Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

AP1 ONLY draadje

This site may earn commission on affiliate links.
Misschien komt er wel een nieuwe MCU aan ;-)

Dat vermoed ik wel aangezien de MCU2 al niet vooruit te branden is. Als de intentie is dat je straks op FSD in de auto een filmpje moet kunnen kijken dan trekt de MCU2 dat niet. MCU2 is inmiddels ook al ruim 2.5 jaar oud.

Misschien heeft de Model S refresh wel een mooie nieuwe fancy MCU upgrade. Enige is dat ze denk ik de form factor wijzigen naar 16:9.... of misschien nog beter 2:1 voor het ECHT bioscoop gevoel. De krijg je dan never nooit als upgrade van de MCU1/MCU2. Tesla Model S/X MCU2 is EOL.

Maar even gelijk een tweetje voor gemaakt: https://twitter.com/ramonsmits/status/1352604958139572226
 
nee.

tenminste..., dat is nu het geval

(technisch zou het kunnen denk ik, maar toch heb je een beperkte aantal camera's, de vraag is dus of dit er ooit zou komen, ik gok erop dat ze dit niet gaan ontwikkelen voor AP1 hardware... )
Kwaliteit van de voorste camera is ook niet echt om te bekijken idd. Herinner mij nu beelden van iemand die de wagen gehackt had. Bij een ongeval worden de laatste seconden bewaard. Met die kwaliteit kom je niet ver. Is eerder een technische camera.
 
  • Like
Reactions: job-lek
Vraag aan de kenners: mijn vriendin heeft sinds kort een model S met AP1. In het kleine scherm staat dan centraal het autootje binnen de belijning geprojecteerd. Kan je dat veranderen naar de klassieke weergave van de snelheidsmeter? Gisteren even gerommeld met de knoppen, maar niet gevonden.
 
Vraag aan de kenners: mijn vriendin heeft sinds kort een model S met AP1. In het kleine scherm staat dan centraal het autootje binnen de belijning geprojecteerd. Kan je dat veranderen naar de klassieke weergave van de snelheidsmeter? Gisteren even gerommeld met de knoppen, maar niet gevonden.
Ik denk dat je refereert naar de layout van de classic. Ouder dan 2016. Kan inderdaad niet op de nieuwere modellen.
 
Idd, ze is dat gewend in het rijden in mijn classic de afgelopen jaren. Nu we voor haar een AP1 2de handsje hebben gekocht wilde ze dat ook. We zullen het maar scharen onder noemer "vroeger was (bijna) alles beter":mad:

deze transitie maakten alle AP1 rijders in oktober 2015 toen AP aangezet werd. Voordien hadden wij ook het ronde classic dashboard. Er werd toen veel geklaagd, gemopperd, maar na een maand wist niemand meer hoe het ook oude klokje alweer was. Ik was het nu in ieder geval vergeten. dus wanhoop niet, komt goed.
 
Zit sinds kort op 2020.48.37.1.
Naast dat het instrumentenpaneel esthetisch veranderd is (en ergens vind ik het wel een verbetering, met temperatuur en tijd bij elkaar, lettertype anders, en andere icoontjes), valt mij nog op dat de AP op een N-weg eenvoudiger activeert. Hierbij bedoel ik dat in een situatie die ik hier heb van een 60-weg naar een 80 weg, duurde het voorheen wel bijna een kilometer voordat de auto realiseerde dat je 80 mag. Als ik AP te vroeg activeerde, dan kreeg je "snelheid begrensd tot 70 km/u". Nu pakt ie direct 80 km/h op en bij activatie van AP blijft ie netjes op 80 (snelheid van de TACC) rijden. Kleine irritatie verholpen. :)
 
Zit sinds kort op 2020.48.37.1.
Naast dat het instrumentenpaneel esthetisch veranderd is (en ergens vind ik het wel een verbetering, met temperatuur en tijd bij elkaar, lettertype anders, en andere icoontjes), valt mij nog op dat de AP op een N-weg eenvoudiger activeert. Hierbij bedoel ik dat in een situatie die ik hier heb van een 60-weg naar een 80 weg, duurde het voorheen wel bijna een kilometer voordat de auto realiseerde dat je 80 mag. Als ik AP te vroeg activeerde, dan kreeg je "snelheid begrensd tot 70 km/u". Nu pakt ie direct 80 km/h op en bij activatie van AP blijft ie netjes op 80 (snelheid van de TACC) rijden. Kleine irritatie verholpen. :)
@RobPet Het gedrag dat je beschrijft herken ik maar ik heb de verbetering nog niet merkbaar waargenomen. Ik zal het de komende week in de gaten houden want ik heb hier in de buurt een weg die precies het gedrag geeft wat jij beschrijft. Dit is een nette verbetering al zeg ik het zelf.
 
Hier ook. Waauw update is bijna een jaar oud. Het einde van de updates voor AP1 lijkt in zicht.

Nu nog de navigatie. Samen met de eMMC recall is de navigatieversie teruggezet van 2020 naar 2019. Ze hebben 3 dagen aan die eMMC gewerkt omdat de navigatie niet kon geïnstalleerd worden vanaf de cloud. Uiteindelijk hebben ze die vanaf een usb stick geïnstalleerd, maar ze hadden geen usb stick met 2020.
Ik las dat er al mensen zijn die 2021 hebben.
Vrees is natuurlijk dat er nooit nog een automatische nav update zal lukken.
Misschien toch nog UMC upgrade laten doen.
 
Hier ook. Waauw update is bijna een jaar oud. Het einde van de updates voor AP1 lijkt in zicht.

Nu nog de navigatie. Samen met de eMMC recall is de navigatieversie teruggezet van 2020 naar 2019. Ze hebben 3 dagen aan die eMMC gewerkt omdat de navigatie niet kon geïnstalleerd worden vanaf de cloud. Uiteindelijk hebben ze die vanaf een usb stick geïnstalleerd, maar ze hadden geen usb stick met 2020.
Ik las dat er al mensen zijn die 2021 hebben.
Vrees is natuurlijk dat er nooit nog een automatische nav update zal lukken.
Misschien toch nog UMC upgrade laten doen.
Het mooie was bij mij dat na de eMMC update bij Tesla de navigatie 2020 aangaf. Er kwam een update van de navigatie SW in beeld dus die heb ik thuis bevestigd. En nu is hij weer terug naar 2019.
 
Hier ook. Waauw update is bijna een jaar oud. Het einde van de updates voor AP1 lijkt in zicht.

Nu nog de navigatie. Samen met de eMMC recall is de navigatieversie teruggezet van 2020 naar 2019. Ze hebben 3 dagen aan die eMMC gewerkt omdat de navigatie niet kon geïnstalleerd worden vanaf de cloud. Uiteindelijk hebben ze die vanaf een usb stick geïnstalleerd, maar ze hadden geen usb stick met 2020.
Ik las dat er al mensen zijn die 2021 hebben.
Vrees is natuurlijk dat er nooit nog een automatische nav update zal lukken.
Misschien toch nog UMC upgrade laten doen.
Een kwart van de AP1 Tesla's lijkt te rijden op 2021.4: TeslaFi.com Firmware Tracker
De mijne heeft nog 2020.48.37.2