Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

2022 Waiting room and delivery discussion

This site may earn commission on affiliate links.
My car is registered at vegvesenet (searched for VIN) but not registered on me yet. Reckon it will be registered once it arrives at the dealership. (Sørlandsparken)
Hope they don't have any ED plates left - though it doesn't matter for many.
 
My car is registered at vegvesenet (searched for VIN) but not registered on me yet. Reckon it will be registered once it arrives at the dealership. (Sørlandsparken)
Hope they don't have any ED plates left - though it doesn't matter for many.
Erectile Dysfunction? Haha.

Just go to Registreringer av nye elbiler i Norge and scroll all the way down -- ED is out. We're on EE now. Though this is confusing.
1661535639955.png


114 Model 3's registered today btw
 
Erectile Dysfunction? Haha.

Just go to Registreringer av nye elbiler i Norge and scroll all the way down -- ED is out. We're on EE now.

114 Model 3's registered today btw
The cars registered is delivered to customers in Oslo/Drammen. Only a couple of days ago cars delivered in Bodø for example was delivered with quite low ED plates. So if Tesla Sørlandsparken have plates left from last quarter, don't be surprised to see the first cars this quarter getting ED.
 
Noen smarte hoder her inne som har funnet noe liste over forventet ankomst til Tananger/Risavika neste uke?

Har bil (MYLR) på Höegh St. Petersburg som skal ankomme Zeebrugge om rundt 24 timer :)

Før match til VIN på onsdag ble jeg fortalt at bilen "kommer om 2 uker", så regner nesten med at den vil ankomme til uka for å kunne registreres hos svv?
 
Har utlevering av bil på Torsdag. Elon Musk er i byen i forbindelse med ONS, kanskje han tar turen ut til Tesla Stavanger?

#MuskCity Easee er veldig på hugget for å få snakket med han......

Hvilken modell/konfigurasjon skal du hente? :D

Rundt den tiden neste uke blir jeg å kjøre forbi Tesla Sandnes hver dag for å se etter min MYLR MSM/Sort 20" hver kveld 😅 Bor et kort stykke unna, så har fått en uvane om å sjekke parkeringsplassen der 😂
 
Skal hente en blå M3P med svart interiør. :cool:

Noen som vet hvor bilene blir klargjort? Hos den lokale forhandleren, eller i Drammen? (eller noen andre plasser....)

Vet ikke sikkert, men slik jeg forstår er båten fra Zeebrugge først innom Drammen og tar av biler til Oslo-området, før den går videre opp til oss i Stavanger. Skal være Risavika havn ved Tananger som brukes. Usikker hvor bilene blir klargjort etter det :rolleyes:

Var mørkt når vi kjørte forbi Tesla her borte for noen timer siden, så fikk ikke sett biler på innsiden, men det var hvertfall tom parkeringsplass. Husker fra juni at vi kjørte forbi en søndagskveld, og da drev de å kjørte biler av lasteplan, så det blir spennende å ta en sentur i morgen kveld :p

Höegh St. Petersburg er 2 timers tid fra å legge til i Zeebrugge. Tenker at jeg fra fredag kommer til å begynne å ta turen ut av bilen for å kikke på VIN om jeg evt. skulle se min konfig stående. Tror ikke jeg kommer til å se den FØR det, hvertfall.
 
Stille før stormen….

Hah, var bortom for 2 timer siden. Var fortsatt slik da. Men skal sies at det har blitt ryddet litt plass de siste dagene. Stod litt flere biler der tidligere :)

Noen som vet om bilene er ladet og om det er lader i bilen på leveringsdagen?

Er det WESER HIGHWAY som frakter til trondheim?

Regner med at de er ladet, usikker på hvor mye. Om du skal hente i Stavanger, så ligger nærmeste 150 CCS lader på Circle K rett over motorveien :)

Du får med både Type 2 til Type 2 kabel og "nødladeren" (schuko). Kun i amerika Tesla ikke lenger inkluderer dette - se her: Ladekabler

"Standard ved levering - Innenlands adapter - Ja"
 
  • Like
Reactions: SM221
Vent -- så biler til Bergen går videre med båt? Så disse som står her er mest sannsynlig ikke til vestlandet? Haha jeg som har spammet F5 i hele helgen for å se om de har blitt kjørt x)

Mener å ha lest at den typiske ruta er Drammen - Kristiandsand (?) - Stavanger - Bergen - Trondheim. Tror jeg har lest ulike meninger om Tromsø, så usikker på om det er samme båtene som går dit?

Men nei, spurte elbilforum tidligere om meninger på hvorvidt det er mulig jeg får bil transportert på lasteplan fra Drammen. Svaret var da at dette ikke er normalen, så liten tro på det.