MarcelS
Member
Ik rij sinds enkele dagen in een loaner, MS85 '14 met 120K.
Ik was heel benieuwd naar AP1, gezien de vele discussies hier tussen AP1 en AP2 rijders en voor-/tegenstanders.
Na mijn ervaring begrijp ik eerlijk gezegd niet waarom de pluspunten van AP1 nog steeds niet in AP2 te vinden zijn:
De afbeeldingen van voertuigen (auto, vrachtauto, motor, fiets)
De perfect werkende lane-change
De vloeiende snelheidswisselingen bij lane-change (met name de acceleratie terwijl de auto naar de andere rijstrook schuift)
Minpunten ervaar ik ook:
Bij regen in het donker ziet AP1 de rijstrook niet waar dat met AP2 geen probleem is (door de extra camera's?)
Bij het rijden op (buiten)wegen waarin snelheidsremmers zijn aangebracht in de vorm van chicane achtige bochten waarbij je gedwongen wordt om een soort van vluchtheuvels heen te manoeuvreren; met AP2 grijp ik op het laatste moment (terwijl de eerste bocht al ingezet is) toch in vanwege de hoge betonbanden waar je niet tegenaan wilt rijden, AP1 rijdt hier echter gewoon recht door! (Betreft een weg die ik dagelijks rijd en waar ik ook niet meer met AP rijd)
Verder valt het mij op dat wanneer een zijlijn van de rijstrook (al of niet tijdelijk) niet of minder zichtbaar is AP2 beide belijningen op het display blauw blijven, bij AP1 blijft dan slechts één lijn zichtbaar (AP blijft wel aan).
Ik kan mij nu dan ook goed voorstellen dat verstokte AP1 rijders hier heel tevreden over zijn!
Ik was heel benieuwd naar AP1, gezien de vele discussies hier tussen AP1 en AP2 rijders en voor-/tegenstanders.
Na mijn ervaring begrijp ik eerlijk gezegd niet waarom de pluspunten van AP1 nog steeds niet in AP2 te vinden zijn:
De afbeeldingen van voertuigen (auto, vrachtauto, motor, fiets)
De perfect werkende lane-change
De vloeiende snelheidswisselingen bij lane-change (met name de acceleratie terwijl de auto naar de andere rijstrook schuift)
Minpunten ervaar ik ook:
Bij regen in het donker ziet AP1 de rijstrook niet waar dat met AP2 geen probleem is (door de extra camera's?)
Bij het rijden op (buiten)wegen waarin snelheidsremmers zijn aangebracht in de vorm van chicane achtige bochten waarbij je gedwongen wordt om een soort van vluchtheuvels heen te manoeuvreren; met AP2 grijp ik op het laatste moment (terwijl de eerste bocht al ingezet is) toch in vanwege de hoge betonbanden waar je niet tegenaan wilt rijden, AP1 rijdt hier echter gewoon recht door! (Betreft een weg die ik dagelijks rijd en waar ik ook niet meer met AP rijd)
Verder valt het mij op dat wanneer een zijlijn van de rijstrook (al of niet tijdelijk) niet of minder zichtbaar is AP2 beide belijningen op het display blauw blijven, bij AP1 blijft dan slechts één lijn zichtbaar (AP blijft wel aan).
Ik kan mij nu dan ook goed voorstellen dat verstokte AP1 rijders hier heel tevreden over zijn!