Gisteren de e-tron proefgereden. Toch ook wel een geweldige auto. De stilte en het comfort zijn indrukwekkend. De bediening is ergonomisch (bv. de bedieningshendel op de middenconsole) en logisch opgebouwd. De rijhulpmiddelen prima.
Voor het kritiek punt van het verbruik: de rij-omstandigheden waren niet optimaal want wat file gehad. Verder wat secundaire wegen genomen, maar toch ook een echte testrit gereden met dito snelheden op de snelweg en heel wat tussenliggende acceleraties in de boost-mode. De batterij was helemaal vol waardoor in het begin van de rit de regeneratie wat beperkt werd. Temperaturen waren dan weer wel gunstig.
Op de rit van 56 km met een gemiddelde snelheid van 53 km/u volgens de boordcomputer een verbruik van 25,4 kWh/100km. De vorige testrijder had een vergelijkbaar verbruik: 26,3 kWh/100km. Dat vind ik zeer aanvaardbaar. Dit wijst op een reëel bereik van 350 km hetgeen in combinatie met de hoge laadsnelheid van 150 kW, volgehouden tot 80% SOC, zie
Fastend, ook voor de lange afstand erg bruikbaar is.
View attachment 379588