Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

App update

This site may earn commission on affiliate links.
Nieuw: "Loot Box" icon in de app (referals) :)

image.jpg
 
Gisteravond app update ontvangen.
WAT IS ER NIEUW?
Now you can set a percentage of Powerwall’s capacity for backup power. This release also contains minor fixes and improvements.

Backup in de zin van backup bij een stroomstoring ?
Ik dacht dat dat niet kon omdat inverters e.d. netgevoed zijn dus bij een outage werkt niets meer.
Plus dat je jezelf moet afkoppelen omdat je ander niet jezelf maar het net aan het voeden bent.
 
Backup in de zin van backup bij een stroomstoring ?
Ik dacht dat dat niet kon omdat inverters e.d. netgevoed zijn dus bij een outage werkt niets meer.
Plus dat je jezelf moet afkoppelen omdat je ander niet jezelf maar het net aan het voeden bent.

Ik neem aan dat de inverter gevoed kan worden vanuit de batterij. Anders heeft het inderdaad niet zoveel zin. Zo is er een mooi voorbeeld van een man uit Australie die een blackout niet heeft ervaren, omdat hij een powerwall heeft: Tesla Powerwall Backup Power | Natural Solar

En hier het verhaal dat mij nog bijstond: 73-year-old Tesla Powerwall owner powers through South Australia’s state-wide blackout without even knowing
 
Ik neem aan dat de inverter gevoed kan worden vanuit de batterij. Anders heeft het inderdaad niet zoveel zin. Zo is er een mooi voorbeeld van een man uit Australie die een blackout niet heeft ervaren, omdat hij een powerwall heeft: Tesla Powerwall Backup Power | Natural Solar

En hier het verhaal dat mij nog bijstond: 73-year-old Tesla Powerwall owner powers through South Australia’s state-wide blackout without even knowing

Klopt dat verhaal uit AUS ken ik.
Maar in NL is dat voor zover ik weet niet toegestaan.
 
Vreemd, bij moj staat hij nog steeds in dezelfde richting (naar links). Alleen bij laden of parkeren staat de auto iets anders maar dat is al tijden zo.
Ik begon (bijna) aan mijzelf te twijfelen. Ik heb op mijn telefoon nog een screenshot van 30 mei en daar staat de auto al met de neus naar links. Alleen wanneer hij geparkeerd staat zonder op te laden staat de neus ietswat naar mij toe, en als hij staat te laden met de neus van mij af en zit de kalen erin en is de laadport groen. Niet heel belangrijk natuurlijk ;-). Ik heb verder ook geen nieuwigheidjes in de app kunnen ontdekken.