Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Batterij verlies van 3-5%

This site may earn commission on affiliate links.
Het viel mij nu pas op, in coronatijd, dat de batterij van mijn MS soms wel 5% per dag verliest, als deze aan de laadpaal staat maar niet oplaadt.
Als de auto niet aan de paal staat verliest de accu 2% tijdens eerste 1-2dagen en daarna 1% zoals vermeld was in de handleiding.
 
Ik merkte ook op dat mijn Model X elke dag aan het laden ging.

Ik had recent TeslaMate geïnstalleerd en zag dat de wagen dagenlang online bleef, en makkelijk 3% per dag verloor. Ernaast staat onze Model 3 niet aan een laadpaal, en die lag lekker te slapen en verloor nauwelijks iets. TeslaMate gebruikt de nieuwe streaming API en zou de auto niet wakker mogen houden.

Ik heb dan in eerste instantie geprobeerd wat er zou gebeuren als ie niet aan de paal hing. Dus stekker uitgetrokken en dan een dag gewacht. In de Model X zag ik geen verschil: nog altijd blijft de auto online.

Ik heb dan gisteren nog een poging gewaagd, maar deze keer ook de 2 aftermarket dashcams losgekoppeld. Ik weet dat dat wat stroom verbruikt, maar geen idee van hoeveel. Op vakantie trek ik ze uit, maar normaal laat ik ze gewoon insteken omdat ik ook gewoon elke dag rij (behalve in corona tijden).

Zonder de 2 dashcams en zonder aangekoppelde laadpaal is mijn Model X vrolijk gaan slapen. Nu is ie op 24u 1% kwijt geraakt, net toevallig rond een moment dat de wagen 5 uur lang wakker is geweest.

upload_2020-4-28_20-45-24.png
 
  • Informative
Reactions: watt and ACD1
De Model S staat niet aan de lader en verliest circa 1 per dag met een dash-cam continue aan. Wat me gister wel opviel is dat de slaapmodus wel heel diep is. Het duurde wel richting 5 minuten (gevoelsmatig... niet opgelet wat het echt is) voordat de auto wakker was. Niet prettig als je wil vertrekken.
Vreemd dat het 3-5% is als ie continue aan de lader is.
 
De Model S staat niet aan de lader en verliest circa 1 per dag met een dash-cam continue aan. Wat me gister wel opviel is dat de slaapmodus wel heel diep is. Het duurde wel richting 5 minuten (gevoelsmatig... niet opgelet wat het echt is) voordat de auto wakker was. Niet prettig als je wil vertrekken.
Vreemd dat het 3-5% is als ie continue aan de lader is.
5 minuten? Ik denk dat je best het eMMC draadje eens leest.
 
Toen ik mijn S net had en ik kwam bij de auto aan en de auto in stapte kreeg ik van de auto ook de melding "waking up" en het duurde dan ook 15 seconden ofzo voor ik kon rijden. Dit gedrag heb ik al heel lang niet meer met de auto.

Ik verlies denk ik 1.5% per dag.

Niet aan de wifi en niet aan de laadpaal hangen en dan valt de auto snel in slaap.
 
Mijn auto was vandaag om een uur of tien tot 80% opgeladen en klaar met laden. Aangekoppeld laten staan. Toen ik vanmiddag om 16:30 wegreed bij de zaak stond hij op 78%.. De eerste paar procent zijn altijd binnen een paar uur weg, daarna remt het wel af..
 
5 minuten? Ik denk dat je best het eMMC draadje eens leest.
En helaas...helaas denk ik dat je gelijk hebt..... een zwart scherm ht begon met traag laden... navigatie enorm traag en daarna naar een reboot niet meer willen starten...

Zojuist Loek via app mede-gedeeld. hopelijk heeft hij morgen tijd. waarschijnlijk een maandag-ochtend eMMC gehad. :(
 
Die van mij was ook vrij snel weer stuk en opnieuw door Loek vervangen. Ik werd vanmiddag alweer een beetje ongerust, hij reageerde hééél traag op het scherm, twintig seconden na aanraken pas reactie. Reboot duurde 5 minuten, maar nu lijkt hij het gelukkig weer gewoon te doen.