Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Aftermarket Velgen Voor Model 3

This site may earn commission on affiliate links.
Goede dag.

Zojuist mijn 18inch aero velgen vervangen door 20inch TSW velgen met Michelin banden.
De bandenboer heeft de sensor vd originele velgen gekloond en raadde mij aan niks in de instellingen (icl TPMS reset) te veranderen.
Echter vraag ik me af of ik bij wielconfigurator wel de bandenmaat/velgen maat van 18 nr 20 inch moet wijzigen?(hij staat nog steeds op 18inch aero).

Ik hoop dat iemand hier een antwoord op heeft.

bvd

Jae
 
In filmpjes op joetjoep zeggen ze dat je het wel moet doen maar ik heb het ook niet gedaan en alles werkt nog prima.
Zou ook even niet weten waarom "de auto" dit zou willen weten.

De afbeelding van de auto in het menu en de app is dan meer accuraat. ;)

En volgens mij corrigeert hij ook op aantal omwentelingen, dus esp/abs zou nog beter moeten functioneren, alsmede de snelheidsmeter.
 
Dus als ik het goed heb begrepen hoef je tpms reset niet te doen gezien de gegevens zijn gekloond maar bij wielconfiguratie dient het wel aangepast te worden van 18 naar 20 inch? Bij 20 inch staan namelijk twee opties. Weet iemand wat de verschillen zijn? (Ik heb aan de achterzijde bredeset)
 
Bovendien geeft het systeem nu bandenspanning 3.1 wat klopt voor een 18inch aero velg, echter heb ik nu een 20inch eronder zitten maar als gevolg van klonen denkt de auto dat er nog steeds 18inch aero eronder zit. Vraag me af of je dan toch 3.1 moet aanhouden of waarde die hoort bij 20inch..
 
Bovendien geeft het systeem nu bandenspanning 3.1 wat klopt voor een 18inch aero velg, echter heb ik nu een 20inch eronder zitten maar als gevolg van klonen denkt de auto dat er nog steeds 18inch aero eronder zit. Vraag me af of je dan toch 3.1 moet aanhouden of waarde die hoort bij 20inch..
18' aero's moet de bandenspanning 2.9 zijn.
 
De afbeelding van de auto in het menu en de app is dan meer accuraat. ;)

Handig! :D

En volgens mij corrigeert hij ook op aantal omwentelingen, dus esp/abs zou nog beter moeten functioneren, alsmede de snelheidsmeter.

Dat begrijp ik niet. Je kan de velgmaat wel invullen maar dit zegt natuurlijk niets over de totale omtrek van je wiel (velg+band)

@jmsim ik hou voor zowel de 18 als de 20 inch gewoon minimaal 3 bar aan, zit je altijd goed en gaat hij nooit mekkeren. ;)
 
Handig! :D



Dat begrijp ik niet. Je kan de velgmaat wel invullen maar dit zegt natuurlijk niets over de totale omtrek van je wiel (velg+band)

@jmsim ik hou voor zowel de 18 als de 20 inch gewoon minimaal 3 bar aan, zit je altijd goed en gaat hij nooit mekkeren. ;)

Ze gaan natuurlijk uit van de standaard bandenmaat. Niet iedereen is zoals wij, dat we denken beter te weten welke rijhoogte, velgen en bandenmaat je moet gebruiken. ;)
 
  • Funny
Reactions: DeHakkelaar
ik heb 20 inch TSW velgen met bredeset achter, echter weet ik niet welke vd 20inch ik moet selecteren gezien het geen originele Tesla 20inch velgen zijn..

Ik heb ook een breedset en Devils son ook. Het zou goed kunnen wat Devils son zei, dat het niet uitmaakt welke je kiest alleen is dan de kleur velg in het plaatje van je app anders. Probeer het even uit zou ik zeggen. :)

Maar het kan blijkbaar ook zonder aanpassing, dus gewoon op 18 inch laten staan. Dat doe ik.
Tesla gaat uit van de standaard bandenmaat op een 20 inch velg wat jij, Devils son en ik niet hebben dus helemaal kloppen doet het sowieso niet.
 
ik heb vandaag via wielconfigurator toch gekozen voor 20inch gun metal (grijs), het systeem ging resetten en daarna stond er bij het wiel 20inch. de bandenspanning blijft ondanks de wijziging 3.1 bar opgeven, kennelijk heeft het geen invloed op de spanning zelf.
 
Ik heb ook een breedset en Devils son ook. Het zou goed kunnen wat Devils son zei, dat het niet uitmaakt welke je kiest alleen is dan de kleur velg in het plaatje van je app anders. Probeer het even uit zou ik zeggen. :)

Maar het kan blijkbaar ook zonder aanpassing, dus gewoon op 18 inch laten staan. Dat doe ik.
Tesla gaat uit van de standaard bandenmaat op een 20 inch velg wat jij, Devils son en ik niet hebben dus helemaal kloppen doet het sowieso niet.

Ik heb juist voor 245 rondom gekozen, vanwege de balans.

Maar goed, het enige verschil is het plaatje, zilver of gunmetal. ;)
 
Ik sta op het punt om een zomerset aan te schaffen. Ik heb lang met de BBS Ci-R in mijn hoofd gezeten, maar daarbij kom ik er qua ET (36 of 40) en spacers niet helemaal uit. Het wordt een 8,5j velg rondom met 245/30 R20 banden. ET36 komt net niet voldoende naar buiten en qua spacers ga je al snel naar minimaal 15mm. Maar, omdat de uitsparingen aan de achterkant van de BBS niet diep genoeg zijn, steken de originele bouten te ver door de spacer heen. Afslijpen van de bouten zie ik niet zitten. H&R heeft wel 10mm spacers met speciale bouten, maar die passen niet in de boutgaten van de BBS.

Dus, had ik ook nog een andere velg op het oog, waarbij de ET zelf kan worden gekozen. Ik denk dan zelf aan ET30. Daar kan ik toch niet de mist mee ingaan??
Ik zie dat vaak 15mm voor en 20mm achter wordt gebruikt, vooral in de US. Dat is op het randje. En heeft er iemand al 5mm spacers gemonteerd? Ik krijg wisselende antwoorden van bedrijven. De één raadt het af ivm te weinig draadeind en de ander doet het weer wel.

Kleur moet ook nog gekozen worden. Gloss black met brushed polished front of Brushed Titanium, daar ben ik nog niet helemaal uit. De auto is Midnight Silver en verlaagd. Chrome delete staat nog op het lijstje.