Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Audi eTron

This site may earn commission on affiliate links.
Dat hangt af van de kijkhoek van de lens voor de camera. Zet daar bij wijze van spreken een fish-eye op en je hebt geen dode hoek meer. In de monitor kan je laten zien wat er aan informatie relevant is. Nu krijg je denk ik als bestuurder nog onwillekeurig de neiging om naar de steeltjes te kijken.
 
En als de camera niet meer werkt, ontvouwt er dan een spiegel?
Ik ben wel benieuwd hoe zoiets in het echt werkt. Om de dode hoek te elimineren heb ik vroeger geleerd om over de linker schouder te kijken (ervan uitgaand dat je linksaf slaat, rechter schouder voor rechtsaf ;) ) .
 
En als de camera niet meer werkt, ontvouwt er dan een spiegel?
Ik ben wel benieuwd hoe zoiets in het echt werkt. Om de dode hoek te elimineren heb ik vroeger geleerd om over de linker schouder te kijken (ervan uitgaand dat je linksaf slaat, rechter schouder voor rechtsaf ;) ) .
Door het motorrijden ben ik gewend om de zijspiegels te gebruiken om te zien wat er achter (en naast) mij zit. Idem in de auto, de binnenspiegel gebruik ik bijna niet :oops:. Dode hoek is uiteraard gewoon over je schouder kijken.
Vraag me oprecht af hoe dat zou zijn met die camera's/scherm. Lijkt me wel leuk om eens te testen. Steeltjes zullen inderdaad zijn om ook achter te auto te kunnen kijken.
 
Door het motorrijden ben ik gewend om de zijspiegels te gebruiken om te zien wat er achter (en naast) mij zit. Idem in de auto, de binnenspiegel gebruik ik bijna niet :oops:. Dode hoek is uiteraard gewoon over je schouder kijken.
Vraag me oprecht af hoe dat zou zijn met die camera's/scherm. Lijkt me wel leuk om eens te testen. Steeltjes zullen inderdaad zijn om ook achter te auto te kunnen kijken.
Indien je echt met autorijden bezig bent (of nog meer met motorrijden) hoef je niet over je schouder heen te kijken........
 
Indien je echt met autorijden bezig bent (of nog meer met motorrijden) hoef je niet over je schouder heen te kijken........
Haha, nee klopt. Maar daar ging de 'discussie' over (of fisheye voldoende was icm met dode hoek). Zeker op de snelweg is het kijken in de dode hoek minimaal. In bebouwde kom natuurlijk meer met fietsers en rotondes, maar dat is logisch. Desalniettemin, ik zou niet zonder zijspiegels willen rijden..;)
 
Haha, nee klopt. Maar daar ging de 'discussie' over (of fisheye voldoende was icm met dode hoek). Zeker op de snelweg is het kijken in de dode hoek minimaal. In bebouwde kom natuurlijk meer met fietsers en rotondes, maar dat is logisch. Desalniettemin, ik zou niet zonder zijspiegels willen rijden..;)
Rijden zonder over je schouder kijken kan alleen maar als je je spiegels goed gebruikt.......spiegels of camera's maken dan niet meer uit....
Het gaat erom of je echt met autorijden (of motor) bezig bent........
 
Ook een fisheye kan niet om een hoekje kijken.

Klopt, maar met je achteruitkijk spiegels kijk je toch voornamelijk naar de rijbaan zijdelings van de auto. Ik stel tenminste mijn spiegels zo af dat ik nog net een heel klein stukje auto kan zien als referentiekader in mijn spiegel. Echt naar achter kijken met een buitenspiegel doe ik alleen op de motor omdat je daar geen binnenspiegel hebt. Wat er echt achter me rijdt op dezelfde rijbaan zie ik meestal vanuit de binnenspiegel.

En die fisheye idee was alleen maar als extreem voorbeeld wat je met een lens kan doen. Denk dat je met een 50-60 graden hoek en 5cm uitsteken al voldoende zou moeten zijn. Als het echt revolutionair moet zou je ook een aantal camera's kunnen combineren en daarmee een volledig beeld kunnen maken wat er achter en naast de auto zich afspeelt.
 
Dan ga je toch een hoop fietsers crushen!
Wat denk je dat er allemaal achter de raamstijlen van een achterruit bijeen tesla past?

Ik snap het even niet, maar mogelijk praten we langs elkaar heen waardoor je mij niet snapt en ik jou niet snap. Recht achter de auto kan je nooit met je buitenspiegels zien en dan bedoel ik echt recht achter je wat b.v. je achteruitrijcamera ziet (dat ziet alleen je binnenspiegel en dan vaak met een fors kader van je achterruit), langs de auto zie je met je buitenspiegels. En dus zie je in je buitenspiegels wel degelijk welke fietsers en wat al niet meer langs je auto beweegt en schuin achter je zit. Ik heb altijd geleerd dat je je buitenspiegels afstelt zodat er nog net een stukje auto zichtbaar is (echt een flintertje). Dan is de dode hoek naast je zo klein mogelijk en kan je goed zien welk verkeer er schuin achter je zit op fietspad en rijbaan. Rotondes blijven altijd de pest, zeker in de stad omdat dan dikke C-stijlen al snel het zicht ontnemen dat is eigenlijk niet op de lossen met spiegels, daar zouden camera's prima kunnen helpen.
 
Ik snap het even niet, maar mogelijk praten we langs elkaar heen waardoor je mij niet snapt en ik jou niet snap. Recht achter de auto kan je nooit met je buitenspiegels zien en dan bedoel ik echt recht achter je wat b.v. je achteruitrijcamera ziet (dat ziet alleen je binnenspiegel en dan vaak met een fors kader van je achterruit), langs de auto zie je met je buitenspiegels. En dus zie je in je buitenspiegels wel degelijk welke fietsers en wat al niet meer langs je auto beweegt en schuin achter je zit. Ik heb altijd geleerd dat je je buitenspiegels afstelt zodat er nog net een stukje auto zichtbaar is (echt een flintertje). Dan is de dode hoek naast je zo klein mogelijk en kan je goed zien welk verkeer er schuin achter je zit op fietspad en rijbaan. Rotondes blijven altijd de pest, zeker in de stad omdat dan dikke C-stijlen al snel het zicht ontnemen dat is eigenlijk niet op de lossen met spiegels, daar zouden camera's prima kunnen helpen.
En daarom werken die camera’s beter op steeltjes