Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Beginners vragen

This site may earn commission on affiliate links.
Hi,

ik heb er 2,5 heerlijk mee gereden! Maar goed ik heb puur als een ondersteunde functie gezien die goed werkte voor mij.

Die aanhouden moet ik proberen dat zou idd een stuk simpeler zijn...

Begrijp ik. Hier hebben we twee Volvo's waarvan de V60 PIH wordt vervangen door een Hyundai Kona in december. Prettige auto's. Volvo Pilotassist is ook een van weinige systemen die gewoon prima werkt en waar je echt wat aan hebt. Hopelijk werkt het aanhouden van richtingaanwijzer als oplossing.
 
Als ik ergens aan kom rijden en de auto in P zet, zelf in de auto blijf, dan kan ik de Trunk niet openen. zie bijgaande recher foto. Pas ik m'n deur open doe kan ik ook de Trunk openen (linkerfoto). Dat is nieuw.

Nog een keer je Park button indrukken dan worden de trunk/frunk buttons ook beschikbaar.
Is voor zover ik weet altijd zo geweest.
 
Ik heb mijn MS100D nu 4 weken en heb al meer dan 5000 km op de teller (dank zij vakantie op Sicilie). Geniet nog dagelijks van de auto, hoewel er ook wel een paar dingetjes zijn, zoals slecht sluitende bijrijders portier en kapotte airco compressor. Het valt mij op dat bij een snelheid tussen de 60 en 70 kmh ik soms een lichte trilling in het stuur voel, alsof ik over een geribbelde weg rijd. Hebben anderen dit ook? Of zou het door de wielen kunnen komen (slecht uitgebalanceerd)?
 
Ik heb mijn MS100D nu 4 weken en heb al meer dan 5000 km op de teller (dank zij vakantie op Sicilie). Geniet nog dagelijks van de auto, hoewel er ook wel een paar dingetjes zijn, zoals slecht sluitende bijrijders portier en kapotte airco compressor. Het valt mij op dat bij een snelheid tussen de 60 en 70 kmh ik soms een lichte trilling in het stuur voel, alsof ik over een geribbelde weg rijd. Hebben anderen dit ook? Of zou het door de wielen kunnen komen (slecht uitgebalanceerd)?
Er is een draadje over een soortgelijk probleem: “schokken met rustig rijden”.
 
  • Informative
Reactions: CARdioDriver
Gisteren ging ik op weg voor een trip naar huis van ~90km. De range-indicator links onder m'n navigatie gaf op dat moment ~150km aan. De projected range op het grote middenscherm gaf ~180km aan. Dat verschil begrijp ik, omdat die laatste over de laatste 50km berekend wordt, maar ik vraag me wel af waarop die eerste 150km berekend wordt.

Tegelijkertijd werd in mijn trip-grafiek een aankomst voorspeld van 10%. Dat zou een range van slechts 125km zijn (90km + ~35km). Nu heb ik weinig last van range anxiety (schrijf ik dat goed, taalpolitie?), maar kan iemand mij dit verschil verklaren?

Mocht er ergens al een draadje of post(s) over zijn, dan ben ik heel blij met een linkje.
 
Inmiddels ruim 6000 Nederlandse kilometers op de klok van mijn S100D. Thuis laden en af en toe een SuC werkt tot nu toe perfect.

Nu rij ik ook een keer of zes per jaar - voornamelijk in het winterseizoen - op en neer naar Oostenrijk. Omgeving Bludenz, 865 kilometer. Zowel over de Duitse 3 als over de 61 nu prima te doen met SuCs als ik het zo zie. Enige wat me opvalt is het beperkte aantal stalls bij veel Duitse SuCs.

Ik heb verder geen pasjes, abonnementen, aanvullende stekkers, fivari, chademo of weet ik wat, anders dan wat bij aflevering in de auto lag. Ben al vanalles tegengekomen op het forum, er zijn dus mensen die dit nodig hebben. Vraag is: heb ik dat ook nodig voor mijn ritjes naar Oostenrijk (of is dat wat van vroeger)?
 
Ik heb verder geen pasjes, abonnementen, aanvullende stekkers, fivari, chademo of weet ik wat, anders dan wat bij aflevering in de auto lag. Ben al vanalles tegengekomen op het forum, er zijn dus mensen die dit nodig hebben. Vraag is: heb ik dat ook nodig voor mijn ritjes naar Oostenrijk (of is dat wat van vroeger)?

Gewoon gaan, gaat prima via de SuC's!
Zorgen dat je genoeg houdt bij aankomst van een volgende SuC om je op je gemak te voelen.
Daar ga je vanzelf gevoel bij krijgen.
Het is echt probleemloos.:)
 
  • Like
Reactions: clrx and Phil V
Ik heb verder geen pasjes, abonnementen, aanvullende stekkers, fivari, chademo of weet ik wat, anders dan wat bij aflevering in de auto lag. Ben al vanalles tegengekomen op het forum, er zijn dus mensen die dit nodig hebben. Vraag is: heb ik dat ook nodig voor mijn ritjes naar Oostenrijk (of is dat wat van vroeger)?

Ik net compleet op SuC via Duitsland en Oostenrijk naar Sicilie gereden. Geen enkel probleem. Was het weekend van 14 en 15 juli, dus veel vakantieverkeer, maar nooit met meer dan 2 buren aan de SuC gestaan. Verlengsnoer voor laden via normaal stopcontact op plaats van bestemming wel erg handig, mn omdat er op Sicilie nog maar 3 laadpalen zijn (Dichtstbijzijnde 100 km verderop).
Voor nood zou je evt een Maingau pas aan kunnen vragen. Kost niks als hem niet gebruikt en erg goedkoop laden bij commerciele snelladers.
 
  • Like
Reactions: clrx and Bernie298
Ik heb mijn MS100D nu 4 weken en heb al meer dan 5000 km op de teller (dank zij vakantie op Sicilie). Geniet nog dagelijks van de auto, hoewel er ook wel een paar dingetjes zijn, zoals slecht sluitende bijrijders portier en kapotte airco compressor. Het valt mij op dat bij een snelheid tussen de 60 en 70 kmh ik soms een lichte trilling in het stuur voel, alsof ik over een geribbelde weg rijd. Hebben anderen dit ook? Of zou het door de wielen kunnen komen (slecht uitgebalanceerd)?

Staat "Lane Departure Warning" aan? Als je de lijnen die je Tesla ziet in je kleine scherm overschrijdt ZONDER je richtingaanwijzer te gebruiken geeft ie een trilling in je stuur, dit is volkomen normaal. Het geeft je te kennen dat je je rijvak verlaat. Gebeurt soms wel eens dat je auto een nogal nadrukkelijk aanwezige naad in het wegdek als lijn interpreteert en een LDW geeft zonder dat het nodig was.
Probeer eens over een witte rijvak lijn te rijden zonder te pinken en eens met pinken, je voelt het verschil... . ;)

Xavier :cool:
 
  • Funny
Reactions: robertvg
Begrijp ik. Hier hebben we twee Volvo's waarvan de V60 PIH wordt vervangen door een Hyundai Kona in december. Prettige auto's. Volvo Pilotassist is ook een van weinige systemen die gewoon prima werkt en waar je echt wat aan hebt. Hopelijk werkt het aanhouden van richtingaanwijzer als oplossing.
Pilot Assist is Idd prima. Welke Volvo hebben jullie naast de V60 PIH?
 
Staat "Lane Departure Warning" aan? Als je de lijnen die je Tesla ziet in je kleine scherm overschrijdt ZONDER je richtingaanwijzer te gebruiken geeft ie een trilling in je stuur, dit is volkomen normaal. Het geeft je te kennen dat je je rijvak verlaat. Gebeurt soms wel eens dat je auto een nogal nadrukkelijk aanwezige naad in het wegdek als lijn interpreteert en een LDW geeft zonder dat het nodig was.
Probeer eens over een witte rijvak lijn te rijden zonder te pinken en eens met pinken, je voelt het verschil... . ;)

Xavier :cool:

Er is een draadje over een soortgelijk probleem: “schokken met rustig rijden”.

Dank Xavier, maar dat is niet het ‘probleem’ wat ik heb. Voelt meer alsof ik over kleine ribbels in de weg rijd, altijd rondom de 60 kmh en duurt maar kort. Blijkt veel voorkomend euvel te zijn waar inderdaad een heus draadje voor bestaat. Dank Ger356 voor de tip! Omdat we met zo velen zijn heb ik me voorgenomen me er maar niet te veel aan te ergeren.
 
Heb lane departure ook uit gezet, stuur begon op meest rare momenten te trillen, voornamelijk tijdens het optrekken. Dacht eerst dat het wellicht aan de uitlijning of balancering lag maar sinds het uit staat geen last meer. Wel raar dat het niet fatsoenlijk werkt overigens.