Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Afname bereik

This site may earn commission on affiliate links.
De Roadster accu schijnt van een oudere, lees slechtere techniek te zijn, maar doet het toch aardig.
Ik zit nu op 187.000 km en ben van een max. range van 390 km gezakt naar 350 km. Het eigenaardige is dat ik bij 135.000 km hier ook op zat oftewel zoals Wido al eens heeft aangegeven lijkt de veroudering eerst redelijk snel te gaan en dan te vertragen.
Ik zal vermoedelijk over 1 jaar wel naar een nieuwe pack willen, maar dat komt omdat ik naar 400 mile bereik wil. Ik zit nu met soms 500km op een dag toch nog wel eens te tobben bij een fastned met 60A hetgeen overeenkomt met 80 km per uur laden. Dus 2 uur bij een tankstation wachten.
Als je een beetje oplet, dus niet te ver leeg rijden en niet te lang helemaal op 100% vol laten staan zal een model S zonder problemen de 500.000 km kunnen halen met nog 80% capaciteit resterend
Hulde aan deze Roadster rijder !! p.s. Op de nieuwjaarsborrel in A'dam wist men de prijs voor de accu upgrade voor de roadster nog niet, ben benieuwd !