Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

APK

This site may earn commission on affiliate links.

gelden

Well-Known Member
Apr 21, 2013
5,568
1,758
Breda, Netherlands
Ik zie dat mijn auto in november de eerste APK keuring moet ondergaan. Maar er zijn al auto's geleverd in augustus 2013. Die hebben dus als het goed is de eerste APK al gehad. Hoe ging dat? Uitstoot en geluid binnen de normen? ;)
Waar hebben jullie de APK keuring laten uitvoeren, bij Tesla of gewoon een garage in de buurt?
 
Tesla keurt de auto's zelf niet omdat ze dan ook alle types auto's moeten keuren en daardoor de werkplaats vies wordt......

Mijn auto moet in september en laat het wel door de bandenboer uitvoeren.
 
Ja, door de bandenboer tegelijkertijd met wisselen, en een opknapbeurtje van de 21", omdat hij toch op de brug stond.
Ze konden aardig wat puntjes overslaan als zijnde n.v.t.
Tja, remmen test, keer aan de wielen trekken voor staat fuseekogels e.d., kijken of de accu goed vast zit :))), keer aan de veiligheidsriemen trekken, claxon en lampen en klaar. Meer zal het niet zijn...
 
Die van mij moet voor 24 september door de keuring. Dit voorjaar al met mijn vaste APK mannetje (een kwikke fitter in het oosten van het land) afgesproken om dat samen te doen. Voor beiden leuk en leerzaam. Ik ga binnenkort bellen voor een afspraak. Als ik nog wat nieuws leer dan horen jullie het wel.
 
  • Like
Reactions: FVO
Die van mij moet voor 24 september door de keuring. Dit voorjaar al met mijn vaste APK mannetje (een kwikke fitter in het oosten van het land) afgesproken om dat samen te doen. Voor beiden leuk en leerzaam. Ik ga binnenkort bellen voor een afspraak. Als ik nog wat nieuws leer dan horen jullie het wel.
Je kunt het al 2 maanden vantevoren laten doen, had eind juli dus al gekund. Dan was je misschien de eerste in NL...
 
  • Like
Reactions: job-lek
In België wordt door de keuring uitgevoerd door onafhankelijke centra, die niets anders doen.
En moet je je wagen laten keuren voordat je hem verkoopt. (Tenzij aan een handelaar).
Mijn S is zo eerder dit jaar gekeurd. Het was de eerste Tesla in dat station; maar de keurder was goed geïnformeerd; en alle bijzonderheden stonden op pc vermeldt.
Uiteraard kon een spurtje tussen de diverse stations niet ontbreken ;)

Probleem was vooral het chassis nummer. Dat moeten ze nakijken; maar daarvoor moet (bij de classic) de afscherming in de frunk weggehaald worden. En dat mogen ze niet ivm aansprakelijkheid bij schade.
 
Vandaag is mijn Tesla ook gekeurd. Grootste probleem was inderdaad het vinden van het chassisnummer......

Het staat twee keer op de auto, 1 keer achter de vooruit en 1 keer.....na lang zoeken ...rechts voor onder de kap.
( inderdaad moesten de plastic platen worden verwijderd om het te kunnen lezen)
 
In België wordt door de keuring uitgevoerd door onafhankelijke centra, die niets anders doen.
En moet je je wagen laten keuren voordat je hem verkoopt. (Tenzij aan een handelaar).
Mijn S is zo eerder dit jaar gekeurd. Het was de eerste Tesla in dat station; maar de keurder was goed geïnformeerd; en alle bijzonderheden stonden op pc vermeldt.
Uiteraard kon een spurtje tussen de diverse stations niet ontbreken ;)

Probleem was vooral het chassis nummer. Dat moeten ze nakijken; maar daarvoor moet (bij de classic) de afscherming in de frunk weggehaald worden. En dat mogen ze niet ivm aansprakelijkheid bij schade.

Ik kocht een demowagen. Na een paar dagen kwam de deurplaat los. Omdat dit dus om een tweedehandsverkoop ging, was hij naar de keuring gebracht. Bij het terugplaatsen van de deurplaat hadden ze wat clips gebroken.
Jullie zijn verwittigd dus.

Voor de Belgen; kunnen jullie aub steeds vermelden om welk keuringscentrum het gaat?