Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Alarm / Sentry

This site may earn commission on affiliate links.
Als ik bewakingsmodus (= volgens mij alleen Sentry toch?) bijv thuis standaard uitzet. Doet het "normale alarmsysteem" het dan nog wel?
Ik moet namelijk voor de verzekering wel het alarm aanzetten, maar ik vind Sentry voor thuis wat overdreven.
 
Als ik bewakingsmodus (= volgens mij alleen Sentry toch?) bijv thuis standaard uitzet. Doet het "normale alarmsysteem" het dan nog wel?
Ik moet namelijk voor de verzekering wel het alarm aanzetten, maar ik vind Sentry voor thuis wat overdreven.

Zekers, bewegingsmelder en hellingshoekdetectie werken gewoon. Althans, dat is bij de S/X. Ik weet niet of de 3 deze ook heeft. Sentry voegt bij S/X enkel opname functionaliteit toe. Ik kan me niet voorstellen dat dat een vereiste is.
 
En als alleen alarm aanstaat neemt hij wel beelden op als alarm afgaat?

Nee, dan gaat enkel het alarm. Als Sentry Mode aanstaat dan blijft de AP computer aan om de videobeelden te verwerken. Als je alarm afgaat zonder Sentry Mode dan staat dus je AP computer uit en zou dan eerst op moeten starten. Geen idee hoe lang dat duurt maar daar zit geen verbinding tussen.
 
  • Informative
Reactions: DucaTinus
Vandaag voor de zoveelste keer meegemaakt dat iemand langs mijn auto loopt en op de deurhendels drukt om te controleren of de auto wellicht open gaat. In dit geval is de dame in kwestie zelfs speciaal hiervoor naast mij geparkeerd (grijze auto) om vervolgens daarna weer doorleuk weg te rijden. Helaas bleken de camera's voor en rechts geen opname gemaakt te hebben (1kb files) en dus heb ik geen opname van haar kenteken. Vraag mij af of je hiervoor aangifte kunt doen.

Waarom kunnen mensen niet van andermans spullen afblijven…..
 

Attachments

  • Untitled1.png
    Untitled1.png
    1.5 MB · Views: 109
  • Untitled2.png
    Untitled2.png
    1.3 MB · Views: 61
  • Untitled3.png
    Untitled3.png
    1.1 MB · Views: 61
Juridisch heet dit volgens mij 'poging tot inbraak'.
Dat is een strafbaar feit waar je aangifte van kan doen. Dat kost je veel tijd en de bewijslast is niet super sterk. Tenzij de persoon bekend staat als professional in het vakgebied.

Met het kenteken is het voor de politie makkelijker om het dossier erbij te pakken. De plaatselijke politie herkend het gezicht misschien ook.

Ik heb zoiets met mijn voordeur gehad. De wijkagent herkende de persoon direct en kon aangehouden worden voor poging tot inbraak omdat de beelden in combinatie met 'een patroon' gemarkeerd konden worden als poging tot inbraak. Versus 'ik stond bij de verkeerde deur...'.
 
Wat heeft ze in haar hand? Is dat haar eigen sleutel, of iets om de deur mee proberen open te krijgen?

Wat ik op de beelden kon zien, is dat ze in één hand een sigaret vast had. Haar andere hand was leeg. Mijn vermoeden is dat ze dit vaker doet. Op de beelden kon ik goed zien dat ze heel nonchalant, met het peukje in haar mond, naar de auto toe liep, vervolgens aan de deurhendels morrelt, weer rustig om haar heen kijkt en een trekje neemt, ondertussen met haar rug naar de auto en haar hand hier achter nogmaals aan de deurhendels zit. Het was dus niet een kwestie van langslopen, maar heel rustig en geraffineerd parkeren, kijken of de auto open was en weer wegrijden.


Toch wel de “pin to drive” optie aanstaan?

Absoluut! Denk dat het haar overigens meer om eventuele waardevolle spullen in de auto ging, die er overigens nooit in liggen, dan de auto zelf. Ze was alleen, haar raampje stond nog open en toen ze uitstapte heeft ze haar auto niet afgesloten, dus ze was voornemens om met haar eigen auto weer weg te rijden, dus wegrijden met mijn auto was volgens mij niet haar doel. Lijkt mij ook niet het type dat in een Tesla weet weg te rijden. Ze was echter wel zo slim om te begrijpen dat je bij een Tesla op de deur hendels moet drukken om ze te openen.
 
Update: Zojuist de politie gebeld, de situatie uitgelegd en gevraagd of hiervan aangifte gedaan kan worden. Zoals @dutchchili ook al aangeeft, kan dit inderdaad, aangezien dit een bewuste poging is om binnen te komen en ik hiervan beelden heb. Ik heb dus aangifte gedaan. Ik word binnen 48 uur teruggebeld voor een afspraak om de beelden te overhandigen. Hierna gaan ze kijken of er camera’s zijn op de parkeerplaats en of op deze beelden dan eventueel een kenteken is te zien. Mogelijk wordt de dame in kwestie wel door lokale politie herkend? Who knows. En inderdaad wellicht veel moeite voor dit alles, maar ze hebben gewoon van andermans spullen af te blijven en als ik hiermee kan voorkomen dat zo iemand hiermee doorgaat en een ander schade toebrengt, nou dan wil ik best moeite doen hoor.
 
Ik was zojuist een pakketje aan het wegbrengen. Opeens dacht ik aan m'n dochter in de M3 -> oeps, straks gaat het alarm af omdat ik (incl. mobiel) m'n auto heb verlaten..... Zo heb ik dat namelijk eerder meegemaakt en ook op dit forum gelezen.

Snel m'n app geopend terwijl ik stond te wachten in de rij -> huh, auto was niet op slot gegaan o_O. Ik liep later terug naar de auto en zag de spiegels ook in de normale stand staan.

Er moet dus iets gewijzigd zijn in de software -> iemand met gordel (of via detectie in stoel?) in de auto = auto niet op slot en alarm niet inschakelen?
 
Ik was zojuist een pakketje aan het wegbrengen. Opeens dacht ik aan m'n dochter in de M3 -> oeps, straks gaat het alarm af omdat ik (incl. mobiel) m'n auto heb verlaten..... Zo heb ik dat namelijk eerder meegemaakt en ook op dit forum gelezen.

Snel m'n app geopend terwijl ik stond te wachten in de rij -> huh, auto was niet op slot gegaan o_O. Ik liep later terug naar de auto en zag de spiegels ook in de normale stand staan.

Er moet dus iets gewijzigd zijn in de software -> iemand met gordel (of via detectie in stoel?) in de auto = auto niet op slot en alarm niet inschakelen?
Ik had dat alleen na de HW upgrade, toen moest ik ook alle settings terugzetten. Automatisch op slot en sentry was ik in het begin vergeten.