You can install our site as a web app on your iOS device by utilizing the Add to Home Screen feature in Safari. Please see this thread for more details on this.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Heb ik geen foto's van maar het probleem is een beetje dat er twee diepe karresporen ontstaan met een hoog middengedeelte. Scheef rijden kan bijna overal maar er zijn een paar lastige plekjes. Ik denk dat als ik het met moed, beleid en trouw heeeel rustig aan doe, dat het goed komt.Ik word wel nieuwsgierig naar hoe die laatste kilometer er uit ziet. @Wyps zijn er foto's ? Google Street View ?
Fanastisch om te zien, die grafiek. Ik moet bij aankomst helaas de berg (heuvel) nog op. Ik vroeg mij trouwens af: ik begrijp dat je thuis een snelle thuislader moet aanschaffen maar kan ik in Italie de auto gewoon op een stopcontact aansluiten en evt. de laadsnelheid softwarematig iets terugschroeven? Of vliegen de stoppen er dan uit?? Het maakt me daar niet uit of het proces dan 48 uur duurt oid, mijn vervoer daar doe ik in een 4x4 panda uit 1983...;-))Zo kan je zien dat je dank zij de regeneratie in de afdaling wel met 3% aankomt, maar op de laatste berg negatief gaat en dus toch moet laden er voor.
Het omgekeerde heb je natuurlijk als jouw trip bovenop de berg begint. 45,6 km gereden en een verbruik van min 3 %:
View attachment 647507
Heb ik geen foto's van maar het probleem is een beetje dat er twee diepe karresporen ontstaan met een hoog middengedeelte. Scheef rijden kan bijna overal maar er zijn een paar lastige plekjes. Ik denk dat als ik het met moed, beleid en trouw heeeel rustig aan doe, dat het goed komt.
Fanastisch om te zien, die grafiek. Ik moet bij aankomst helaas de berg (heuvel) nog op. Ik vroeg mij trouwens af: ik begrijp dat je thuis een snelle thuislader moet aanschaffen maar kan ik in Italie de auto gewoon op een stopcontact aansluiten en evt. de laadsnelheid softwarematig iets terugschroeven? Of vliegen de stoppen er dan uit?? Het maakt me daar niet uit of het proces dan 48 uur duurt oid, mijn vervoer daar doe ik in een 4x4 panda uit 1983...;-))
mooi verhaal! En ik heb als beginner veel aan jullie ervaringen. Ik heb de meeste "problemen" al getackled en door jullie goede adviezen afgezien van een S; Denk nu een prima M3 uit 2019 gevonden te hebben in GER. Zouden jullie nog een advies betr. de volgende vragen kunnen geven??De mobiele lader is heel gevoelig aan instabiliteit op het net en schakelt dan uit. Ik wass ooit bij een agrotourismo in piemonte met een dak vol zonnepanelen en ik ben er niet in geslaagd om daar te laden. Ik ben toen wel niet tot 6A gedaald. Dat had mss geholpen.
uiteindelijk ben ik op het dorpsplein gaan laden. Na de groentemarkt stonden de elektriciteitskastjes nog open en kon ik inpluggen met de 3 fase stekker van de TMC. De agrotourismo uitbater kon er mee lachen. “Als de gemeente mij geen deftige elektriciteit kan leveren, moeten ze maar aanvaarden dat he elektriciteit van hen pikt.”
Hij kon door het instabiele net ook zijn overschot niet op het net leveren, wat een grote streep door zijn rekening was.
Ik ben enthousiast zeiler maar nu moet ik op de weg ook al met de windrichting rekening houden...;-)))Als het batterypack eenmaal op temperatuur is, dan is de windrichting een belangrijke factor. Wind tegen of wind mee scheelt behoorlijk.
Ik kijk tegenwoordig vaak naar windmolens en vlaggen als ik onderweg op lange routes mijn estimated arrival SoC wil bepalen.
Qua laadpassen in Italië moet je even zoeken welke laadpalen er in je buurt aanwezig zijn. Je hebt in principe alleen een app nodig. Een pas is handig omdat 4g niet gegarandeerd is.mooi verhaal! En ik heb als beginner veel aan jullie ervaringen. Ik heb de meeste "problemen" al getackled en door jullie goede adviezen afgezien van een S; Denk nu een prima M3 uit 2019 gevonden te hebben in GER. Zouden jullie nog een advies betr. de volgende vragen kunnen geven??
1)welke stekkers moeten mee op een reis naar Italie via GER-ZWI?
2)wat is de beste laadpas die ik moet aanschaffen en in EU werkt? (NB: ik rijd de M3 niet zakelijk)
3)bij de specs van de M3 staat dat er 2 kabels bijgeleverd worden; lijkt dat voldoende en welke zouden dat dan moeten zijn?(zie vraag 1)
Bij voorbaat dank.
Niet nodig hoor, tenzij je een zero-hero wilt worden.Ik ben enthousiast zeiler maar nu moet ik op de weg ook al met de windrichting rekening houden...;-)))
Volgens mij meldt de wagen het zelf als ze aan vervanging toe zijn. Doordat je de remmen veel minder gebruikt als bij een ICE, kan je er honderdduizenden km mee door.Waar kan ik onderhoud-technische gegevens vinden zoals minimum dikte remschijven etc? Bij mijn Land Rovers stond dat op de schijf zelf maar dat kan ik bij mij MX niet vinden.
De aan/uit knop zit gewoon in de deur en de start/stop knop onder je gat, op zijn vlaams gezegd.Inderdaad, deur toe en de auto weet dat je er niet bent en zet zichzelf uit.
Daarom ook dat die start/stop-knoppen in EV's van legacy merken zo gek is als je vanuit een Tesla komt.
Niet vergeten bij Tesla, uiteraard optioneel: Pin2Drive code ingeven.De aan/uit knop zit gewoon in de deur en de start/stop knop onder je gat, op zijn vlaams gezegd.
Protocol bij onze Zoe:
Bij de Tesla
- Auto ontgrendelen
- Instappen
- Sleutelkaart in het sleufje
- Start knop
- Rem indrukken
- Vooruit/achteruit schakelen
- Handrem lossen
- Wattpedaal indrukken
Los van het aantal stappen is de logica ervan nog de grootste winst. Elke stap vertegenwoordigt een actie met een effectief nut.
- Instappen
- Rem indrukken
- Vooruit/achteruit schakelen
- wattpedaal indrukken
Als je naar de auto stapt is het toch logisch dat hij open mag. Als je ingestapt bent is het toch logisch dat je misschien wil ‘starten’. Als je al kon instappen is het toch logisch dat je een sleutel bij hebt (als je daaraan twijfelt heb je de optie met de pincode). Als je de wattpedaal indrukt is het toch logisch dat de handrem los moet. Dat laatste is misschien nog verklaarbaar omdat het automatiseren met een kost komt.
Enige wat nu nog kan uitgesloten worden is het indrukken van de rem. Dat komt wellicht nog. Auto kan zelf de rem aanhouden tot je op de wattpedaal drukt. Maar daar zijn nog veiligheidsprotocollen actief denk ik (denk aan de verkeerde pedaalongevallen).