Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Aankoop model X

This site may earn commission on affiliate links.
Toch is dat bij alle huidige voorraad en demo modellen met bouwjaar 2018 het geval.
Ik zou afgelopen week bijna zijn gezwicht voor een complete S100D met alles er op en eraan voor 74 mille.
6500 km op de teller. Maar ... de catalogusprijs stond wel op 118.000 euro. En daarvoor moet ie wel in de bijtelling én in de verzekering.
Maar niet gedaan. Zou ik ook mijn heerlijke AP1 moeten inleveren.
Grappig Wim, die auto wilde ik ook wel hebben (toen ik nog van mn nagelnieuwe Model 3 afwilde), maar dat ding is op 22 januari op kenteken gezet. Hoe hebben ze zo stom kunnen zijn?
 
Zo stom zijn ze nou ook weer niet bij Tesla. Er zijn in het laatste kwartaal van 2018 duizenden inventory cars gebouwd voor NL, en in 2018 gekentekend. In april waren ze zo ongeveer uitverkocht. Het houdt natuurlijk een keertje op.
 
Grappig, ook ik heb naar die auto’s (het waren er twee of drie) geïnformeerd voor een vriendje. Het waren inderdaad demo’s uit 2018 die pas dit jaar op kenteken zijn gezet.

Te mooi om waar te zijn, en dat was het ook. Baal nog steeds van mijzelf dat ik niet assertief genoeg was om direct na de grote prijsdaling eerder dit jaar een van de p100d’s met 2018 registratie én de nieuwe prijs te bestellen!
Haha. Ik heb toen de zwarte direct besteld. Er was nog een rode en een blauwe. Maar die kans ging mij op maandag na 12 uur ook voorbij. Die waren binnen een halve dag weg maar ik had er één.
 
Kreeg je nog wel een fatsoenlijk bod op je afgejakkerde ouwe bak?

Ik werd eigenlijk wel warm van de gedachte aan een niet zo fatsoenlijk bod op mijn Model S: een laag bod kan ook helpen in de boekhouding. Ik heb dus mijn uiterste best gedaan om niet het standaard formulier op de website in te vullen maar mij terug te laten bellen zodat ik de nadruk kon leggen op de km-stand, alle deuken en krassen kon vermelden en kon aangeven dat mijn drie kinderen het interieur danig op de proef hebben gesteld.

Helaas ging dat nauwelijks ten koste van de inruilwaarde en vermoede verkoopbaarheid.
 
Ik werd eigenlijk wel warm van de gedachte aan een niet zo fatsoenlijk bod op mijn Model S: een laag bod kan ook helpen in de boekhouding. Ik heb dus mijn uiterste best gedaan om niet het standaard formulier op de website in te vullen maar mij terug te laten bellen zodat ik de nadruk kon leggen op de km-stand, alle deuken en krassen kon vermelden en kon aangeven dat mijn drie kinderen het interieur danig op de proef hebben gesteld.

Helaas ging dat nauwelijks ten koste van de inruilwaarde en vermoede verkoopbaarheid.
Ik heb nog wel een goed adres in N-O Brabant voor je, mocht je op zoek zijn naar een pessimistische waardebepaling, hoor.
Neem contact met ons op! - Euroexpertise
@Maarten en ik gingen je in volle tevredenheid voor.
 
  • Informative
Reactions: michelh
geïnformeerd voor een vriendje. Het waren inderdaad demo’s uit 2018 die pas dit jaar op kenteken zijn gezet.

Te mooi om waar te zijn, en dat was het ook.

Die 4% van de cataloguswaarde was inderdaad te mooi om waar te zijn (ook even afgevraagd). Wat resteerde was de ideale tweedehands Model X: onberispelijk, alle door mij gewenste opties (en nog een paar), 16 km gereden, MIA van toepassing en life-long gratis laden aan het SuC-netwerk. De bijtelling is 0% wanneer ik < 500 km prive rijd. Wat meteen een goed argument bleek om mijn vrouw te overtuigen van de noodzaak van het aanhouden van meerdere voertuigen :)
 
Als ik dit zo hoor, dan zal ik gewoon verder moeten zoeken. Misschien topic titel veranderen in Model X gezocht??
Minimaal een 100D, P100DL mag natuurlijk ook, bij voorkeur 7 zits, zwart interieur, 22 inch velgen en zwart of grijs.
Mocht iemand iets weten dan hoor ik het graag.
 
Die 4% van de cataloguswaarde was inderdaad te mooi om waar te zijn (ook even afgevraagd). Wat resteerde was de ideale tweedehands Model X: onberispelijk, alle door mij gewenste opties (en nog een paar), 16 km gereden, MIA van toepassing en life-long gratis laden aan het SuC-netwerk. De bijtelling is 0% wanneer ik < 500 km prive rijd. Wat meteen een goed argument bleek om mijn vrouw te overtuigen van de noodzaak van het aanhouden van meerdere voertuigen :)
En zo gaat dat wanneer de bijtellingstarieven het acceptabele niveau overstijgen. Dan vangt de overheid € 0,00.
 
Ik ook:) Wel bijtelling over 161.700:confused: Maar dat hebben we er graag voor over:D
Alleen had ik er in juni 2018 net één gekocht dus een nieuwe was overbodig. Deze dus weer verkocht en iemand blij mee gemaakt die in 2018 een performance te duur vond en nu binnen bereik kwam MET de lage bijtelling van 2018! Overigens moet die bijtelling met daarnaast de btw bijtelling privégebruik van 2,7% Pieter Omtzigt toch nog wel enigszins positief stemmen? Voorheen reed ik een auto uitsluitend privé en betaalde ik geen cent bijtelling!
 
Als ik dit zo hoor, dan zal ik gewoon verder moeten zoeken. Misschien topic titel veranderen in Model X gezocht??
Minimaal een 100D, P100DL mag natuurlijk ook, bij voorkeur 7 zits, zwart interieur, 22 inch velgen en zwart of grijs.
Mocht iemand iets weten dan hoor ik het graag.

Kijk eens op LeaseBijtellingVriendelijk.nl, daar heb ik mijn auto ook vandaan (heb er overigens verder geen link mee of aandelen in anders dan dat ik klant van hun ben geweest). Als ik nu kijk zie ik 1 Model X staan die in ieder geval voor het grootste deel aan je wensen voldoet, het is enkel een 5-zitsconfiguratie, en met hout inleg in interieur. Zie: Tesla Model X 100D
 
Alleen had ik er in juni 2018 net één gekocht dus een nieuwe was overbodig. Deze dus weer verkocht en iemand blij mee gemaakt die in 2018 een performance te duur vond en nu binnen bereik kwam MET de lage bijtelling van 2018! Overigens moet die bijtelling met daarnaast de btw bijtelling privégebruik van 2,7% Pieter Omtzigt toch nog wel enigszins positief stemmen? Voorheen reed ik een auto uitsluitend privé en betaalde ik geen cent bijtelling!
Voor mij geldt hetzelfde. Voorheen ook een (dikke) auto in privé. Feb '18 mijn zakelijke Model S opgehaald. AL die tijd bleef knagen; een performance tegen 4% bijtelling, dat komt nooit meer terug. Had ik maar..... Zelfs nog even een inruilvoorstel gevraagd (beledigend voorstel ontvangen)
En een jaar later kwam het toch nog goed en kwam de huidige P100D op mijn pad. En met de andere ook weer iemand gelukkig gemaakt (via leasebijtellingvriendelijk)
 
Alleen had ik er in juni 2018 net één gekocht dus een nieuwe was overbodig. Deze dus weer verkocht en iemand blij mee gemaakt die in 2018 een performance te duur vond en nu binnen bereik kwam MET de lage bijtelling van 2018! Overigens moet die bijtelling met daarnaast de btw bijtelling privégebruik van 2,7% Pieter Omtzigt toch nog wel enigszins positief stemmen? Voorheen reed ik een auto uitsluitend privé en betaalde ik geen cent bijtelling!

Ik betwijfel het, pas als je je weer netjes gaat gedragen en alleen in een ice gaat rijden, zoals het volgens deze Pieter o. en de olielobby hoort. :oops:
 
  • Like
Reactions: Bas.
Als ik dit zo hoor, dan zal ik gewoon verder moeten zoeken. Misschien topic titel veranderen in Model X gezocht??
Minimaal een 100D, P100DL mag natuurlijk ook, bij voorkeur 7 zits, zwart interieur, 22 inch velgen en zwart of grijs.
Mocht iemand iets weten dan hoor ik het graag.
Kijk eens bij Nikola Brussels of Autoscout24, er staan mooie modellen online. Als je een EU model uit 2018 importeert dan betaal je de bijtelling van 2018. Importeren zitten bijna geen kosten aan, Tesla's zijn tenslotte vrij van BPM!
 
  • Helpful
Reactions: PaulusdB