Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Beginners vragen

This site may earn commission on affiliate links.
Haha. Tot nu toe wel gedaan. Omdat ik er tegenop zie nog vaker te moeten stoppen. Het is toch altijd weer omrijden. Haal ik dat er wel uit??
Op Erfstadt na vindt ik de SuC behoorlijk dicht naast de snelweg.
Waldlaubersheim een rotonde en sta je er. Leonberg iets langer maar rij je haast parallel aan de snelweg. Ulm is ook een rotonde. Lermoos is ipv de tunnel door het dorp. Brenner naast de snelweg.
 
Dat laden kost hartstikke veel tijd.
Lermoos op de terugweg uit Oostenrijk van de zomer: geplande stop van 20 minuten werd ruim een uur.
Het hotel er tegenover (Mohr) heeft erg goede cappuccino en op het terras heb je een fantastisch uitzicht over het dal. Iedereen had zin om het vakantiegevoel nog even vast te houden. Op deze manier kun je natuurlijk nooit met een ice concurreren.

p.s. ik heb de X natuurlijk wel even van de lader gehaald en verplaatst en toen kwam ik deze aso tegen:
IMG_2351 (1).jpg
 
  • Funny
Reactions: job-lek
Dat laden kost hartstikke veel tijd.
Lermoos op de terugweg uit Oostenrijk van de zomer: geplande stop van 20 minuten werd ruim een uur.
Het hotel er tegenover (Mohr) heeft erg goede cappuccino en op het terras heb je een fantastisch uitzicht over het dal. Iedereen had zin om het vakantiegevoel nog even vast te houden. Op deze manier kun je natuurlijk nooit met een ice concurreren.

p.s. ik heb de X natuurlijk wel even van de lader gehaald en verplaatst en toen kwam ik deze aso tegen:
View attachment 340733
Ook prima hotel om te overnachten en je vrouw in de Spa te laten
 
Ik heb een beginnersvraag over adaptive cruise control (TACC?). Ik weet prima hoe ik het aan zet, net als de autopilot.

Maar, ondanks dat de max. snelheid op mijn dashboard zich duidelijk aanpast aan de weg (80 waar 80 mag, en schiet naar 100 direct wanneer dat mag) verandert de snelheid van TACC niet mee. Stel ik rij 50 waar je 50 mag, wanneer je dan in een 80km zone komt zie ik de 80km wel verschijnen in mijn dashboard maar hij blijft stug 50 aanhouden.

Dit zijn mijn instellingen:
image1.jpeg


Doe ik nu iets verkeerd of is dit een bug? De auto weet dat een andere snelheid aangehouden mag worden maar doet het niet.
 
Ik heb de instellingen ook zo staan, wat ik gemerkt heb is dat op n-wegen de auto de snelheid aanpast, maar alleen als je autosteer ook hebt aanstaan. Op a-wegen past hij de snelheid niet aan als je op autosteer rijdt, op tacc krijg ik alleen de visuele waarschuwing.

edit, rob was me voor
 
Nu wel! :-D Ik vind trouwens wel dat hij voor mijn smaak net iets te vlot naar de hogere snelheid gaat. Lijkt wel of hij op standje sportief staat.

Te snel valt wel mee vind ik, al mag er op de acceleratie wel een softstart zitten.
Hij hakt er ineens in ipv rustig opbouwen. Hetzelfde met een vertraging dat bouwt hij ook net op.

Overigens is het volgens een vergelijkende test nog heilig t.o.v. een I-Pace.
Daar prijsde ze juist de S t.o.v. de I-Pace dat het zo vloeiend was.
 
Overigens is het volgens een vergelijkende test nog heilig t.o.v. een I-Pace.
Daar prijsde ze juist de S t.o.v. de I-Pace dat het zo vloeiend was.

Yep, ook qua regen. De iPace schakelt blijkbaar zodra je het gas loslaat instant full regen in. Dat is dus ineens 90 kW deacceleratie. Een Tesla bouwt de hoeveelheid regen op.

Bij de iPace het gas in 1x los laten is dus alsof je ineens je voet op de rem klapt. Regen vermogen is namelijk ook nog een stuk hoger dan bij de Tesla (tot 150 kW als ik het mag geloven)