Afslagen zit er nog niet in. Hij doet het wel maar niet als herkende afrit maar volgen van een rijstrook. Dat komt als het goed is in augustus e.v.
Weet ik, maar helaas gaat het wisselen van baan naar rechts bij blokken bij mij regelmatig mis.
You can install our site as a web app on your iOS device by utilizing the Add to Home Screen feature in Safari. Please see this thread for more details on this.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Afslagen zit er nog niet in. Hij doet het wel maar niet als herkende afrit maar volgen van een rijstrook. Dat komt als het goed is in augustus e.v.
Weet ik, maar helaas gaat het wisselen van baan naar rechts bij blokken bij mij regelmatig mis.
Kan ik bevestigen, soms lukt het, meestal niet.Weet ik, maar helaas gaat het wisselen van baan naar rechts bij blokken bij mij regelmatig mis.
Kan ik bevestigen, soms lukt het, meestal niet.
Misschien kunnen anderen je wel overtuigen, voordat je door de feiten wordt weersproken en we daar in het schade-draadje over moeten lezen....Met jouw uitspraak "(E)AP laat je auto schaamteloos op stilstaande objecten knallen" ben ik het daarom niet eens.
...ja daar heb je een punt. Wij zitten idd in de categorie die én genoeg heeft van heel veel heel lang rijden én het hoeft qua werk / bezigheden bij ons ook niet meer! Vakanties ( proberen we de lange stukken ook nog eens te begrenzen op een 600km ) en zo af en toe in het drukke nederland een dagje met 400km dat is het wel. Ook van commuters in de Bay Area ( uur schuifelen heen en uur schuifelen terug ) kan ik me best goed voorstellen dat Eap / Tacc handig is.Als je voor het eerst in een Model 3 gaat rijden, of welke Tesla dan ook, is het sowieso veel leuker om zelf te rijden. Autopilot is dan meer even een geinige gadget om kort uit te testen, maar het is juist mooi om zelf te sturen. Als je je Tesla eenmaal hebt en een keer 1000 km op een dag moet rijden, dan is het wel echt fijn om autopilot te hebben vind ik zelf.
Dan is het prettig inderdaad. Als je gewoon op een lange Duitse of Franse snelweg rijdt van 200 km en het niet al te druk is, rijdt het comfortabel. In de Nederlandse spits is het gewoon te druk op de weg voor autopilot. Dan wil je zelf soms ergens tussen. En anderen gaan telkens tussen jou en je voorligger. Verder, met langzaam rijden / filerijden is het inderdaad ook wel fijn. Of gisteren reed ik 40 km lang op een 80 km/u weg (1 baans, kon niet inhalen) en mijn voorligger schommelde tussen de 70 en 90 km/u. Dan is het wel lekker om TACC te hebben....ja daar heb je een punt. Wij zitten idd in de categorie die én genoeg heeft van heel veel heel lang rijden én het hoeft qua werk / bezigheden bij ons ook niet meer! Vakanties ( proberen we de lange stukken ook nog eens te begrenzen op een 600km ) en zo af en toe in het drukke nederland een dagje met 400km dat is het wel. Ook van commuters in de Bay Area ( uur schuifelen heen en uur schuifelen terug ) kan ik me best goed voorstellen dat Eap / Tacc handig is.
Nou die vooruitgang bij AutoPilot....ok ik heb AP1 en die is al legacy en end-of-life, maar toch...sinds de FW 7 release met de eerste versie van AP zie ik niet echt iets van vooruitgang, en dat is toch al bijna 3 jaar geleden.
Nog steeds bij veel afritten opeens een ruk naar rechts (einde Leidsche Rijn tunnel, afslag Papendorp, dan gaat ie opeens naar rechts), ook bij Holendrecht waar de A1 afbuigt naar de A9. Ook bij de Lekbrug Vianen heb je een gedeelte waarbij AP blijkbaar over een heuvel moet kijken, en jahoor daar zomaar onaangekondigde baanwissel. En gisteravond ook, ik rij naast een motor op de linkerbaan, de side sensor geeft aan rood (die motor zat wel iets aan de buitenkant van zn vak) en wat doet de AP, zo bijna de vangrail aan de linkerkant in. En dat na vele FW updates, ook voor AP1. Nu met 21.9 het meest irritant is dat TACC zeer hard remt, veel minder vloeiend dan voorheen. Het gedrag is bij elke FW update weer wennen, dat kun je toch bijna niet maken naar de gebruikers toe?
AP is prima bruikbaar maar het blijft opletten geblazen en ik kan me niet 1-2-3 voorstellen dat we echt binnenkort autonoom kunnen rijden.