Ik zie een hoop langskomen over range en laadpalen, maar ik stel toch deze vraag hier voor een totaalplaatje...
Ik kan mijn M3 long range thuis 3 fase opladen elke nacht. Bedoeling is 80% of 90% te laden. Voor mijn werk moet ik 100km heen en 100km terug rijden. Op het werk hebben we momenteel een 1 fase laadpaal staan (gebruikt voor mijn huidige Outlander).
Mijn vragen:
1 - kan ik op 1 volle accu (80%) makkelijk heen en terug? (ik neem aan van wel...)
2 - kan ik mijn M3 aan de huidige laadpaal hangen om langzaam te laden (hierbij moet waarschijnlijk de meterkast aangepast worden?? ik hoor van een ander bedrijf naast ons dat hun paal er nog wel eens uitklapt als hun M3 en Jaguar samen laden)
3- is het raadzaam om een 3 fase laadpaal te installeren bij kantoor, of gezien het aantal kilometers kunnen we deze kosten beter uitsparen voor mogelijk een enkele keer laden bij een supercharger?
Met een LR haal je ruimschoots jouw woon-werkverkeer afstand heen en weer. In ieder jaargetijde. Laden op kantoor is overbodig. En als je dan eens een lange rit tussendoor maakt en je zou range te kort komen, volstaat 5-10 min. bij de SUC. Die paar centen meer moet overkomelijk zijn lijkt me.