TMC is an independent, primarily volunteer organization that relies on ad revenue to cover its operating costs. Please consider whitelisting TMC on your ad blocker and becoming a Supporting Member. For more info: Support TMC
Start a Discussionhttps://teslamotorsclub.com/tmc/tags/

Alarm gevoeligheid

Discussion in 'Belgium and the Netherlands' started by BoukeG, Jun 27, 2017.

1. BoukeG

BoukeG Member

Hebben jullie enig idee of het alarm (van een MX) erg gevoelig is? Vandaag stond de auto thuis en ging achter elkaar het alarm af (zo'n 10, 15x in een uur). Via de app kreeg ik ook de melding, zojuist een geïrriteerd buurman op me af... Ramen waren goed dicht, maar er vloog wel een vlieg rond in de auto. Is het alarm zo gevoelig?

2. Tom X

Tom X Member

Mijne is de afgelopen 2 weken al 4x in Den Haag geweest voor problemen met het alarm
    Ook achter elkaar zonder oorzaak afgaan.
    Had op het usa gedeelte al een topic gevonden dat de deurvergrendeling van de voordeuren soms problemen kunnen geven en de auto denkt dat de deur open is.
    Helaas was dat bij mij niet het geval en tasten ze nog in het duister.

Ze slaapt er vannacht weer een nachtje maar hebben dus nog steeds niks concreets gevonden.
    Hoop dat ze snel wat vinden want met 2 kleintjes en een hoog zwangere vrouw is een MS behoorlijk behelpen.

3. TomdH

TomdH Member

Heb ook een MX en recent ging ook het alarm af. Er zat een vlieg in de auto en toen ik deze vrij liet bleef het rustig...

4. BoukeG

BoukeG Member

MX alarm is dus behoorlijk gevoelig. Wauw, dat een vlieg deze af kan laten gaan. Klopt ook wel met mijn gevoel, 's nachts is zo'n beest niet actief, maar overdag als het warm is wel.

5. Tom X

Tom X Member

Bij de mijne houden ze het er nog op dat de kinderstoelen de ultrasoon sensoren storen (de stralen anders doorzenden) en het daardoor getriggerd word.:rolleyes:
    maar daar geloof ik helemaal niks van dan zou er niks in je auto kunnen staan want dat zou dan alarm geven.

Ik hou het ook op vliegen want heb een wei bij huis met kippen en konijnen en dus ook iets meer druk van vliegen. En de meeste melding zijn thuis op de oprit na thuiskomst.

De gevoeligheid van deze sensoren kunnen ze niet afstellen maar moet middels een update. Dus als iedereen in ieder geval de melding doorgeven gebeurt er misschien wat.

• Like x 1
  6. Astrid

Astrid Member

Ik zal het ook doorgeven, geen vlieg volgens mij maar wel steeds alarm af. Geen kinderstoelen aanwezig overigens

7. Glitch

Glitch Member

Bij mijn S gaat die soms af als ik de kofferbak open maak terwijl de fob gewoon in bereik is.

8. Bernie298

Bernie298 BernardS

Wat ook kan is een flesje water in de auto die het alarm spontaan af kan laten gaan.
    Heb het zelf al een paar keer gehad, toen bleek dat de oorzaak.
    Vooral bij warm weer kan het plastic nog wel eens klikken en dat kan voldoende zijn om het alarm te triggeren.

• Informative x 4
  9. pvh

pvh Active Member

Na 3x bij SeC te hebben gestaan met alarmproblematiek is bij het eindelijk verholpen. Als de sirene ging dan gingen de knipperlichten niet aan en ook geen melding op de app. Alarm ging af als ik met de App verbinding maakte met de auto bijvoorbeeld.

De sirene vervangen (heeft soort eigen noodstroom) een portierslot vervangen welke verkeerde data doorgaf. Dat staat er op de service facturen althans.

Share This Page