Ik ging van de huidige stand van zaken uit, waarbij het aantal auto's dat gratis kan laden bij SuCs beperkt is tot de huidige vloot S-en en X-en (die dat in de aanschafprijs hebben afgekocht) en elke nieuwe Tesla gewoon moet betalen.Ik denk niet dat Tesla bereid noch in staat is de elektriciteit voor alle kilometers die wij met zijn allen rijden voor zijn rekening te nemen. Tesla is niet voor niks continue bezig om het oneigenlijk gebruik terug te dringen.
Al zou Tesla nog meer SuperChargers bijbouwen en er zou geen afdoende rem op het oneigenlijk gebruik zijn dan zitten al die SuperChargers zo weer vol en blijft het probleem gewoon bestaan. Dat gaat namelijk precies volgens het model van meer asfalt, lost ook alleen maar tijdelijk een probleem op.
Tesla zou er goed aan doen de SuperChargers te bestemmen voor uitsluitend doorgaand verkeer. Daarnaast voldoende nieuwe lokale SuperChargers aanleggen voor die mensen die niet thuis kunnen laden. Iedereen die daar laadt betaalt daarvoor, dus ook taxi's.
Alleen dan blijft het unieke van een Tesla dat je snel en zonder beperkingen door Europa kan reizen intact. Als je op een internationale - vakantie - reis regelmatig moet wachten voor je bij een SuperCharger kan laden, dan gaat het plezier er snel vanaf.
Als mij dit regelmatig zou gebeuren, zou ik voor langere reizen gewoon weer met een brandstofauto gaan rijden. Voor lokaal verkeer kan ik mijn Model S gebruiken of t.z.t. een betaalbaarder alternatief. Een Nissan Leaf met een 40 of 60 kWh accu is voor lokaal verkeer voor mijn behoefte meer dan voldoende.
Als je de taxi's van de niet-taxi's gaat scheiden heb je juist meer infra nodig.