Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Autopilot

This site may earn commission on affiliate links.
Kon mezelf niet langer bedwingen om te zien wat AP op een rotonde doet.

Rechtdoor (zegt poging 1)

Gisteren met AP aan, een simpele rotonde geprobeerd (N211, veilingroute)
Ging dus niet goed.
Hij stuurde eerst wel "in" de rotonde op, maar zodra de auto voor me verder op de rotonde kwam, (ik denk dat AP hem toen niet meer zag, of dacht "die rijdt de sloot in") stuurde AP terug naar rechtdoor.
Wat AP daarna zou doen kan ik niet zeggen; ik greep in
 
Jawel, soms rijdt hij er dicht langs maar ik laat hem dat maar doen want er is altijd voldoende ruimte, ook bij versmallingen zoals op de brug bij Gorinchem. Maar de eerste keren is het best eng, ja.
Ik heb een week met een loaner met AP gereden en dat is absoluut te weinig om te wennen aan AP, dus ik heb weinig recht van spreken, maar ik vond zo'n situatie enkele keren echt niet fijn, de bijrijders al helemaal niet, en ik kan me niet voorstellen dat de chauffeur van zo'n grote combinatie er blij mee is. Als die z'n roer recht houdt, gaat het natuurlijk goed, maar als die in z'n dooie hoek spiegel iets zo dicht op zich af ziet komen, kan er toch echt een schrikreactie komen.
 
Kon mezelf niet langer bedwingen om te zien wat AP op een rotonde doet.

Rechtdoor (zegt poging 1)

Gisteren met AP aan, een simpele rotonde geprobeerd (N211, veilingroute)
Ging dus niet goed.
Hij stuurde eerst wel "in" de rotonde op, maar zodra de auto voor me verder op de rotonde kwam, (ik denk dat AP hem toen niet meer zag, of dacht "die rijdt de sloot in") stuurde AP terug naar rechtdoor.
Wat AP daarna zou doen kan ik niet zeggen; ik greep in

Dit is de Goden verzoeken! Niet doen, daar is hij voorlopig (en met de huidige hardware) niet aan toe. Er zijn genoeg gelegenheden waar hij 100% functioneert maar bij een rotonde gewoon even uitzetten, op regen laten afremmen en na de rotonde weer aanklikken.
 
Ik heb een week met een loaner met AP gereden en dat is absoluut te weinig om te wennen aan AP, dus ik heb weinig recht van spreken, maar ik vond zo'n situatie enkele keren echt niet fijn, de bijrijders al helemaal niet, en ik kan me niet voorstellen dat de chauffeur van zo'n grote combinatie er blij mee is. Als die z'n roer recht houdt, gaat het natuurlijk goed, maar als die in z'n dooie hoek spiegel iets zo dicht op zich af ziet komen, kan er toch echt een schrikreactie komen.

Als je echt zou gaan meten, ik kijk wel eens in mijn spiegel, dan valt de afstand naar de vrachtauto best mee. Het is meer onze perceptie dat het krap is. Bovendien, als de vrachtauto wat naar links komt, dan stuurt hij keurig bij, dat heb ik al een paar keer gemerkt. Net wat je zegt, je hebt pas een week met AP gereden en dat is inderdaad te weinig om, laten we het zo zeggen, er een band mee op te bouwen.
 
  • Funny
Reactions: Noelis
Als je echt zou gaan meten, ik kijk wel eens in mijn spiegel, dan valt de afstand naar de vrachtauto best mee. Het is meer onze perceptie dat het krap is. Bovendien, als de vrachtauto wat naar links komt, dan stuurt hij keurig bij, dat heb ik al een paar keer gemerkt. Net wat je zegt, je hebt pas een week met AP gereden en dat is inderdaad te weinig om, laten we het zo zeggen, er een band mee op te bouwen.
Maar het ging mij meer om wat de mede-weggebruikers op zich af zien komen.
 
Dit is de Goden verzoeken!
Dat zijn Elon&Co toch :D


Niet doen, daar is hij voorlopig (en met de huidige hardware) niet aan toe. Er zijn genoeg gelegenheden waar hij 100% functioneert maar bij een rotonde gewoon even uitzetten, op regen laten afremmen en na de rotonde weer aanklikken.
Tuurlijk; had ook niet verwacht dat het goed zou gaan..... maar zonder proberen zal je het niet weten.
(overigens vermoed ik dat het misschien toch wel zou kunnen ..... als AP op je voorganger gelockt is ipv op de lijnen)
Dus ik ga vermoedelijk - op het juiste moment - toch nog een keer "de Goden verzoeken" ;)
 
  • Funny
Reactions: MickC
Sinds de update enkele dagen geleden neemt AP terug verkeerswisselaars en afritten... Enkele weken lang weigerde hij (of zij) en ging steeds rechtdoor ook was je op een baanvak, duidelijk afgelijnd, dat wegdraait van de hoofdweg.
Wellicht hogere of lagere prioriteit van kaart info in het sensor fusion gebeuren...
 
Kon mezelf niet langer bedwingen om te zien wat AP op een rotonde doet.

Rechtdoor (zegt poging 1)

Gisteren met AP aan, een simpele rotonde geprobeerd (N211, veilingroute)
Ging dus niet goed.
Hij stuurde eerst wel "in" de rotonde op, maar zodra de auto voor me verder op de rotonde kwam, (ik denk dat AP hem toen niet meer zag, of dacht "die rijdt de sloot in") stuurde AP terug naar rechtdoor.
Wat AP daarna zou doen kan ik niet zeggen; ik greep in
Martijn,
Ook ik heb geprobeerd rotondes en weg versmallingen te rijden met AP.

De rotondes lukken me niet.

Het lijkt of de versmallingen die staan in stukken straat met een middellijn (ter plaatse versmalling zijn de lijnen even weg) net niet goed gaan.

Het lukte me vandaag bijna tegen de AP in trekkend naar links door één van deze versmallingen te rijden, hij sprong er pas na verder na de versmalling uit, dat terwijl ik eigenlijk al zo'n beetje terug was op de rechterzijde.

Ik doe dit ook in de hoop dat Tesla stiekum meekijkt en beelden verzamelt.

Elon Musk beweert dat de MS klaar is in 2018 volledig AP te kunnen rijden dus dan moet er wel meegekeken worden.
We zijn volgens mij allemaal "situaties" aan het verzamelen om dit mogelijk te maken.
 
Martijn,
Ook ik heb geprobeerd rotondes en weg versmallingen te rijden met AP.

De rotondes lukken me niet.

Het lijkt of de versmallingen die staan in stukken straat met een middellijn (ter plaatse versmalling zijn de lijnen even weg) net niet goed gaan.

Het lukte me vandaag bijna tegen de AP in trekkend naar links door één van deze versmallingen te rijden, hij sprong er pas na verder na de versmalling uit, dat terwijl ik eigenlijk al zo'n beetje terug was op de rechterzijde.

Ik doe dit ook in de hoop dat Tesla stiekum meekijkt en beelden verzamelt.

Elon Musk beweert dat de MS klaar is in 2018 volledig AP te kunnen rijden dus dan moet er wel meegekeken worden.
We zijn volgens mij allemaal "situaties" aan het verzamelen om dit mogelijk te maken.

Toch denk ik dat met de huidige hardware we beperkt bijven. Er zal nog wel wat meer mogelijk worden maar voor volledig AP heb je meer (stereo) camera's, meer sensors en natuurlijk een giga softwareontwikkeling nodig. Aan dat laatste werken wij met onze data mee. De eerste zal wel "ineens" vanaf een bepaald moment in de nieuwe auto's meekomen.
 
Is het niet geweldig: de Autopilot schuift gewoon mee met de file in de McDrive. Nu alleen nog leren stoppen bij de betaal en serveer raampjes.

13344529_1313310708684374_2579837064135431739_n.jpg
 
  • Funny
Reactions: TLS1958 and MickC