Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Afscheid nemen van mijn tesla

This site may earn commission on affiliate links.
Status
Not open for further replies.
Ik heb dus nog een half jaar om te wennen aan het idee dat ik toch een bmw ga rijden hoewel ik hier altijd een bloed hekel aan heb gehad.
Heb je een hekel gehad aan BMW rijden of aan BMW rijders? Dat laatste kan ik me voorstellen, dat eerste niet. Ik kom ook van een BMW en nu ik de Stelvio pas met zowel Tesla als BMW heb gereden weet ik wel dat een BMW beter rijdt. Zo'n i4 zou dus wel eens best of both worlds kunnen zijn.
 
  • Informative
Reactions: BMW740iL
Heb je een hekel gehad aan BMW rijden of aan BMW rijders? Dat laatste kan ik me voorstellen, dat eerste niet. Ik kom ook van een BMW en nu ik de Stelvio pas met zowel Tesla als BMW heb gereden weet ik wel dat een BMW beter rijdt. Zo'n i4 zou dus wel eens best of both worlds kunnen zijn.
Voornamelijk een hekel aan tweedehands bmw’s die gebruikt worden door mensen die niet altijd een heer in het verkeer zijn. 😉
 
  • Funny
Reactions: BMW740iL
dat Zien we dan wel weer, wrapped is ook een optie. Is er trouwens iets waar jij wel positief over kan zijn? 😉
Heb zelf een groene gehad... ;)

Ik ben positief dat BMW na de i3 terug eens wat moeite doet, maar ze verkopen nog altijd ICE's en lijken me absoluut niet gehaast om dat te veranderen. Nu begrijp ik ook dat als mensen hun elektrische versies niet kopen, BMW nog meer reden heeft om te roepen zie je wel, mensen willen geen EV's, maar bovenal blijft het een bedrijf dat de hardware wel onder de knie heeft maar een boomer is qua software, in negatieve zin. En ja, je kan de leuke pakketjes zoals Lane Assist en TACC lekker bij Bosch kopen dus dat boeit niet zo, maar het blijft een OEM partsbin samensteller, en dat zeg ik als (ex-) eigenaar van 4 BMW motorfietsen en 4 BMW auto's.

Bovendien, als je de grille weg-photoshopt, is het gewoon een Toyota.

ljcn10mzd8r71.jpg
 
Veel plezier en gefeliciteerd @Dutch-Courage! Ik ben vooral benieuwd of het zal wennen om zonder het supercharger netwerk te rijden, maar wellicht dat ze deze nog open gaan stellen voor bijv. die i4.

Toen de i4 gepresenteerd werd was mijn vriendin (uit een BMW nest) er uiteraard meer van gecharmeerd dan de Tesla. Na een paar ritjes in de Tesla is ze toch steeds iets meer Tesla fan geworden tot het punt dat ze hem al bijna vaker mee heeft dan ikzelf (oke vooruit ik werk nog vooral thuis). Maar, het allerbelangrijkste is dat ze EV fan geworden is! En ik denk en hoop dat de auto's zoals een BMW i4 meer mensen in een EV gaat krijgen op langere termijn waar ze nu misschien nog twijfelen of gewoon geen Tesla willen hebben. Uiteindelijk is dat de end-goal van Tesla toch? De mobiliteitsindustrie veranderen van ICE naar EV.

En oja, goed om te weten dat er al snel wat proefrit modellen naar NL komen. Wil stiekem ook wel een ritje maken!
 
Ik ben vooral benieuwd of het zal wennen om zonder het supercharger netwerk te rijden, maar wellicht dat ze deze nog open gaan stellen voor bijv. die i4.
Die suc zal ik idd wel eens gaan missen hoewel,ik er nu ook niet of nauwelijks gebruik van maak. Aangezien ik zeker nog 6 maanden moet wachten op de auto heeft de markt nog ruim de tijd om voor mij in het buitenland een goed netwerk aan te leggen :p
 
Toevallig zei ik vandaag tegen iemand die bij me in de auto zat: Een Tesla leert je wel de knipperlichten netjes te gebruiken. :p
Ik denk dat het een kwestie van tijd is tot dat dit soort systemen verplicht worden en ook niet meer uitgezet kunnen worden. En terecht, ik erger me dood aan mensen die zonder richting aan te geven plots van baan wisselen. En verbaas me over de mensen die als eerste dit soort assist systemen uitzetten wanneer dat kan (bv. bij BMW). Waarom zou je? Omdat je je ergert? Aan je eigen belabberde rij-gedrag dan dus :p
 
As an ex 320d owner I know you will love driving it, overall quality and fit & finish is 20x better then Tesla, but my 320 had no infotainment at all, that's where BMW sucks a lot.
They gave me a x2 hybrid as a rent few weeks ago and I just hated all of it, including the infotainment, but I think the i4 has a better idea behind than a electrified mini-SUV and you can used at changing 25 pages to find a setting.
Glad to see BMW starting to be real at EVs (is it real?), but they have to stop making ugly nose cars :D
 
  • Funny
Reactions: job-lek
Het correcte verhaal is dat dat team BMW heeft verlaten om dat Carl Breifeld (de man achter de i-serie) CEO werd voor een Chinese start-up, en hij nadien een aantal sleutelfiguren heeft aangeworven.

Wanneer ik de efficiëntie van de iX3 tov een aantal bottom-up nieuwe SUV-EV's vergelijk dan heb ik de indruk dat de aandrijflijn van de iX3 gewoon top is (zeker gezien het design van een baksteen). In de 1000 km test van Björn was de iX3 maar 10 minuten trager dan de model X Raven, ondanks de veel koudere testomstandigheden (2°C vs 16°C).

Indien ik nu moest kiezen zou ik ook in 't voordeel van de i4 twijfelen. Ik reed hiervoor met een 4GC, en dat is wat rijgedrag de beste wagen die ik ooit heb gehad. Daarnaast moet ik sinds een jaar ook de hatchback, uitklappende trekhaak, adaptive headlights, adaptieve vering, side view, sportzetels, HUD, ... allemaal missen.

Maar ik denk niet dat ik die BMW effectief zou kiezen, omdat ik weet dat mijn i4 dan gebruikt wordt om een M3 of een M4 op de weg toe te laten zonder CO2 boete. ...
IX3 moet je alleen wel vergelijken met een Model Y en niet met een Model X
 
Last edited:
Vandaag de handtekening gezet voor een nieuwe auto. over zes maanden wordt mijn bmw i4 m50 geleverd. Ik heb dus nog een half jaar om te wennen aan het idee dat ik toch een bmw ga rijden hoewel ik hier altijd een bloed hekel aan heb gehad.
ze hebben mij een gegarandeerde inruilprijs geboden waar ik geen nee tegen kon zeggen :)
Zijn er meer zo gek om over te stappen van tesla naar BMW?
Gefeliciteerd! Ik ben benieuwd hoe de i4 gaat bevallen.

P.S.: best een aantal zure reacties in dit topic die mij het gevoel geven dat alleen een Tesla de goede keuze is. Ja, dit is een Tesla forum waar je een bepaalde gekleurdheid kan verwachten, maar gelukkig bewijst bijvoorbeeld @Nielsjah95 dat het ook anders kan. Dus mijn thumbs-up voor reacties zoals die van @Nielsjah95
 
Gefeliciteerd! Ik ben benieuwd hoe de i4 gaat bevallen.

P.S.: best een aantal zure reacties in dit topic die mij het gevoel geven dat alleen een Tesla de goede keuze is. Ja, dit is een Tesla forum waar je een bepaalde gekleurdheid kan verwachten, maar gelukkig bewijst bijvoorbeeld @Nielsjah95 dat het ook anders kan. Dus mijn thumbs-up voor reacties zoals die van @Nielsjah95
staan ze al bij de dealer om mee proef te rijden?
 
Helaas niet @jpvdheijn
Waarschijnlijk ergens in december in de showroom is mij recentelijk verteld. De 4 Gran Coupe (waar de i4 op gebaseerd is) komt ca halverwege november in de showroom. @Dutch-Courage had het er echter over dat dealers volgende maand al een i4 zouden krijgen. Dus wat het nu is?
Dealer vertelde mij dat volgende maand iedere bmw dealer er één heeft. Vorige week is de eerste al even in Deventer geweest. Waar die nu is weet ik niet
 
Status
Not open for further replies.