Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

actieradius model s 60

This site may earn commission on affiliate links.
Je kunt je accu toch ook upgraden naar 75 of niet? Zal wel prijzig zijn...
Valt mee, ik heb een 60D en ten tijde van aanschaf (sep16) was het prijsverschil ruim 10.000 euro, maar de upgrade kost nu nog maar 2.100. De enige reden dat ik het niet doe is dat het lease is en ik niet de leasemaatschappij een betere wil geven (zij en/of werkgever willen niet meewerken/betalen voor de upgrade)

De enige vraag is nog of TS een oude S60 heeft van voor 2016 of de (gelockte) 60 die eigenlijk een 75 is.
Ter indicatie, mijn 60D geeft op 100% ca 322km typical. Maar in de afgelopen weken is 240-250 wel de max die ik er uit kan halen. Voor werk heen en terug naar Amsterdam vanuit Breda (220km en dan ca 20-40km typical 'over').
 
  • Informative
  • Like
Reactions: Exiteer and nico180
Ik heb een hele ouwe 60, met een echte 60 accu. Maarrrr... gisteren bleef opeens mijn dagteller en since last charge teller stilstaan. Gebeurde niets meer. Reboot gedaan, hielp niets. Gisteren maar een 'terug naar fabrieksinstellingen' gedaan en hij deed het weer. Het vreemde is dat hij nu opeens veel zuiniger is. Gisteren op één dag ruim 200km gereden op secundaire wegen, rustig pruttelend, en uitgekomen op gemiddeld 169 watt per kilometer, toen ik thuis kwam kon ik volgens mijn display nog ruime 125 kilometer rijden. Dat is super, dus ik ben tevreden!
Sinds vandaag ook mijn onbeperkte superchargen gelukkig weer geactiveerd, Tesla had iets fout gedaan en me terug gezet naar 400KW per jaar. Het heeft me twee weken fulltime, bellen, mailen en weet ik wat nog meer gekost om het rechtgezet te krijgen. Niemand wist ergens van, werd van kastje naar muur gestuurd, iedereen zou terugbellen en terugbellen en niemand deed dat. Op een gegeven moment ben ik medewerkers maar rechtstreeks via linkedin gaan benaderen om duidelijk te maken dat ik ze zou blijven lastig gevallen. En zojuist staat er in mijn account gelukkig weer onbeperkt! Ik was al bang dat het op een rechtszaak zou gaan uitlopen.
 
  • Like
  • Love
Reactions: woes and CO2CLEAN
Trouwens, heb je al eens je pack volledig opgereden en weer opgeladen, en dat 2x? Heb het idee dat je BMS gewoon niet goed meer weer wat de staat van je pack is. Door deze geheel te ontladen en weer naar 100% zorgt ervoor dat alle cellen weer nagenoeg hetzelfde niveau krijgen maar ook dat je BMS de min/max waarden bijwerkt. Dat kan wellicht helpen met de variabele waardes die je krijgt te zien.
 
Trouwens, heb je al eens je pack volledig opgereden en weer opgeladen, en dat 2x? Heb het idee dat je BMS gewoon niet goed meer weer wat de staat van je pack is. Door deze geheel te ontladen en weer naar 100% zorgt ervoor dat alle cellen weer nagenoeg hetzelfde niveau krijgen maar ook dat je BMS de min/max waarden bijwerkt. Dat kan wellicht helpen met de variabele waardes die je krijgt te zien.
Hoe rij je hem volledig leeg zonder stil te komen staan in de middle of nowhere?
 
Interessant dat een hardware reset de boel verandert.

Nu zo in de winter lukt meer als 200Km normaal gesproken wel. Op MP staat er een met een "frisse accu" en die beweert dat 400km mogelijk is, tja, als je Bjorn max-range snelheid van 25km per uur aanhoud wellicht.

De minimum SoC is denk zo 5% en meestal laad je tot 80 of 90%, met wat degradatie kom ik op een actief batterij verbruik volgens de meter van rond de 46-47 kw van de 60 (60-5%=57 10% deg =-6 =51kw, misschien heb ik meer degeneratie, ik heb in ieder geval nooit boven de 48kw kunnen verrijden na 100 SoC (tot 7km te rijden durfde ik het nog aan..) Tesla zegt accu ok....

Uiteindelijk heb ik de meter ook op percentage % gezet, want die meting van tesla klopt geen ruk van, bij 100% zegt ie doodleuk 370km terwijl als ik dan 65km met 90-100km/u rij ik opeens op 220km sta.

Heb dus ook een S60 2014 , maar helaas geen SuC, kost 2800,- ai, het gemene is dat je helemaal niet kan DC-laden, tenzij je dat unlockt voor 2400,- tja als je alles van te voren weet.
 
Interessant dat een hardware reset de boel verandert.

De minimum SoC is denk zo 5% en meestal laad je tot 80 of 90%, met wat degradatie kom ik op een actief batterij verbruik volgens de meter van rond de 46-47 kw van de 60 (60-5%=57 10% deg =-6 =51kw, misschien heb ik meer degeneratie, ik heb in ieder geval nooit boven de 48kw kunnen verrijden na 100 SoC (tot 7km te rijden durfde ik het nog aan..) Tesla zegt accu ok....
Volgens ABRP was de capaciteit van de BT60 accu nieuw 56,3kWh. 47 kWh bruto laden is ongeveer 43 kWh netto (bij AC laden). Op basis van 10% degradatie is dat ongeveer 85% laadcapaciteit. De getallen die jij noemt liggen aardig in de buurt.
 
Je kunt die rondjes wel rijden tot volledig 0%, ik ga er even vanuit dat dat rondjes rijden met lage snelheid (minder dan 50km/u) gaat en optrekken met fluwelen voet. Ik heb van mijn beide Tesla's het accupakket al honderden malen leeggereden tot tussen 0 en 1%, geen enkel probleem als je inderdaad dan maar wel direct gaat laden.
 
Het verbruik is inmiddels weer iets gestegen naar ca 180 per km. Nu is hij opeens een stuk langzamer gaan laden bij de superchargers, de laatste twee keer bleef hij tegen de 40KW hangen. Is nog wel te doen, maar de eerste paar keer ging het véél sneller.
 
Nou heb ik met SuC geen ervaring,want te duur
Dit lijkt me alleen handig als je goedkoop thuis kan laden en niet al te veel kilometers maakt in nederland.

Anders is SuC echt wel de feature wat Tesla DNA kompleet maakt (ondankts de af en toe wat vervelende issues, maar al met al is dat kinderspel en over enige tijd achter ons gelaten)
 
Veel gedoe met Tesla? Vertel?

En Nico, thuis laden en op werk, dat covered wel 90%, ik wil wel SuC maar kost 2800 onbeperkt of 2400 als je betaald wil SuC. Classic S60..
T'is een beperking maar ik kan het niet verantwoorden, en er is ook nooit een actie of korting, het blijft 2800 om "AAN" te zetten, al is ie buiten garantie en 4-5 jr oud. Er zou een levensduur cq restwaarde berekening op moeten zitten voor tweede eigenaren!
 
Veel gedoe met Tesla? Vertel?

En Nico, thuis laden en op werk, dat covered wel 90%, ik wil wel SuC maar kost 2800 onbeperkt of 2400 als je betaald wil SuC. Classic S60..
T'is een beperking maar ik kan het niet verantwoorden, en er is ook nooit een actie of korting, het blijft 2800 om "AAN" te zetten, al is ie buiten garantie en 4-5 jr oud. Er zou een levensduur cq restwaarde berekening op moeten zitten voor tweede eigenaren!

Tesla ziet veel liever dat je hem bij hun inruilt. Zetten ze even dat softwarebitje om en hij is 2000 euro meer waard.
 
Veel gedoe met Tesla? Vertel?

Mijn auto zou onbeperkt superchargen hebben volgens de verkoper, het stond echter wat onduidelijk op de factuur. Dus had ik Tesla gebeld, en het werd nog onduidelijker want oorspronkelijk werd de 60 geleverd zonder superchargen, maar toch wel ...of niet.. of wel.., na veel telefoontjes kreeg ik een mailtje van Tesla waarin toch werd bevestigd dat hij levenslang gratis kon superchargen. Toen kwam het volgende moeilijke geval, ik moest toegang krijgen tot de app, daar ging alles fout maar na tientallen telefoontjes kon ik na drie weken de auto met de app bedienen. Helaas stond er vanaf dat moment in mijn account dat ik nog 400KW maar supercharge tegoed had. Weer vele vele telefoontjes, ik zou teruggebeld worden, maar niemand belde terug. Ik werd doorverbonden met mensen die er over gingen maar die wisten nergens van af en zouden me terugbellen wat nooit gebeurde. Ik moest maar contact opnemen met een servicecenter met een specifiek emailadres. Ontvangst van mail werd bevestigd en ik zou teruggebeld worden, dat gebeurde niet. Ik zelf weer gebeld, maar de medewerker moest ophangen want moest voor een noodgeval naar huis en zou me de volgende dag terugbellen, dat gebeurde nooit. Dag daarna zelf maar weer gebeld, maar ze hadden nu de mail toch nooit gehad en ook had niemand van mijn geval gehoord, de mail was waarschijnlijk in Amerika terecht gekomen en ze zouden terugbellen wat natuurlijk nooit gebeurde. Diverse helpdeskmedewerkers zouden het persoonlijk voor me gaan uitzoeken en me mailen maar dat gebeurde dan niet. Toen ben ik de helpdeskmedewerker die me helemaal in het begin de bevestiging had gestuurd maar persoonlijk gaan stalken, emails naar zijn privéadres, berichten via Facebook en twitter, en via Linkedin. Toen plotsklaps had ik weer onbeperkt superchargen in mijn account staan, zonder dat ooit iemand nog een terugkoppeling gegeven heeft. Maar als je alle uren en frustratie die ik er in heb moeten steken bij elkaar op telt was ik waarschijnlijk een stuk voordeliger uitgeweest zonder superchargen.. :)
 
Vervelend! Ik herken de moeite die het kost om alleen al de account voor elkaar te krijgen, die maand ging ik wel even buiten mijn belminuten. Wat bij mij goed werkte uiteindelijk was SC Den Haag waar hij bij vorige eigenaar in onderhoud was.

Het SuC is me om het even voorlopig, het irritante is dat gewoon heel DC chargen niet werkt.

Dat was bij aankoop nou niet echt bekend. (Via de handel gekocht)