Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Beginners vragen

This site may earn commission on affiliate links.
Inmiddels ruim 6000 Nederlandse kilometers op de klok van mijn S100D. Thuis laden en af en toe een SuC werkt tot nu toe perfect.

Nu rij ik ook een keer of zes per jaar - voornamelijk in het winterseizoen - op en neer naar Oostenrijk. Omgeving Bludenz, 865 kilometer. Zowel over de Duitse 3 als over de 61 nu prima te doen met SuCs als ik het zo zie. Enige wat me opvalt is het beperkte aantal stalls bij veel Duitse SuCs.

Ik heb verder geen pasjes, abonnementen, aanvullende stekkers, fivari, chademo of weet ik wat, anders dan wat bij aflevering in de auto lag. Ben al vanalles tegengekomen op het forum, er zijn dus mensen die dit nodig hebben. Vraag is: heb ik dat ook nodig voor mijn ritjes naar Oostenrijk (of is dat wat van vroeger)?

Heb voor de zekerheid pasje van the new motion. Kom trouwens als sinds 1986 regelmatig in Schruns !
 
  • Like
Reactions: clrx
Heb lane departure ook uit gezet, stuur begon op meest rare momenten te trillen, voornamelijk tijdens het optrekken. Dacht eerst dat het wellicht aan de uitlijning of balancering lag maar sinds het uit staat geen last meer. Wel raar dat het niet fatsoenlijk werkt overigens.
Ik heb hem ook heel snel uitgezet. Hij werkte prima, maar een beetje te prima voor mij. Ik werd er gek van:)
 
  • Funny
Reactions: clrx
Staat "Lane Departure Warning" aan? Als je de lijnen die je Tesla ziet in je kleine scherm overschrijdt ZONDER je richtingaanwijzer te gebruiken geeft ie een trilling in je stuur, dit is volkomen normaal. Het geeft je te kennen dat je je rijvak verlaat. Gebeurt soms wel eens dat je auto een nogal nadrukkelijk aanwezige naad in het wegdek als lijn interpreteert en een LDW geeft zonder dat het nodig was.
Probeer eens over een witte rijvak lijn te rijden zonder te pinken en eens met pinken, je voelt het verschil... . ;)

Xavier :cool:
Heb lane departure ook uit gezet, stuur begon op meest rare momenten te trillen, voornamelijk tijdens het optrekken. Dacht eerst dat het wellicht aan de uitlijning of balancering lag maar sinds het uit staat geen last meer. Wel raar dat het niet fatsoenlijk werkt overigens.

Ok, ik was te snel met mijn eerdere reactie. Heb vandaag getest met Lane Departure Warning aan en uit en kan het bijna niet geloven, maar trillingen zijn weg. Ik heb het meerdere keren getest op een glad geasfalteerd weggetje zonder strepen. Met LDW aan telkens bij optrekken of juist ‘gas’ los, bij een snelheid van circa 60 kmh konsekwent trillingen in het stuur. Met LDW uit kon ik het niet opwekken, met LDW aan was het er weer. Heeft dus niks met daadwerkelijk verlaten van de rijbaan te maken, of iets wat daar op lijkt. Vreemd....
 
  • Like
Reactions: clrx
Ok, ik was te snel met mijn eerdere reactie. Heb vandaag getest met Lane Departure Warning aan en uit en kan het bijna niet geloven, maar trillingen zijn weg. Ik heb het meerdere keren getest op een glad geasfalteerd weggetje zonder strepen. Met LDW aan telkens bij optrekken of juist ‘gas’ los, bij een snelheid van circa 60 kmh konsekwent trillingen in het stuur. Met LDW uit kon ik het niet opwekken, met LDW aan was het er weer. Heeft dus niks met daadwerkelijk verlaten van de rijbaan te maken, of iets wat daar op lijkt. Vreemd....

Vreemd. Ik vermoed dat je AP2 hebt en dat LDW anders geregistreerd wordt dan bij ( mijn ) AP1.
Ik moet zeggen dat LDW hier perfect functioneert, bepaalde uitzonderingen ( naden op het wegdek ) niet nagelaten. Ben er wel tevreden over, heeft al enkele keren een onoplettendheid terechtgewezen... . :rolleyes:
 
Ok, ik was te snel met mijn eerdere reactie. Heb vandaag getest met Lane Departure Warning aan en uit en kan het bijna niet geloven, maar trillingen zijn weg. Ik heb het meerdere keren getest op een glad geasfalteerd weggetje zonder strepen. Met LDW aan telkens bij optrekken of juist ‘gas’ los, bij een snelheid van circa 60 kmh konsekwent trillingen in het stuur. Met LDW uit kon ik het niet opwekken, met LDW aan was het er weer. Heeft dus niks met daadwerkelijk verlaten van de rijbaan te maken, of iets wat daar op lijkt. Vreemd....
Ha, medestander ;)
 
  • Like
Reactions: CARdioDriver
Noob vraagje (mijn model s is bijna in Rotterdam...!!!):
Wat is er allemaal wel en niet Nederlands in de software van Tesla. Ik dacht eerst dat alles in het Engels zou zijn, maar lees op het forum dat spraak van navigatie wel NL is...
Wie kan het verlossende antwoord geven?
Thanks in advance!
 
Vreemd. Ik vermoed dat je AP2 hebt en dat LDW anders geregistreerd wordt dan bij ( mijn ) AP1.
Ik moet zeggen dat LDW hier perfect functioneert, bepaalde uitzonderingen ( naden op het wegdek ) niet nagelaten. Ben er wel tevreden over, heeft al enkele keren een onoplettendheid terechtgewezen... . :rolleyes:

Inderdaad AP2. Maar ik denk niet dat LDW daadwerkelijk ‘aan het werk is’. Heeft nl niks te maken waar ik me op de rijbaan bevind, en of het een weg met rijbanen is, of een ‘streepvrij’ weggetje. Wat ook vreemd is is dat het altijd bij snelheden rond de 60 kmh is. Anyway, ik ben blij dat het weg is, en LDW kan ik missen.
 
Wie is dan je favoriet? Wendy? Goedele??
Je bent zeker nieuw hier?
72AC0401-EFCF-487C-848F-5C1A212C48EC.jpeg
 
Inderdaad, dat is mijn kindje:cool:
Super mooie dame, zowel binnenin als van buiten:)
Shari Piessens - Google Search:
Ze ook te zien in clip van de nieuwe song van Gene Thomas

maar de mama mag er ook nog zijn.
ben fier op beide,
en dan is er nog ons mooie Red Sonja natuurlijk;)


En mocht Sonja niet meedoen in die clip? Zou toch beter gestaan hebben dan die Suzuki... ?? :rolleyes: