Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

APK

This site may earn commission on affiliate links.
Eén van de 'problemen' bij de fuseekogels, is dat garages in het kader van de APK de speling vaak op een zodanige manier met een grote schroevendraaier o.i.d. controleren, dat de fuseekogelhoesjes beschadigd worden.
'Geen speling in de fuseekogels meneer'.
Maar het jaar daarop zit je met de gebakken peren, omdat de fuseekogelhoesjes, die er ter bescherming zitten, zijn beschadigd.
En dan ga je tegen flinke kosten aanlopen.
Ik waarschuw ze altijd vooraf dat ik geen kapotte fuseekogelhoesjes en de gevolgen daarvan accepteer.
 
Eén van de 'problemen' bij de fuseekogels, is dat garages in het kader van de APK de speling vaak op een zodanige manier met een grote schroevendraaier o.i.d. controleren, dat de fuseekogelhoesjes beschadigd worden.
'Geen speling in de fuseekogels meneer'.
Maar het jaar daarop zit je met de gebakken peren, omdat de fuseekogelhoesjes, die er ter bescherming zitten, zijn beschadigd.
En dan ga je tegen flinke kosten aanlopen.
Ik waarschuw ze altijd vooraf dat ik geen kapotte fuseekogelhoesjes en de gevolgen daarvan accepteer.
Ik heb het voor de zekerheid nog even gecheckt met de garage, maar die hebben er speciale apparatuur voor en ze doen het niet op die manier, dus de hoesjes zijn intact.
 
Last edited:
  • Like
Reactions: Maarten
Ik sta dit jaar weer op de planning voor een APK voor de MX (2017).
Iemand een goed APK adres met Tesla ervaring in Amersfoort of directe omgeving?

Ik zag al advertenties van Kwikfit en Profile voor APK voor een EV, maar geen idee wat daar de ervaringen bij zijn.
Zie tips graag tegemoet. Alvast dank!
 
Ik sta dit jaar weer op de planning voor een APK voor de MX (2017).
Iemand een goed APK adres met Tesla ervaring in Amersfoort of directe omgeving?

Ik zag al advertenties van Kwikfit en Profile voor APK voor een EV, maar geen idee wat daar de ervaringen bij zijn.
Zie tips graag tegemoet. Alvast dank!

Ik laat het altijd doen bij Kwikfit bij mij in de buurt.
’s Ochtends langs brengen en dan met een leenfiets naar huis.
Ook nog eens korting op basis van ANWB lidmaatschap.
Alleen maar goede ervaringen tot op heden.
 
  • Like
Reactions: Faiz71
Joehoe! Zijn we weer.
Kwikfit Belrondje gedaan. Kwikfit doet geen MX, te breed voor de brug. (Ben benieuwd hoe ze daar een bandenwissel doen, maar dat terzijde). Btw, de kwikfit in Amersfoort noord (bij mij om de hoek) is gesloten.
Voor Profile Amersfoort is dat geen probleem, afspraak ingeschoten. We gaan het zien.
 
  • Like
Reactions: Atredz and Maurice1
Vandaag met de MX bij Profile Amersfoort voor de APK geweest.
Geen bijzonderheden, behalve dat de koplampen moesten worden bijgesteld. Schijnt iets nieuws te zijn, heb ik me laten vertellen.
60 piek aftikken , want voor dat afstellen rekenen ze natuurlijk wel wat eurootjes voor. Voor het bijvullen van de ruitenspritzvloeistof trouwens niks.
Kan er weer tegenaan tot en met september 2025 :)
 
Blijkbaar zijn ze bij Kwikfit aan het afslanken.
De vestiging vlakbij mij in Hilversum gaat helaas ook dicht.
Ja, jammer. Was makkelijk ... Nu komen ze voor sterretjes ook on-site maar andere dingen moet ik weer iets anders regelen...

Mag ik je ook ruitenboer aanraden? Hebben mijn dak vervangen. Deden veel moeite (waar carglass niet eens aan wilde beginnen). Is schadehersteller bij ANWB verzekering.

 
  • Helpful
Reactions: Maarten