Kondig op een BMW forum eens aan dat je Tesla gaat rijden.best een aantal zure reacties in dit topic die mij het gevoel geven dat alleen een Tesla de goede keuze is. Ja, dit is een Tesla forum waar je een bepaalde gekleurdheid kan verwachten
You can install our site as a web app on your iOS device by utilizing the Add to Home Screen feature in Safari. Please see this thread for more details on this.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Kondig op een BMW forum eens aan dat je Tesla gaat rijden.best een aantal zure reacties in dit topic die mij het gevoel geven dat alleen een Tesla de goede keuze is. Ja, dit is een Tesla forum waar je een bepaalde gekleurdheid kan verwachten
Ach natuurlijk wist ik voordat ik mijn berichtje plaatste dat er wat verschillende reacties zouden komen. Ik kan daar voornamelijk wel om lachen. Ik ben zelf in eerste plaats een ev rijder en geïnteresseerd in elektrische auto’s in het algemeen. Er zijn ook al genoeg reacties geweest die ik heel interessant vind. Wat ik graag wil delen is Hoe straks een andere ev zich verhoudt tot een tesla model s. Dit zou ik ook wel willen weten van andere merken.Kondig op een BMW forum eens aan dat je Tesla gaat rijden.
Ik heb geen kinderen en bijna nooit iemand op de achterbank dus die ruimte is voor mij niet van belang. Ik vind het juist wel fijn om weer een iets kleinere auto te hebben, kleiner in de zin van knusser. Dat gevoel had ik ook in de taycan hoewel deze in buiten maten gelijk is aan de tesla sDe BMW i4 stond bij mij op de lijst als mogelijke vervanger voor de MX. Daarvoor had ik zelfs nog wel tot volgend jaar willen wachten. Twee weken geleden kreeg ik op de EV Experience de mogelijkheid om er in te zitten. Rijden bleek niet mogelijk, maar vanuit de zitproef viel de i4 voor mij af. Voornaamste reden is de beklemmend kleine binnenruimte. Zoals wel vaker bij BMW zit je voorin al redelijk ingebouwd, maar de ruimte achterin is echt heel beperkt en ik moet daar regelmatig twee of drie dames vervoeren. Zelfs mijn vrouw, die met haar 1,62m geen al te bijzondere ruimte eisen heeft werd niet blij van de ruimte op de achterbank.
Ik kan me voorstellen dat dit argument niet belangrijk is als je meestal alleen of met z'n tweeën in de auto zit.
Zeggen velen van mijn Tesla ookZal vast een goede auto zijn, maar die neus……verschrikkelijk!
Het voorin ingebouwd zitten is wat het meest mis in mijn Model 3. De stoelen zitten wel zacht maar je moet jezelf schrap zetten in een bocht of je schuift eruit. Die kuipstoelen in een bmw zien er niet alleen fantastisch uit maar houden je tenminste op je plaats in de bochten.De BMW i4 stond bij mij op de lijst als mogelijke vervanger voor de MX. Daarvoor had ik zelfs nog wel tot volgend jaar willen wachten. Twee weken geleden kreeg ik op de EV Experience de mogelijkheid om er in te zitten. Rijden bleek niet mogelijk, maar vanuit de zitproef viel de i4 voor mij af. Voornaamste reden is de beklemmend kleine binnenruimte. Zoals wel vaker bij BMW zit je voorin al redelijk ingebouwd, maar de ruimte achterin is echt heel beperkt en ik moet daar regelmatig twee of drie dames vervoeren. Zelfs mijn vrouw, die met haar 1,62m geen al te bijzondere ruimte eisen heeft werd niet blij van de ruimte op de achterbank.
Ik kan me voorstellen dat dit argument niet belangrijk is als je meestal alleen of met z'n tweeën in de auto zit.
Die waslijst aan opties, zalig! En de keuze aan kleuren, Sanremo green draagt momenteel mijn voorkeur. Ik wil hem toch eerst eens testrijden voor ik bestel.Die neus is idd wel een dingetje. bmw heeft een enorme waslijst aan opties, ėėn ervan is een pakketje wat alle bling bling rondom die gril maskeert. Dat scheelt wel dat het minder opzichtig is. Ik heb een groene besteld, die combi met de gril was het minst slecht.(nog niet verwerkt in de foto)
een heel groot voordeel is dat als je rijdt je de gril niet ziet
Ik heb vast laten leggen dat als ik volledig afknap op de auto na een proefrit dat ik dan het contract kosteloos kan ontbinden. voor mij dus een proefrit achteraf. Overigens heb ik mijn meeste auto’s gekocht zonder proefrit ;-)Die waslijst aan opties, zalig! En de keuze aan kleuren, Sanremo green draagt momenteel mijn voorkeur. Ik wil hem toch eerst eens testrijden voor ik bestel.
Ik moet dat niet. Mijn punt is dat de iX3 even mobiel is als een model X.IX3 moet je alleen wel vergelijken met een Model Y en niet met een Model X
Ben ook aan het shoppen maar denk toch dat het een M3P (+ eventueel FSD) zal worden.Zijn er meer zo gek om over te stappen van tesla naar BMW?
5 zitter compacte SUV vs 6/7 zitter ruime SUV.Ik moet dat niet. Mijn punt is dat de iX3 even mobiel is als een model X.
DE HYUNDAI IONIQ5 IS OOK EEN VIJFZITTER SUV EN ZUINIGER DAN EEN IX35 zitter compacte SUV vs 6/7 zitter ruime SUV.
Ik wacht op iemand die gaat roepen dat de Hyundai IONIQ5 ook een vijfzitter SUV is en zuiniger is dan de iX3.
Ik heb ondertussen al verduidelijkt dat ik ze vergeleek qua mobiliteit, niet qua interieurruimte. Zelfs mijn goudvis snapt dat.5 zitter compacte SUV vs 6/7 zitter ruime SUV.
Ik wacht op iemand die gaat roepen dat de Hyundai IONIQ5 ook een vijfzitter SUV is en zuiniger is dan de iX3.
Laten we het vooral gezellig houden en ons niet gaan gedragen als BMW rijdersIk heb ondertussen al verduidelijkt dat ik ze vergeleek qua mobiliteit, niet qua interieurruimte. Zelfs mijn goudvis snapt dat.
Je bent nog vergeten te vermelden dat de iX3 geen frunk heeft.
Was dat met een model 3 of een s?Heb je een hekel gehad aan BMW rijden of aan BMW rijders? Dat laatste kan ik me voorstellen, dat eerste niet. Ik kom ook van een BMW en nu ik de Stelvio pas met zowel Tesla als BMW heb gereden weet ik wel dat een BMW beter rijdt. Zo'n i4 zou dus wel eens best of both worlds kunnen zijn.
Ik kan me niet voorstellen dat het aangenamer is om met een benzine een bergpas op te rijden dan met een elektrische.Ik kom ook van een BMW en nu ik de Stelvio pas met zowel Tesla als BMW heb gereden weet ik wel dat een BMW beter rijdt.
Ik vind het een drogreden, want je weet ook dat de Model Y, de Hyundai IONIQ 5 en tig andere elektrische auto's net dezelfde mobiliteit kunnen leveren, vaak met vergelijkbare binnenruimte van een iX3, maar efficiënter.Ik heb ondertussen al verduidelijkt dat ik ze vergeleek qua mobiliteit, niet qua interieurruimte. Zelfs mijn goudvis snapt dat.
Dit is wat ik heb achtergelaten bij Tesla toen ik mijn Model X in ontvangst nam.Richting de bergtop zou ik liever een dakloze handgeschakelde 6 cilinder rijden. De X is snel maar geen rijdersauto.
Zullen we nu weer ontopic gaan?
Dat was met een Model 3 Performance.Was dat met een model 3 of een s?
Ik kan me niet voorstellen dat het aangenamer is om met een benzine een bergpas op te rijden dan met een elektrische.
Zelfs mijn Model X niet-Performance gaat er als een speer vandoor bergop. Model 3 Performance gaat nog gekker. En dat zeg ik terwijl mijn laatste BMW 4 af-fabriek uitlaten had.