ConstantG
Member
Hoe stel je dat in op een Classic ? Vandaag een loaner gehad die heel hard in de ankers ging voor een verkeerslicht waar auto's stil stonden. Eigenlijk eerder dan noodzakelijk ..
You can install our site as a web app on your iOS device by utilizing the Add to Home Screen feature in Safari. Please see this thread for more details on this.
Note: This feature may not be available in some browsers.
De bug dat er opeens een rode auto vlak voor je op het display opduikt heb ik intussen twee keer gehad. De alarmbellen gaan rinkelen maar gelukkig grijpt de auto niet zelf in. Na een seconde is het weer weg en kan je hartslag weer halveren. Je blijft wel scherp op die manier.
Dat is geen Classic geweest... de eerste in Nl geleverde generatie (2013 - begin 2014?) kent die functie helemaal niet.
Kun je zien hoe snel het gaat allemaal -
Dus de rem zelf wordt toch ook geactiveerd! Nuttig.Van de week met een AP1, zelf sturend (geen tacc, geen as) maar onvoldoende aandacht en te laat of onvoldoende remmend, deed de AEB keurig zijn werk om blikschade te voorkomen. Alarm bellen, maar ook ineens het rempedaal onder m'n voet weg. In het scherm de tekst noodstop en na iets doorglijden op de bandjes de auto op tijd volledig tot stilstand. Pfew!
Hoe hard reed je ongeveer toen AEB ingreep?Van de week met een AP1, zelf sturend (geen tacc, geen as) maar onvoldoende aandacht en te laat of onvoldoende remmend, deed de AEB keurig zijn werk om blikschade te voorkomen. Alarm bellen, maar ook ineens het rempedaal onder m'n voet weg. In het scherm de tekst noodstop en na iets doorglijden op de bandjes de auto op tijd volledig tot stilstand. Pfew!
Dat komt omdat je je riem niet vast hebt. Als je dan ook maar iets je kont optilt, schiet hij in de Pen ik zelfs in de classic: bij achteruit rijden stopte hij ineens omdat ik dreigde tegen een andere auto aan te rijden.
Dat komt omdat je je riem niet vast hebt. Als je dan ook maar iets je kont optilt, schiet hij in de P
Was bij het aanrijden naar een rotonde, zat te kijken naar verkeer op de rotonde en remde daarvoor al wat. Zag te laat dat de auto voor me stopte voor de rotonde. Op moment van ingrijpen misschien nog een gangetje van 20km/u?Hoe hard reed je ongeveer toen AEB ingreep?
AP2 auto's hebben sinds kort ook full speed AEB (was voorheen bij max 45 km/u). Ben benieuwd of iemand AEB al heeft ervaren bij meer dan 45 km/u.
Neen, ik heb met mijn Classic in Zeist eens achteruit gereden waarbij ik met een klap stilstond. Toen ik uitstapte zag ik dat de achterkant een cm of drie van een uurtje stond terwijl ik ervan uit ging dat ik de muur geraakt zou hebben. Navraag later bij Tesla leerde mij dat hij inderdaad op basis van de achteruitrijsensor dit doet, maar alleen als je heel langzaam rijdt en het object goed binnen de sensor valt. Men zegt hier verder niets over omdat er dan allerlei gemeut komt bij elke keer dat men ergens tegenaan rijdt. Het is n.l. geen garantie dat hij het doet, maar in mijn geval wel fijn. Had de auto toen nog maar heel kort
Bij mij heeft het dus ooit al eens niet gewerkt.... het was geen vlakke muur maar een muur met een knik erin en de achteruitrijsensor was vermoedelijk in de war dat de linkse kant 10cm zei en de rechtse 40cm. Hij koos voor 40 en ik reed achteruit tegen de muur... Gelukkig niet hard en geen schade aan de bumper. Hij stopt dus niet altijd en de sensor geeft niet altijd de juiste waarschuwing!