Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Aangepast instellingen bij gladheid?

This site may earn commission on affiliate links.
Bij mij ook nee. In ieder geval bij fourwheeldrive blijft de grip bij tractie en in bochten super. Bij rwd moet je met de rechter voet wel veel meer rekening houden met slippen. Maar dat is een mentale instelling.
 
nee, alleen ruitewissers van auto af, als er sneeuw op de vooruit ligt zijn er voorbeelden dat het mechanisme afbrak.

Hoe doe je dat? Wou dit vandaag doen, maar het frunkdeksel zit in de weg om de ruitenwissers omhoog te zetten.
Bij een andere wagen zette ik de ruitenwissers in werking en draaide dan de contactsleutel om als ze hafweg stonden. Ook goed om er een stuk karton tussen te klemmen.
 
nee, alleen ruitewissers van auto af, als er sneeuw op de vooruit ligt zijn er voorbeelden dat het mechanisme afbrak.

Bij mij ook eens gebeurd na een nachtje sneeuw. Sindsdien zet ik de ruitenwisserknop helemaal terug voordat ik uitstap. De wissers overeind zetten is geen alternatief. Dan zorgt een ander natuurfenomeen ervoor dat het ding afbreekt: vandalisme.
 
Vroegâh reden we op zomerbanden met profiel waar de huidige winterband jaloers op is, en die net zo smal waren als hedendaagse “thuiskomertjes” uit een 4e hands Fiat Panda. Plus kan me nog de tijd herinneren dat er in de winter gewoon “90” op de matrixborden stond, nu lijken die dingen niet meer te werken als het slecht weer is.
 
  • Like
Reactions: Geendiesel
Waarschijnlijk ben ik ouderwets, maar vroeger reden we op zomerbanden met auto zonder een heel alfabet aan hulpmiddelen. We reden langzamer en voorzichtig als er sneeuw lag. Nu wordt er met 130 km/uur op de snelweg doorgereden en klaagt men dat het glad is.
Ben het met je eens. Iedere verhoging voertuigbeheersing of -veiligheid leidt tot beetje extra gevoel van “kan wel iets harder”. Menselijk...
 
  • Like
Reactions: Geendiesel
Vroegâh reden we op zomerbanden met profiel waar de huidige winterband jaloers op is, en die net zo smal waren als hedendaagse “thuiskomertjes” uit een 4e hands Fiat Panda. Plus kan me nog de tijd herinneren dat er in de winter gewoon “90” op de matrixborden stond, nu lijken die dingen niet meer te werken als het slecht weer is.
Vroeger hadden we geen Matrixborden ;)
 
  • Like
Reactions: Faiz71