Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Beginners vragen

This site may earn commission on affiliate links.
nee staat niks bijzonders aan. Toon zegt ook 4000 watt nu maar daar zit de auto lader bij.lijkt wel 1 fase op 3.7kw en 300 wat standaard gebruik....
Wat is de spanning in de auto (staat in het scherm en de app)? In de auto kan je ook zien of hij op 1 fase op 3 fase aan het laden is. Ik denk gewoon 3 fase anders was het wel meer dan 6A geweest.

Kan je in het oplaad menu onderaan de 6A niet handmatig omhoog zetten?

Anders even leverancier van de box bellen of ze op afstand mee willen kijken wat er aan de hand is.
 
  • Like
Reactions: M3rik
Wat is de spanning in de auto (staat in het scherm en de app)? In de auto kan je ook zien of hij op 1 fase op 3 fase aan het laden is. Ik denk gewoon 3 fase anders was het wel meer dan 6A geweest.

Kan je in het oplaad menu onderaan de 6A niet handmatig omhoog zetten?

Anders even leverancier van de box bellen of ze op afstand mee willen kijken wat er aan de hand is.
Ja had direct in de auto gekeken maar deze stond voor laden standaard op 16a en kan dit niet aanpassen nu want knop is grijs.
 
Nog paar vragen

- sinds afgelopen week getint glas, ook dak/ruit achter (op advies leverancier “maximaal”). ‘s Avonds wordt het in de achteruitkijkspiegel wel erg donker. Je ziet bij weinig licht alleen de sterk gedimde lichten van achterliggers. Heeft de achteruitkijkspiegel van de M3 een dimfuntie die uitgezet kan worden?

- bij verlichting zie ik de optie “sfeerverlichting”. Wat wordt dan extra verlicht?

- automatische klimaatcontrole bij stilstand (max. temperatuur) werkt niet bij hellinghoek/interieurdetectie. Waarom is dat? En wat is de functie van hellinghoek/interieurdetectie?


Wederom dank.
 
Nog paar vragen
- bij verlichting zie ik de optie “sfeerverlichting”. Wat wordt dan extra verlicht?
- automatische klimaatcontrole bij stilstand (max. temperatuur) werkt niet bij hellinghoek/interieurdetectie. Waarom is dat? En wat is de functie van hellinghoek/interieurdetectie?

Bij de Model S is dat de verlichting in de deuren. Geen idee of de 3 dat ook heeft.

Hellinghoek/bewegingsmelder is onderdeel van het alarm. Geen idee of dat standaard is op de 3. Climate control gaat niet samen met de bewegingsmelder i.v.m. de temperatuursverschillen.
 
Welke laadpaal heb je?

Je kunt in de paal vaak instellen dat deze de loadbalancer moet volgen maar ook dat het bijv. op een x aantal A gelimiteerd is.
Als de verkeerde instelling is gekozen werkt het niet goed.
Ev box just plugin. Maar vandaag contact gehad. Lijkt erop dat de splitter om zowel toon als load balancer aan te sluiten op slimme meter niet lekker samenwerken. Als ik toon kabel uit de splitter haal en de load balancer reset dan is wel 16 ampere. Ik wordt morgen terug gebeld..ligt iig niet aan de auto gelukkig hehe
 
  • Like
Reactions: Robbaman
Ik vind zelf de gedimde buitenspiegels niet zo handig in combinatie met een getinte achterruit. In het donker zie je helemaal geen fietsers meer in je spiegels, zeker als ze geen licht meer hebben. Volgens mij kan je het dimmen helaas niet uitzetten.


Iemand een oplossing voor beter zicht door achterruit via achterspiegel?

Folie weer weg laten halen vind ik nogal wat (geldverspilling), als het überhaupt al kan. Weet iemand dat? In dat laatste geval misschien alleen onderste deel folie op dak/achterruit laten verwijderen. Alleen zal de folie dan op het raam gesneden moeten worden....hmmmm. Even een aandachtspuntje dus voor andere belangstellenden voor getinte ramen.

Of bestaat er mischien folie die langzaam overloopt van bijvoorbeeld 20% naar 35%? Hetzelfde effect als het dak af fabriek.

Zal ook eens overleggen met mijn leverancier, die ook de folie (overigens zeer netjes) aangebracht heeft.

Anderen ervaring met getinte ramen en “zichtbelemmeringen” s avonds?
 
Last edited:
Vraag 2: Wat is het effect van het voorverwarmen van de batterij op de actieradius in de winter?
Hoe land moet je het interieur op temperatuur hebben om de batterij voor te verwarmen?
Niet, de accu kun je niet voorverwarmen. Voor vertrek minstens op 11kW laden voor een uurtje helpt wel omdat met laden warmte in het pack vrijkomt.

Voorverwarmen is enkel van toepassing op het interieur en dat is comfortabel instappen met al je ruitjes ontdooid in de winter als je niet in een garage staat.
 
Vraag 2: Wat is het effect van het voorverwarmen van de batterij op de actieradius in de winter?
Hoe land moet je het interieur op temperatuur hebben om de batterij voor te verwarmen?
's-nachts laden tot 80%. Als je opstaat via de app verder laden tot 90%. dan zijn je accu's warm als je wegrijdt.
10 minuten voor vertrek even via de app de verwarming aanzetten.
Stoelverwarming is wel veel zuiniger dan verwarmen van de auto. Handig als het spannend is of je je bestemming wel haalt :) De stralingswarmte is niet zo groot dat je via de bijrijders stoel zuinig de auto verwarmd. Kun je beter af en toe de verwarming kort aanzetten