Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Afscheid nemen van mijn tesla

This site may earn commission on affiliate links.
Status
Not open for further replies.
De BMW i4 stond bij mij op de lijst als mogelijke vervanger voor de MX. Daarvoor had ik zelfs nog wel tot volgend jaar willen wachten. Twee weken geleden kreeg ik op de EV Experience de mogelijkheid om er in te zitten. Rijden bleek niet mogelijk, maar vanuit de zitproef viel de i4 voor mij af. Voornaamste reden is de beklemmend kleine binnenruimte. Zoals wel vaker bij BMW zit je voorin al redelijk ingebouwd, maar de ruimte achterin is echt heel beperkt en ik moet daar regelmatig twee of drie dames vervoeren. Zelfs mijn vrouw, die met haar 1,62m geen al te bijzondere ruimte eisen heeft werd niet blij van de ruimte op de achterbank.
Ik kan me voorstellen dat dit argument niet belangrijk is als je meestal alleen of met z'n tweeën in de auto zit.
 
Kondig op een BMW forum eens aan dat je Tesla gaat rijden.
Ach natuurlijk wist ik voordat ik mijn berichtje plaatste dat er wat verschillende reacties zouden komen. Ik kan daar voornamelijk wel om lachen. Ik ben zelf in eerste plaats een ev rijder en geïnteresseerd in elektrische auto’s in het algemeen. Er zijn ook al genoeg reacties geweest die ik heel interessant vind. Wat ik graag wil delen is Hoe straks een andere ev zich verhoudt tot een tesla model s. Dit zou ik ook wel willen weten van andere merken.
wat betreft jouw eerste opmerkingen (Wooter), ik zat wel te wachten tot je je enorme enthousiasme over tesla eventjes opzij zou kunnen zetten, wat je ook deed in je reactie met die mooie rode bmw/tesla/Toyota. ;-).
ook al stap ik straks over naar een ander merk ik blijf dit forum wel gewoon volgen.
 
De BMW i4 stond bij mij op de lijst als mogelijke vervanger voor de MX. Daarvoor had ik zelfs nog wel tot volgend jaar willen wachten. Twee weken geleden kreeg ik op de EV Experience de mogelijkheid om er in te zitten. Rijden bleek niet mogelijk, maar vanuit de zitproef viel de i4 voor mij af. Voornaamste reden is de beklemmend kleine binnenruimte. Zoals wel vaker bij BMW zit je voorin al redelijk ingebouwd, maar de ruimte achterin is echt heel beperkt en ik moet daar regelmatig twee of drie dames vervoeren. Zelfs mijn vrouw, die met haar 1,62m geen al te bijzondere ruimte eisen heeft werd niet blij van de ruimte op de achterbank.
Ik kan me voorstellen dat dit argument niet belangrijk is als je meestal alleen of met z'n tweeën in de auto zit.
Ik heb geen kinderen en bijna nooit iemand op de achterbank dus die ruimte is voor mij niet van belang. Ik vind het juist wel fijn om weer een iets kleinere auto te hebben, kleiner in de zin van knusser. Dat gevoel had ik ook in de taycan hoewel deze in buiten maten gelijk is aan de tesla s
 
De BMW i4 stond bij mij op de lijst als mogelijke vervanger voor de MX. Daarvoor had ik zelfs nog wel tot volgend jaar willen wachten. Twee weken geleden kreeg ik op de EV Experience de mogelijkheid om er in te zitten. Rijden bleek niet mogelijk, maar vanuit de zitproef viel de i4 voor mij af. Voornaamste reden is de beklemmend kleine binnenruimte. Zoals wel vaker bij BMW zit je voorin al redelijk ingebouwd, maar de ruimte achterin is echt heel beperkt en ik moet daar regelmatig twee of drie dames vervoeren. Zelfs mijn vrouw, die met haar 1,62m geen al te bijzondere ruimte eisen heeft werd niet blij van de ruimte op de achterbank.
Ik kan me voorstellen dat dit argument niet belangrijk is als je meestal alleen of met z'n tweeën in de auto zit.
Het voorin ingebouwd zitten is wat het meest mis in mijn Model 3. De stoelen zitten wel zacht maar je moet jezelf schrap zetten in een bocht of je schuift eruit. Die kuipstoelen in een bmw zien er niet alleen fantastisch uit maar houden je tenminste op je plaats in de bochten.
 
  • Like
Reactions: JanG007
Die neus is idd wel een dingetje. bmw heeft een enorme waslijst aan opties, ėėn ervan is een pakketje wat alle bling bling rondom die gril maskeert. Dat scheelt wel dat het minder opzichtig is. Ik heb een groene besteld, die combi met de gril was het minst slecht.(nog niet verwerkt in de foto)
een heel groot voordeel is dat als je rijdt je de gril niet ziet 😁
Die waslijst aan opties, zalig! En de keuze aan kleuren, Sanremo green draagt momenteel mijn voorkeur. Ik wil hem toch eerst eens testrijden voor ik bestel.
 
Die waslijst aan opties, zalig! En de keuze aan kleuren, Sanremo green draagt momenteel mijn voorkeur. Ik wil hem toch eerst eens testrijden voor ik bestel.
Ik heb vast laten leggen dat als ik volledig afknap op de auto na een proefrit dat ik dan het contract kosteloos kan ontbinden. voor mij dus een proefrit achteraf. Overigens heb ik mijn meeste auto’s gekocht zonder proefrit ;-)
 
  • Like
Reactions: Hayden
IX3 moet je alleen wel vergelijken met een Model Y en niet met een Model X
Ik moet dat niet. Mijn punt is dat de iX3 even mobiel is als een model X.
  • Dus ofwel is de Model X een bruikbare EV qua mobiliteit, maar dan geldt krek hetzelfde voor de iX3, en is dat dus ook een perfect bruikbare EV
  • Ofwel is de iX3 bagger, maar dan is de model X dat ook
En gezien de slechte dragcoëfficiënt van de iX3, bewijst dat dat de aandrijflijn van die wagen perfect OK is. Stop die in een lagere wagen, en dat zal best wel in orde zijn. Dat was mijn punt
 
  • Like
Reactions: padapada and Hayden
Ik kom ook van een BMW en nu ik de Stelvio pas met zowel Tesla als BMW heb gereden weet ik wel dat een BMW beter rijdt.
Ik kan me niet voorstellen dat het aangenamer is om met een benzine een bergpas op te rijden dan met een elektrische.

Zelfs mijn Model X niet-Performance gaat er als een speer vandoor bergop. Model 3 Performance gaat nog gekker. En dat zeg ik terwijl mijn laatste BMW 4 af-fabriek uitlaten had.
 
  • Like
Reactions: Phil V
Ik heb ondertussen al verduidelijkt dat ik ze vergeleek qua mobiliteit, niet qua interieurruimte. Zelfs mijn goudvis snapt dat.
Ik vind het een drogreden, want je weet ook dat de Model Y, de Hyundai IONIQ 5 en tig andere elektrische auto's net dezelfde mobiliteit kunnen leveren, vaak met vergelijkbare binnenruimte van een iX3, maar efficiënter.

De efficient van je compacte SUV vergelijken met de grootste elektrische SUV met tot 7 plaatsen is net antireclame.
 
Richting de bergtop zou ik liever een dakloze handgeschakelde 6 cilinder rijden. De X is snel maar geen rijdersauto.


Zullen we nu weer ontopic gaan?
Dit is wat ik heb achtergelaten bij Tesla toen ik mijn Model X in ontvangst nam.

IMG_7343.jpeg


Ik denk er soms melancholisch nog aan terug, maar ik zou er nooit mijn Model X voor laten staan.
 
Was dat met een model 3 of een s?
Dat was met een Model 3 Performance.

Ik kan me niet voorstellen dat het aangenamer is om met een benzine een bergpas op te rijden dan met een elektrische.

Zelfs mijn Model X niet-Performance gaat er als een speer vandoor bergop. Model 3 Performance gaat nog gekker. En dat zeg ik terwijl mijn laatste BMW 4 af-fabriek uitlaten had.

Aangenamer is niet het woord. Het is vooral leuker. Niet om de benzine maar om het weggedrag. Mijn M3P laat ook alle motorrijders in de achteruitkijkspiegel kleiner worden na een haarspeldbocht. Maar ín de bocht is het net een tank. En je ziet ook nog eens bijna niets. Met de BMW Z4 cabrio (met slechts 300pk) was elke haarspeldbocht een feestje.
 
  • Informative
Reactions: job-lek
Status
Not open for further replies.