering. Navigatie is nu nog steeds niet van het niveau van de navigatie van mijn vorige wagen. Adaptieve verlichting ook niet.

Van alle updates die ik op twee jaar heb ontvangen zijn er zeker enkele zeer nuttige (laadstroom controle vanuit app, om er maar één te noemen), maar het leeuwendeel van de extra features geven mij toch een "meuhh" gevoel.
De auto is nog steeds sub-par. Zoals de ”door AI aangestuurde ruitenwissers”. Ik weet niet hoe het bij jullie gaat, maar bij mij (M3 2019) zit die AI er 80% vd tijd naast. Mijn vorige twee wagens deden dat toch echt stukken beter. ik heb werkelijk geen enkel vertrouwen in de AI die “FSD” zou moeten aansturen. en FSD zou dus SSD (sometimes self driving) moeten heten.

Maar goed, nog anderhalf jaar in de lease en dan weer een echte echte auto.
 
  • Disagree
  • Funny
Reactions: Gumball and Enzo63
Ik heb de laatste update nog niet binnen, maar ik hoop dat hij ook wat bugfixes heeft, want mijn AP is niet meer te gebruiken.

Aangezien mijn ruitenwissers altijd aangaan bij straatlantaarns, kan ik niet meer met AP rijden in het donker, want dan gaan de hele tijd de ruitenwissers over droge ramen heen. De ruitenwissers zijn tegenwoordig met AP niet uit te zetten, dus moet heel AP uit. Beetje jammer.....
 
  • Like
Reactions: roekke
De auto is nog steeds sub-par. Zoals de ”door AI aangestuurde ruitenwissers”. Ik weet niet hoe het bij jullie gaat, maar bij mij (M3 2019) zit die AI er 80% vd tijd naast. Mijn vorige twee wagens deden dat toch echt stukken beter. ik heb werkelijk geen enkel vertrouwen in de AI die “FSD” zou moeten aansturen. en FSD zou dus SSD (sometimes self driving) moeten heten.

Maar goed, nog anderhalf jaar in de lease en dan weer een echte echte auto.
Met echte problemen. Service beurten, 25% bijtelling en zo. Veel plezier:)
 
Blogske van een spotify fan
Zo zeg, die heeft geen idee wat er achter de schermen bij Spotify gebeurd.

Kijk naar “The Playlist” op Netflix en als Tesla gebruiker weet ik bijna zeker dat je direct de overstap maakt naar Apple Music. Gebruik Songshift om je afspeellijsten over te zetten en verwijder je Spotify account: klaar.
 
Wel gewoon een electrische auto natuurlijk. Maar dan eentje van een fabrikant die weet hoe hij auto’s moet bouwen.
Misschien wel wat off topic hier maar dat blijft me verbazen, er is wel een hele wijde spread van mening over de 3. Ik vind m best geweldig, als ik in een ander auto rijd mis ik een hoop van wat de 3 heeft. Hij is significant beter dan mijn vorige autos, ik vind m duidelijk beter dan de Mustang E. En wat betreft problemen betreft niet anders dan wat ik hiervoor heb gereden. Allen de C350E die ik alst tijdelijke auto had voelde meer premium, maar niet perse beter. Misschien Vergelijk ik met een ander categorie dan anderen (Laguna's, Outlander PHEV, Focus, omdat dat de autos zijn die ik hiervoor had)

Hopelijk heb je meer lol aan je volgende auto
 
Wel gewoon een electrische auto natuurlijk. Maar dan eentje van een fabrikant die weet hoe hij auto’s moet bouwen.
Zoals VW bijvoorbeeld, waar de buitenspiegels van een gloednieuwe ID.3 tijdens een testrit afgelopen zomer na inklappen niet meer openden en ik zonder spiegels terug naar de garage moest. Wijsneus van een verkoper schoof mij eerst de schuld in de schoenen maar moest uiteindelijk zijn handen gebruiken om ze met brute kracht weer uit te klappen.
 
Ik heb de laatste update nog niet binnen, maar ik hoop dat hij ook wat bugfixes heeft, want mijn AP is niet meer te gebruiken.

Aangezien mijn ruitenwissers altijd aangaan bij straatlantaarns, kan ik niet meer met AP rijden in het donker, want dan gaan de hele tijd de ruitenwissers over droge ramen heen. De ruitenwissers zijn tegenwoordig met AP niet uit te zetten, dus moet heel AP uit. Beetje jammer.....
Volgens mij bedoel je EAP of FSD?
 
Ik heb de laatste update nog niet binnen, maar ik hoop dat hij ook wat bugfixes heeft, want mijn AP is niet meer te gebruiken.

Aangezien mijn ruitenwissers altijd aangaan bij straatlantaarns, kan ik niet meer met AP rijden in het donker, want dan gaan de hele tijd de ruitenwissers over droge ramen heen. De ruitenwissers zijn tegenwoordig met AP niet uit te zetten, dus moet heel AP uit. Beetje jammer.....
Sexybuttons. Een onderdeel van de app die daar bij hoort is dat je ervoor kunt kiezen om automatische ruitenwissers en grootlicht bij AP uit te zetten. Toegegeven, 200 euro is niet weinig, maar voor mij de price of admission meer dan waard 🙂
 
Zoals VW bijvoorbeeld, waar de buitenspiegels van een gloednieuwe ID.3 tijdens een testrit afgelopen zomer na inklappen niet meer openden en ik zonder spiegels terug naar de garage moest. Wijsneus van een verkoper schoof mij eerst de schuld in de schoenen maar moest uiteindelijk zijn handen gebruiken om ze met brute kracht weer uit te klappen.
Ik mis een aparte discussie waar we kunnen klagen over waarom we bog niet kunnen overstappen op een ander merk, door missers daar.

Wst ik hoorde dat je ID.3's 1-pedal-driving = eerst rem loslaten en dan bijgassen. Dus als je speciale handelingen doelt, ben je dus aan het tapdansen.
 
Ik mis een aparte discussie waar we kunnen klagen over waarom we bog niet kunnen overstappen op een ander merk, door missers daar.

Wst ik hoorde dat je ID.3's 1-pedal-driving = eerst rem loslaten en dan bijgassen. Dus als je speciale handelingen doelt, ben je dus aan het tapdansen.
Kan enigszins in dit draadje besproken worden.

Overigens waren de spiegels niet de reden dat ik geen VW heb genomen: kan gebeuren. De algehele rij ervaring in de ID.3 was gewoon niet best: auto voelt heel zwaar aan, niet sportief. Daarnaast is de kofferbak veel te klein. Ik heb ook de Ioniq 5 gereden. Een betere rij ervaring, maar ook niet geweldig. Dashboard was veel te rommelig en materialen goedkoop, en infotainment systeem ronduit traag. Ook in die auto is de kofferruimte niet geweldig. En als ik dan toch een SUV ga rijden wil ik juist meer ruimte hebben dan in mijn oude Model 3. De aankondiging van de MY RWD kwam daarom als geroepen afgelopen zomer: ik moest mijn M3 inleveren vanwege een nieuwe job en wilde als ik dan toch meer moest gaan betalen vanwege hogere bijtelling, wel een andere / ruimere auto rijden. Nu heel blij met mijn MY RWD: veel ruimer dan de M3, bijna zelfde (goede) rij ervaring maar met een veel betere afwerking dan M3 uit 2019.
 
De holiday update binnen gekregen. Vind het qua scherm-layout inderdaad beter dat de radio nu linksonder zit. Ook de navigatie'splitsing' tussen routeaanwijzing en de eindbestemming vind ik prima. Het is nu duidelijker dat je bovenin alleen de aanwijzingen krijgt. Enige jammere is die tekst rechts onderin, die uiteraard verplicht zal zijn door Google.

Wat echt helemaal top is, is dat de camera niet meer oranje kleurt door je richtingaanwijzers. Het beeld is nu echt veel duidelijker.

Voor mij is deze update weer prima. (ik heb geen FSD, dus daarover heb ik niets te klagen ;-) )
 
De holiday update binnen gekregen. Vind het qua scherm-layout inderdaad beter dat de radio nu linksonder zit. Ook de navigatie'splitsing' tussen routeaanwijzing en de eindbestemming vind ik prima. Het is nu duidelijker dat je bovenin alleen de aanwijzingen krijgt. Enige jammere is die tekst rechts onderin, die uiteraard verplicht zal zijn door Google.

Wat echt helemaal top is, is dat de camera niet meer oranje kleurt door je richtingaanwijzers. Het beeld is nu echt veel duidelijker.

Voor mij is deze update weer prima. (ik heb geen FSD, dus daarover heb ik niets te klagen ;-) )
Klopt. De beste update van dit jaar. By far.