Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Beginners vragen

This site may earn commission on affiliate links.
Vraagje ?
Ik laad op mijn werk op en vraag me af waarom hij niet altijd 16A laad ,meestal start hij met 8A op en moet ik hem zelf naar 16A zetten.
De eerste week schakelde hij wel zelf na 1a 2 minuten over naar 16A nu moet ik dat handmatig doen. De laadpaal eV box is een 3 fase 11 kW.
Iemand een idee ?
Heb ik ook op het werk. Aan een snellaadpaal switcht hij binnen 5 minuten naar 46 km per uur. Bij een normale paal word ik er na 5 minuten uitgegooid waarna op enig moment het laden weer opstart. Dacht eerst dat het aan de Tesla lag maar iedereen heeft er last van. Gewoon teveel auto's aan het laden.
 
een automatisch dimmende spiegel gaat dimmen zodra het verschil tussen buiten omgevings licht (ambient) en licht achter je (glare) groot is. Komt vaak door licht dat in plassen weerkaatst (als het niet een auto achter je is)
How Do Auto Dimming Mirrors Work?

Aha dus daar komt het dimmen tijdens regen vandaan. Want dan weerkaatsen de regendruppels op achterruit waarschijnlijk.

Heb ergens gelezen dat je de sensor kan uitschakelen door stekker in de spiegel los te maken.
 
Vraag over sentry mode, ik heb het vakje exclusief thuis aangevinkt maar toch blijft sentry mode werken als mijn auto in de garage staat.
Dus telkens we in de garage komen wordt alles geregistreerd.
Ik moet hem nu telkens handmatig uitschakelen via mijn app.
Waarom werkt dit niet zoals voorzien met het vakje aan te vinken in het menu?
 
Vraag over sentry mode, ik heb het vakje exclusief thuis aangevinkt maar toch blijft sentry mode werken als mijn auto in de garage staat.
Dus telkens we in de garage komen wordt alles geregistreerd.
Ik moet hem nu telkens handmatig uitschakelen via mijn app.
Waarom werkt dit niet zoals voorzien met het vakje aan te vinken in het menu?

Gebruik je toevallig TeslaFI? En dat je in TeslaFI ergens setting heeft waar de Sentry weer WEL geactiveerd staat?
 
Vraag over sentry mode, ik heb het vakje exclusief thuis aangevinkt maar toch blijft sentry mode werken als mijn auto in de garage staat.
Dus telkens we in de garage komen wordt alles geregistreerd.
Ik moet hem nu telkens handmatig uitschakelen via mijn app.
Waarom werkt dit niet zoals voorzien met het vakje aan te vinken in het menu?

Misschien onvoldoende GPS ontvangst in de garage zodat ie niet weet of je wel thuis bent?
Just asking.
 
Meerdere auto's op de groep?

Nee, volgens mij hebben de 2 laadpalen ieder een aparte groep en ik ben ook de eerste die start met laden.
Ik ga er niet vanuit dat de auto een patroon herkend hoe lang de auto aan de stekker zit en daar het laadgedrag op aanpast. In de Golf GTE die ik hiervoor reed kon je volgens mij wel een laadpunt opslaan ( thuis,werk) met een paar voorkeuren.
 
Heb ik ook op het werk. Aan een snellaadpaal switcht hij binnen 5 minuten naar 46 km per uur. Bij een normale paal word ik er na 5 minuten uitgegooid waarna op enig moment het laden weer opstart. Dacht eerst dat het aan de Tesla lag maar iedereen heeft er last van. Gewoon teveel auto's aan het laden.

Zie post hierboven ik ben de eerste bij ons dus nog geen andere auto"s
 
Ongetwijfeld al vraag, maar kan het niet vinden. Wat doen mensen met creditcard in hun Tesla-account bij een lease-auto? Koppel ik mijn eigen CC en dien ik het in bij mijn werkgever? (Voor supercharging bedoel ik)
Leaseplan vertelde me dat je geen CC hoeft te koppelen, en de rekening gewoon moet negeren, want ze zijn met Tesla bezig deze rekeningen naar leaseplan te sturen. ooit. Dus ik laad wel, maar negeer verder de meldingen dat ik moet betalen. Gaat goed tot nu toe.
 
Andere vraag, ik kom uit België en vertoef nu in Nederland maar de auto schakelt niet over op het netwerk in Nederland. Ik heb dus geen netwerk meer, geen DAP of Spotify. Soft reset helpt ook niet. GPS werkt wel maar waarschijnlijk via offline maps.
Iemand tips?
 
Andere vraag, ik kom uit België en vertoef nu in Nederland maar de auto schakelt niet over op het netwerk in Nederland. Ik heb dus geen netwerk meer, geen DAP of Spotify. Soft reset helpt ook niet. GPS werkt wel maar waarschijnlijk via offline maps.
Iemand tips?

In de grensstreek wil het netwerk wel eens moeizaam overschakelen. Verblijf je in de grensstreek? Ca. 20 km over de grens zou het netwerk toch wel over moeten gaan op NL.