Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

AP1 ONLY draadje

This site may earn commission on affiliate links.
Ik heb nu 2019.16.2 en mijn MS vloog bijna uit de scherpe bocht in de A29 van Rotterdam naar Bergen op Zoom. Die nam ik altijd zonder problemen met 130 km/u maar had nu echt het idee dat hij hem niet ging halen. Er zat iemand in de rechterbaan dus ik kon niet uitproberen hoe AutoSteer dit verder opgelost zou hebben.. volgende week op een wat rustiger moment eens kijken wat er gebeurt. Afremmen? Verder in de rechterbaan?
Bedoel je de “slinger” vlak voor afrit Numansdorp (22)?
 
Afgelopen 3 dagen ruim 700km met 16.2 gereden.
Ben positief verrast. Ik herken het geschetste in Software versie 9.0 totaal niet.
Ik rijd nog steeds met 3 vingers aan het stuur "hangend". Richtingaanwijzer bedienen/van rijbaan wisselen doe ik met met rechterhand door de bovenkant van het stuur heen. Geen centje pijn. Tevens heb ik het idee dat onder een aquaduct doorrijden vloeiender verloopt. Normaal wilde zij nog wel een zoekende zijn omdat de frontcamera een lijntje miste. Misschien was het al zo, maar filerijden tot een snelheid van ongeveer 30km per uur kon minutenlang zonder stuur aan te raken en daarvoor geen nags te krijgen.
Fijne versie!
 
Ha, eindelijk een draadje over onze geliefde AP1. Ik ben zo blij geen AP2 en AWD te hebben! Laat mij maar lekker toeren met een verbruik van 186 Wh/km over 103000 km, daar heb ik geen 85, 90 of 100kWh accu voor nodig om overal te komen waar we willen. Maar OT: 2016.16.2 is de huidige versie en eigenlijk is het enige minpuntje het inschakelen van de AP dat ie dan zo’n 200 tot 300 meter rechts tegen de lijn gaat rijden, waar de S (en mijn vrouw) dan notabene ook nog over gaat klagen ook. Vanuit Winterswijk zit ik altijd op een N weg met dikke bomen, dat is wat minder.
 
Maar OT: 2016.16.2 is de huidige versie en eigenlijk is het enige minpuntje het inschakelen van de AP dat ie dan zo’n 200 tot 300 meter rechts tegen de lijn gaat rijden...
Dit blijft apart. Gebeurt bij mij ook bijna altijd.

Verder wel heel tevreden, lane changes lijken ook steeds iets sneller te gaan (50.6 was al een heel goede verbetering, maar nu nog steeds iets beter). Nags geen last van met de hand links op stuur en elleboog op deursteun. Ook geen last van uitschakelen van AP bij stuurbewegingen, soms bij een lane change wil hij nog vragen om stuurslag, maar daar is een minimale beweging voor nodig.

Ik rijd meestal op snelweg met afstand op 2 en op 80/100 km/h wegen op standje 4. Zou echt niet meer zonder willen.
 
Ik rijd meestal op snelweg met afstand op 2 en op 80/100 km/h wegen op standje 4. Zou echt niet meer zonder willen.
Op de snelweg 1 of 2, op N wegen standaard op 7. En die hebben we hier de Achterhoek genoeg. Dat zou van mij nog wel geautomatiseerd mogen worden, bijvoorbeeld bij 80km wegen stand 7, boven de 100km wegen standje 2. Ach, je moet wat 'te wensen' houden maar verder super tevreden over AP1.
 
Ha, eindelijk een draadje over onze geliefde AP1. Ik ben zo blij geen AP2 en AWD te hebben! Laat mij maar lekker toeren met een verbruik van 186 Wh/km over 103000 km, daar heb ik geen 85, 90 of 100kWh accu voor nodig om overal te komen waar we willen. Maar OT: 2016.16.2 is de huidige versie en eigenlijk is het enige minpuntje het inschakelen van de AP dat ie dan zo’n 200 tot 300 meter rechts tegen de lijn gaat rijden, waar de S (en mijn vrouw) dan notabene ook nog over gaat klagen ook. Vanuit Winterswijk zit ik altijd op een N weg met dikke bomen, dat is wat minder.
Ik heb precies hetzelfde euvel! Het is niet altijd het geval, maar wel vaak. Als je eerste een minuut zelf rijdt en dan de AP aanzet, dan treedt het rechterlijn rijden meestal niet op.
 
  • Like
Reactions: job-lek
Een paar dagen geleden 2019.16.3.2 geïnstalleerd. Nog niet veel kunnen testen maar binnen de bebouwde kom (ja waar ik op AP rijdt kan dat prima) was de tijd tussen de nags ruim meer dan 10 sec. Niet exact getimed maar derde richting een minuut. Snelweg nog niet getest.
 
Ben een beetje een newbie nog maar Ap1 is denk ik Autopilot zonder de 6400 euro optie? ;)

Ook voor de M3? Ofwel wat is er allemaal op de markt en hoe wordt het genoemd...
Nee, is niet voor de M3.
AP1 : Staat voor AutoPilot met hardware versie 1. De model S tot en een beetje met 2016 ongeveer.
Daarna is er een update in de hardware gekomen. Zie ook: Tesla Autopilot - Wikipedia

Jouw M3 is wat betreft autopilot (NoA) een stuk verder dan onze model S,
 
  • Like
Reactions: Ruud66
2019.20.1 binnen gekregen gisteren.

# Lane change is nu veeel (!) soepeler en praktisch altijd gelijk raak, niet dus eerst 2 seconden twijfelen en dan pas gaan. Nee richtingaanwijzer aan of ingedrukt houden (niet doordrukken) en hij gaat al. Wel wat AustinP zegt is de melding dat je in blinde hoek moet kijken of de weg vrij is. Maar wel een verademing...ben er blij mee ;)

# Verder kun je instellen dat de toeter 1x afgaat als je de auto op slot doet. Stond aan, maar staat inmiddels weer uit, trekt toch iets teveel aandacht...wel fijn om te horen dat hij op slot staat las je weg loopt.

# En de dog modus geeft nu waarschuwingen als de batterij onder de 20% komt...

@BjörnTM heb het even getimed, maar de "nag" kwam bij mij op de snelweg nu na 56 seconden...praktisch een minuut, meer dan voldoende mijn inziens...
 
Die nieuwe melding van de dode hoek telkens als je van baanvak verandert wordt wel heel snel oud... OK als ze het 1x melden in het begin, of als je autopilot inschakelt, maar bij elk manoeuver begint het serieus te storen. Ik denk constant dat ik een echte foutmelding krijg.