You can install our site as a web app on your iOS device by utilizing the Add to Home Screen feature in Safari. Please see this thread for more details on this.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Staat dit niet in het scherm bij de stoelverwarming ?Via de app kwam ik er achter dat ik stuurverwarming heb. Die kan ik daar ook aan- en uitzetten. Kan ook via voicecommando. Maar ik kan die optie op het scherm nergens vinden. Ben ik scheel?
Ja, die had ik al gevonden maar betekent dat dat stuurverwarming gekoppeld is aan de bestuurdersstoel?Midden-onder op de "ventilator knop" drukken. Dan zie je helemaal links 2 pseudo keuze-knoppen: "temperatuur e.d. auto" en "verwarming" (warmtespiraaltjes). Die laatste moet je hebben voor (zoals Robina schreef) stoelverwarming en stuurverwarming.
Ik heb hem gevonden. Dom van mij.Ja, die had ik al gevonden maar betekent dat dat stuurverwarming gekoppeld is aan de bestuurdersstoel?
Nee, volgens mij niet. Maar stuurverwarming zit bij de instellingen voor de verwarming van de stoelen.Ja, die had ik al gevonden maar betekent dat dat stuurverwarming gekoppeld is aan de bestuurdersstoel?
Dat hij soms een mogelijke SuC negeert, heb ik ook al gahad. Ik denk dat dat is als de totale afstand te kort is.Gisteren voor het eerst mijn accu bijna leeggereden. Wat me opvalt is dat de resterende range ruim boven de te rijden afstand is, maar ik toch meldingen krijg dat ik onder de 100 moet blijven of dat ik moet laden om de bestemming te bereiken.
View attachment 747484
Daarnaast kom ik zo'n 15km voor de bestemming langs een SuC maar geeft de navigatie niet aan dat ik daar maar moet gaan laden.
Kan iemand dit verklaren?
Kijk ik dat geval ook eens naar de Trip display van je energy meter:Gisteren voor het eerst mijn accu bijna leeggereden. Wat me opvalt is dat de resterende range ruim boven de te rijden afstand is, maar ik toch meldingen krijg dat ik onder de 100 moet blijven of dat ik moet laden om de bestemming te bereiken.
Die bedoelde ik. Wel opletten in de Bergen. Als je na een afdaling met 3% aankomt, dan houdt die 3% misschien rekening met 10% laden tijdens de regeneratie in de afdaling. Wat zou betekenen dat je boven met -7 zou passeren. Daarom inderdaad best ook de grafiek eens bekijken of hij eerder niet onder nul gaat.Kijk ik dat geval ook eens naar de Trip display van je energy meter:
View attachment 747493
Die geeft je een accurater beeld over hoeveel rijbereik je nog écht hebt.
Het rijbereik op andere schermen is gebaseerd op WLTP en is dus eerder een fantasie.
Dat hij soms een mogelijke SuC negeert, heb ik ook al gahad. Ik denk dat dat is als de totale afstand te kort is.
De limietwaarschuwingen kan je vaak negeren. Ik bekijk daarvoor de estimated SoC at arrival. Zolang er 2-3 procent op staat en die voorspelling stabiel blijft, maak ik mij geen zorgen. Wel goed opletten dat je de afslag naar de SuC niet mist.
Ja echt precies kan ik er ook de vinger niet op leggen.Ik verwacht niet dat de TOTALE afstand te kort is. Van de week had ik een lange trip van ruim 150 km in een gebied met slechte SUC-dekking. Ik keek de dag ervoor even wat de reistijd zou worden. Op dat moment was de accu vrij leeg en was ik ca. 5 km van een SUC op de route. Ik kreeg op dat moment ook melding dat ik de bestemming niet kon halen terwijl de SUC heel ruim binnen de marge zat. De afstand tot SUC ivm voorverwarmen te kort??? (dus SUC afstand te kort ipv TOTALE afstand?)
In werkelijkheid niets aan de hand maar een soort van bug omdat de software naar optimale situatie zoekt welke op dat moment niet voorhanden is.
Maar misschien doet de zojuist geïnstalleerde kerst-update 2021.44.25.2 het beter![]()
Daarnaast kom ik zo'n 15km voor de bestemming langs een SuC maar geeft de navigatie niet aan dat ik daar maar moet gaan laden.
Kan iemand dit verklaren?
Als je op je bestemming kan laden wel. Onderweg moet je al boven de 170 gaan om nadelig te zijn voor de reisduur. Is hier ooit eens berekend.Ja, het is sneller om iets je snelheid aan te passen dan te hard te rijden en een extra laadstop te moeten toevoegen omdat je van de snelweg moet om naar een SuC te gaan.
Als je op je bestemming kan laden wel.
Onderweg moet je al boven de 170 gaan om nadelig te zijn voor de reisduur. Is hier ooit eens berekend.
Great minds think alike.Tesla gaat er altijd vanuit dat je op je bestemming kunt laden.
Klopt deels, ja, je kunt altijd sneller laden dan rijden. Ook boven de 170km/u bij sommige modellen. Voor mijn S100D zit de sweet spot tussen de 160-170 maar dan heb je geen Autopilot.
Maar... dat is enkel effectief als je de volgende stint genoeg kilometers maakt. Bijvoorbeeld een hele accu ontlading. Dit omdat de overhead van het naar de SuC rijden en inpluggen gecompenseerd moet worden.
Verder wil ik inderdaad ook een fijne SuC lokatie hebben als je een lange laadstop moet maken.
Zo heb ik vanavond en morgen een reisje. 2 adressen en ik heb geen zin om een laadpaal te zoeken. Heerlijk via ABRP vooraf duidelijk wanneer ik moet laden en kan de adviezen van de Tesla navigatie negeren. Enkel morgen op de terugweg een splash en dash tenzij ik vanavond m'n auto zou wegzetten met een SoC boven de 90% wat ik niet ga doen.
Ah, dat verklaart een hoop. Als dat het uitgangspunt is, begrijp ik het wel.Tesla gaat er altijd vanuit dat je op je bestemming kunt laden.