Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Beginners vragen

This site may earn commission on affiliate links.
Mijn MY is besteld en daarvoor ben ik dus ‘beginner’.
Als de smartphone als sleutel werkt en je iemand anders toegang wil geven, dan moet hij de app staan hebben. Ziet hij dan ook de locatie van de wagen als je er weer zelf mee rijdt? of moet je dan telkens de toegang weer uit zetten?
Voor occasioneel gebruik geef je de RFID kaart. Voor die ene keer kan je via de app op je smartphone de auto openen en vanop afstand starten.

Als het gaat om iemand die regelmatig van je auto gebruik gaat maken, kan die een account maken bij Tesla en de app installeren, en kan je via jouw account de account van de andere persoon toegang geven tot je auto. Dan kunnen ze ook de locatie van de auto zien, als ze er zelf mee rijden maar ook als jij ermee rijdt.

Wil je niet dat ze dat zien, moet je telkens het recht verwijderen in je account voor die andere account.

Die gebruiker kan, als ie toegang heeft gekregen tot je auto, zijn smartphone toevoegen als sleutel. Ik weet niet of die sleutel automatisch verwijderd wordt als je de gebruiker verwijdert uit toegelaten bestuurders.

AACE8161-2346-4456-9F41-69CBCFF4E627.jpeg
 
  • Like
Reactions: Phil V
Op mijn MY2021 M3P valt de kofferbakklep een paar centimeter terug als ik hem met de hand helemaal omhoog duw. Is dat normaal of zal ik er een bezoekje aan het Tesla Service Center aan wagen?
Tevens vind ik dat de klep nogal hoog ligt en niet mooi aansluit op het dak. Is daar wat aan te doen?
 
Is dat normaal of zal ik er een bezoekje aan het Tesla Service Center aan wagen?
Lijkt me normaal.
Tevens vind ik dat de klep nogal hoog ligt en niet mooi aansluit op het dak. Is daar wat aan te doen?
Uitlijning van deuren en koffer kan je altijd laten aanpassen door een Service Center of Mobile Service. Afspraak maken in de app.

Toen ik mijn Model X ontving zat 1 falcon wing door ook ietsje scheef in het frame. Enkele weken later gefixt tijdens een bezoekje aan het SeC, maar wel schrijven 2017...
 
Met mijn Model X (2018) met 125.000 km op de teller dacht ik allang uit garantie te zijn voor Algemene Dekking en Hulp Onderweg. Nu zag ik net in de app onder "Details" dat die garanties pas vervallen op 28 november 2022, ofwel exact vier jaar na aankoopdatum. Bij andere gebruikers zag ik dat hun garantie wel al de status "Vervallen" toont. Zou dit gewoon een fout zijn in de app?

IMG_994A319AADE5-1.jpeg
 
Met mijn Model X (2018) met 125.000 km op de teller dacht ik allang uit garantie te zijn voor Algemene Dekking en Hulp Onderweg. Nu zag ik net in de app onder "Details" dat die garanties pas vervallen op 28 november 2022, ofwel exact vier jaar na aankoopdatum. Bij andere gebruikers zag ik dat hun garantie wel al de status "Vervallen" toont. Zou dit gewoon een fout zijn in de app?

View attachment 810972
volgens mij is het gewoon 4 jaar voor die onderdelen. Bij mij vervalt het eind '23, exact 4 jaar na aankoop
 
Goedendag, ook ik ben vandaag lid geworden van dit forum. Ik wil graag een M3P bestellen en vroeg mij af of er bepaalde zaken zijn waar ik nog op moet letten, of dat jullie tips hebben voorafgaand.
 
Goedendag, ook ik ben vandaag lid geworden van dit forum. Ik wil graag een M3P bestellen en vroeg mij af of er bepaalde zaken zijn waar ik nog op moet letten, of dat jullie tips hebben voorafgaand.
Als je hartpatient bent, zien dat je je pilletjes ingenomen hebt, voor je op de bestelknop drukt. Er komt daarna nogal wat adrenaline naar boven. En je misschien eens voorstellen on het vastgepind ‘even voorstellen’ draadje.
 
Goedendag, ook ik ben vandaag lid geworden van dit forum. Ik wil graag een M3P bestellen en vroeg mij af of er bepaalde zaken zijn waar ik nog op moet letten, of dat jullie tips hebben voorafgaand.
Heel veel tips hier op het forum op het model3 draadje, model3 afleverdraadje en beginnersdraadje. Het is veel, maar dat scheelt ons eindeloze herhalingen. (en realiseer je: wij hebben al die draadjes helemaal gelezen, als je early adopter was in heel veel etappes, als je laat was in 1 ruk. Succes en veel plezier!
 
Goedendag, ook ik ben vandaag lid geworden van dit forum. Ik wil graag een M3P bestellen en vroeg mij af of er bepaalde zaken zijn waar ik nog op moet letten, of dat jullie tips hebben voorafgaand.
Nieuw of gebruikt? Nieuw is redelijk simpel. Surfen naar de website en bestellen maar.
Gebruikt? Dan zijn er misschien wel wat dingetjes die je best nakijkt maar wss wel in een of ander draadje kan terugvinden.
 
Als je hartpatient bent, zien dat je je pilletjes ingenomen hebt, voor je op de bestelknop drukt. Er komt daarna nogal wat adrenaline naar boven. En je misschien eens voorstellen on het vastgepind ‘even voorstellen’ draadje.
Thanks! Weet jij of de mogelijkheid bestaat om een auto per een bepaalde datum geleverd te krijgen?
 
Nieuw of gebruikt? Nieuw is redelijk simpel. Surfen naar de website en bestellen maar.
Gebruikt? Dan zijn er misschien wel wat dingetjes die je best nakijkt maar wss wel in een of ander draadje kan terugvinden.
Nieuw!

Ik vroeg mij alvast wat zaken af:

- de boombox, klopt het dat je geen custom sounds meer kunt uploaden?
- weten jullie wat de installatiekosten zijn van de Tesla wallcharger?
- stel je hebt een defect: bij een ander merk rijd je naar de dealer, hoe gaat dit bij Tesla?
 
- de boombox, klopt het dat je geen custom sounds meer kunt uploaden?
- weten jullie wat de installatiekosten zijn van de Tesla wallcharger?
- stel je hebt een defect: bij een ander merk rijd je naar de dealer, hoe gaat dit bij Tesla?
  • Custom sounds werken nog, alleen was er een akkefietje dat je ze niet al rijdende meer kan gebruiken.
  • Installatiekosten van een TWC hangt van je elektricien af, of je kan het zelf doen. Ik heb het met €140 aan bekabeling, lekstroomschakelaar en €5 paaltje van de bouwmarkt gedaan.
  • Bij Tesla kan je via de app een service request inplannen. Dat kan afhankelijk van het probleem bij eender welk Service Center, of via Mobile Service bij je thuis of je werkplek. De service requests worden elke dag gefilterd op prioriteit, maar je kan ook rechtstreeks naar het Service Center bellen bij acute problemen. Via hetzelfde nummer kan je ook contact krijgen met roadside support, die vanop afstand je auto kunnen contacteren en diagnose opvragen. Al bij al een veel betere ervaring dan de concurrentie die de telefoon enkel opneemt tijdens de kantooruren, en hun reisbijstand enkel een takelwagen kan sturen.
 
  • Like
Reactions: JanG007
  • Custom sounds werken nog, alleen was er een akkefietje dat je ze niet al rijdende meer kan gebruiken.
  • Installatiekosten van een TWC hangt van je elektricien af, of je kan het zelf doen. Ik heb het met €140 aan bekabeling, lekstroomschakelaar en €5 paaltje van de bouwmarkt gedaan.
  • Bij Tesla kan je via de app een service request inplannen. Dat kan afhankelijk van het probleem bij eender welk Service Center, of via Mobile Service bij je thuis of je werkplek. De service requests worden elke dag gefilterd op prioriteit, maar je kan ook rechtstreeks naar het Service Center bellen bij acute problemen. Via hetzelfde nummer kan je ook contact krijgen met roadside support, die vanop afstand je auto kunnen contacteren en diagnose opvragen. Al bij al een veel betere ervaring dan de concurrentie die de telefoon enkel opneemt tijdens de kantooruren, en hun reisbijstand enkel een takelwagen kan sturen.
Aangezien ik graag garantie wil hebben op de installatie, besteed ik dat liever uit. Ik kan nergens precies terugvinden wat de exacte kosten namelijk zijn.