Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Beginners vragen

This site may earn commission on affiliate links.
Andere vraag, ik kom uit België en vertoef nu in Nederland maar de auto schakelt niet over op het netwerk in Nederland. Ik heb dus geen netwerk meer, geen DAP of Spotify. Soft reset helpt ook niet. GPS werkt wel maar waarschijnlijk via offline maps.
Iemand tips?

Heb je al een hard reset geprobeerd (rem erbij pakken)? De soft reset zorgt naar mijn weten alleen voor een scherm reset. Succes!
 
Toch vreemd dat ik dat zelf nooit bij m'n eigen auto heb gezien. De eigenaar van de auto wordt zeker niet gefilmd? :)
Of moet ik een bepaald aantal minuten wachten voor ik naar m'n auto loop?
haha, de eigenaar wordt nooit gezien als potentiele dader. Al hoewel... met regelmaat neemt "HAL" mij toch op als ik mijn auto nader.
Zoals altijd herkent de Tesla de eigenaar aan bv je mobiele telefoon.

Dus loop er een keer langs zonder dat de Tesla jou kan identificeren, dan zal je HAL wel zien.

(Uiteraard moet Sentry wel aan staan)
 
Last edited:
Thuis staat mijn M3 altijd binnen en hangt hij aan mijn laadstation.
Nu ik op vakantie ben moet hij buiten staan en ben ik 12% batterij kwijt op 24u tijd!
Dat is toch niet normaal?
Sentry mode is wel actief en er is hier veel passage aan de auto maar dan nog zou dit toch niet mogen om 12% per dag te verliezen.
 
Thuis staat mijn M3 altijd binnen en hangt hij aan mijn laadstation.
Nu ik op vakantie ben moet hij buiten staan en ben ik 12% batterij kwijt op 24u tijd!
Dat is toch niet normaal?
Sentry mode is wel actief en er is hier veel passage aan de auto maar dan nog zou dit toch niet mogen om 12% per dag te verliezen.

Sentry icm veel lagere buitentemperatuur kan batterij % wel aardig laten zakken.
Ik heb geen ervaring met exacte percentage (neem auto mee op vakantie ;)) maar zie wel dat lage buitentemperaturen effect hebben.
Daarbij zal een SR in verhouding meer % per dag verliezen dan een LR (zelfde absolute verlies is bij een kleinere accu meer procent)
 
Thuis staat mijn M3 altijd binnen en hangt hij aan mijn laadstation.
Nu ik op vakantie ben moet hij buiten staan en ben ik 12% batterij kwijt op 24u tijd!
Dat is toch niet normaal?
Sentry mode is wel actief en er is hier veel passage aan de auto maar dan nog zou dit toch niet mogen om 12% per dag te verliezen.

zet ff sentry uit voor een dagje of twee en kijk dan wat je verlies is. Ook alle apps die in verbinding zijn met de auto kunnen voor verlies zorgen
 
Thuis staat mijn M3 altijd binnen en hangt hij aan mijn laadstation.
Nu ik op vakantie ben moet hij buiten staan en ben ik 12% batterij kwijt op 24u tijd!
Dat is toch niet normaal?
Sentry mode is wel actief en er is hier veel passage aan de auto maar dan nog zou dit toch niet mogen om 12% per dag te verliezen.
Daarom staat hij bij mij niet standaard meer aan. Verbruik is fors
 
Nu ik op vakantie ben moet hij buiten staan en ben ik 12% batterij kwijt op 24u tijd!
  • Af en toe wordt de 12V batterij opgeladen vanaf de hoofdbatterij, dit kan voor pieken in de phantom drain zorgen (althans, dat kreeg ik ooit als verklaring): 12% lijkt mij wel veel. Dan zou je in principe de hoofdbatterij kunnen vervangen door 8 12V batterijen.
  • Inderdaad apps die de auto wakker houden:Teslafi, Teslalog, Jedlix... Uninstall is niet voldoende. Ze blijven pollen vanaf hun servers. Enige wat helpt is Tesla paswoord wijzigen.
  • De voorspelde range (km) neemt af bij koude batterij (‘perceptieprobleem’ van de meting). Je krijgt die terug als de batterij opwarmt. Ben niet zeker of het percentage dan gelijk blijft of ook vermindert.
 
haha, de eigenaar wordt nooit gezien als potentiele dader. Al hoewel... met regelmaat neemt "HAL" mij toch op als ik mijn auto nader.
Zoals altijd herkent de Tesla de eigenaar aan bv je mobiele telefoon.

Dus loop er een keer langs zonder dat de Tesla jou kan identificeren, dan zal je HAL wel zien.

(Uiteraard moet Sentry wel aan staan)
Dit strookt niet met mijn ervaringen. Ik loop ‘s avonds vaak langs de auto richting de tuin en moet m’n uiterste best doen om Sentry niet te activeren. Heb de telefoon altijd op zak.

Geen sprake dus van herkenning. Tenzij de knipoog een teken van onderlinge bonding is ;-)

Vorige week sprong Sentry in de houding toen ik met m’n dochter aan kwam lopen. Vervolgens wilden de deuren niet openen. Moest de auto met de telefoon ontgrendelen.

Misschien moet de auto mij nog beter leren kennen, de relatie is nog pril...
 
  • Funny
Reactions: Mad P***y
zet ff sentry uit voor een dagje of twee en kijk dan wat je verlies is. Ook alle apps die in verbinding zijn met de auto kunnen voor verlies zorgen
Uitgezet en op 24u bij temperatuur s'nachts van -1 slechts 1% kwijt.
Het kwam dus wel degelijk door sentry mode die steeds werd geactiveerd door het vallen van bladeren.
Auto staat onder bomen en het is herfst dus telkens een blad op of rond de auto viel werd deze geactiveerd.
 
Ik ben niet echt meer een beginner maar een ding heb ik nog steeds niet helder: welk pictogram van de ruiten hoort nu bij welke functie? Ik heb hier 3 scenario's, kloppen mijn aannames?

1. IMG_4748.jpeg

Dit betekent volgens mij dat er een warme luchtstroom langs de voorruit gestuurd wordt om te ontwasemen/ontdooien

2. IMG_4749.jpeg

Dit betekent volgens mij hetzelfde als 1 maar met meer warmte en kracht.

3. IMG_4750.jpeg

Geen idee wat dit eigenlijk betekent?

Als laatste scenario: ik begreep dat wanneer je het pictogram van de achterruit aanklikt de achterruitverwarming aangaat en de zijspiegels ook verwarmd worden (ik heb dat cold weather pakket). Klopt dit?
 
Ook zonder winterpakket gaat de spiegelverwarming aan bij het aanzetten van de achterruit verwarming.
Net als bij iedere ICE die ik de 20 jaar voor mijn Tesla heb gereden.
1. Is om te gebruiken wanneer de ruiten toch nog beslaan. Gebeurd wel eens als je met 5 man in de winter in de auto zit.
2. Is de ontwassem stand. De rechter is de achterruit- / spiegelverwarming
3. heb ik niet maar lijkt mij aan het icoontje te zien een ruitenwisser ontdooier en hoor waarschijnlijk bij het winter pakket.
 
  • Like
Reactions: zkpq