You can install our site as a web app on your iOS device by utilizing the Add to Home Screen feature in Safari. Please see this thread for more details on this.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Volgens mij moet je bij noodsituaties gewoon bellen.hoe werkt dit dan bijvoorbeeld in het weekend? Is tesla via de app altijd bereikbaar voor dit soort “noodsituaties”?
Tesla is in noodsituaties altijd bereikbaar. Ik ben in het weekend vanuit Nederland wel eens in contact geweest met support vanuit Amerika. Men logt in in je auto en tracht een diagnose te stellen. Er wordt rapport opgesteld welke vervolgens naar je SeC wordt gestuurd. Onlangs was bij mij een sensor van de ABS stuk waardoor alle rijhulpsystemen werden uitgeschakeld. Prima geholpen.hoe werkt dit dan bijvoorbeeld in het weekend? Is tesla via de app altijd bereikbaar voor dit soort “noodsituaties”?
Nieuw wachtwoord aanmakenNu schoot me net te binnen dat het gedoe is begonnen toen ik de Eneco slim laden app heb gebruikt. Vrij snel weer verwijderd want werkte meer tegen dan mee. De app was gekoppeld aan de auto via de Tesla login. Wellicht dat die koppeling ergens op de achtergrond nog voor problemen zorgt, ondanks dat de app is verwijderd. Volgende vraag dus; iemand een idee hoe je die koppeling helemaal kunt verbreken?
Nieuw paswoord is niet nodig. Resetten met zelfde pw kan ook.Nieuw wachtwoord aanmaken
Als een derde partij (in dit geval Eneco) jouw username/password gebruikt voor hun dienst, en je hebt het vermoeden dat ze nog steeds verbinding maken naar Tesla ondanks dat je gevraagd hebt te stoppen, hoe helpt het dan om je wachtwoord te resetten naar *hetzelfde* wachtwoord? Dan blijft je wachtwoord toch gewoon werken?Nieuw paswoord is niet nodig. Resetten met zelfde pw kan ook.
Die apps blijven na verwijderen gewoon verder actief vanaf hun servers. Soms zelfs totaal verkeerd omdat ze geen status updates meer krijgen vanaf jouw gsm.
Third parties gebruiken jouw paswoord niet om in te loggen. Ze gebruiken jouw paswoord eenmalig om een token te krijgen (een digitale sleutel). Eens verkregen, gebruiken ze die sleutel om in te loggen. Een paswoord reset, maakt alle sleutels ongeldig (er worden als het ware nieuwe sloten op je account gezet).Als een derde partij (in dit geval Eneco) jouw username/password gebruikt voor hun dienst, en je hebt het vermoeden dat ze nog steeds verbinding maken naar Tesla ondanks dat je gevraagd hebt te stoppen, hoe helpt het dan om je wachtwoord te resetten naar *hetzelfde* wachtwoord? Dan blijft je wachtwoord toch gewoon werken?
(Even in het midden gelaten dat er ergens dus een ontcijferbare versie van je wachtwoord staat opgeslagen, en dat dat echt NOT done is)
Tenzij je kennis hebt van alle implementaties van derde partijen, kan je dit niet zo stellig zeggen. Als je je username en wachtwoord aan een derde partij heeft heb je geen idee hoe zij werken en wat ze ermee doen.Third parties gebruiken jouw paswoord niet om in te loggen. Ze gebruiken jouw paswoord eenmalig om een token te krijgen (een digitale sleutel). Eens verkregen, gebruiken ze die sleutel om in te loggen. Een paswoord reset, maakt alle sleutels ongeldig (er worden als het ware nieuwe sloten op je account gezet).
En hoe denk je dat ze dan voorbij de two factor authentication geraken. Daarom krijgen ze een token omdat ze geen 2FA kunnen gebruiken.Tenzij je kennis hebt van alle implementaties van derde partijen, kan je dit niet zo stellig zeggen. Als je je username en wachtwoord aan een derde partij heeft heb je geen idee hoe zij werken en wat ze ermee doen.
Ja, het zou netjes zijn als ze gewoon met je refresh token telkens ene nieuwe access token ophalen, maar het kan net zo makkelijk dat ze als fall back gewoon weer je username/password proberen. Het is daarom ook dat Teslamate bijvoorbeeld alleen om je tokens vraagt en niet om je credentials; ze willen die helemaal niet (en zouden ze ook niet hoeven te hebben).
Dit gaat compleet voorbij dit topic, maar als een website of app zo slecht met haar klanten omgaat dat ze om username/password vragen (omdat Tesla geen third party clients toestaat op hun oauth implementatie afaik), dan is het geen stretch om ze ook om een 2FA code te vragen. In dat geval zal een wachtwoord reset naar hetzelfde wachtwoord idd helpen, maar als je geen 2FA aan hebt staan (wat ook niet verplicht is overigens), dan kan het dus prima zijn dat het een “domme” implementatie is, en ik zou in dit soort gevallen zeker van het ergste uitgaan.En hoe denk je dat ze dan voorbij de two factor authentication geraken. Daarom krijgen ze een token omdat ze geen 2FA kunnen gebruiken.
Is standaard aanwezig op een 2023 model ja.In afwachting van de levering van mijn model Y begin april ben ik alvast een winkelmandje met accessoires aan het vullen en nu zie ik in de tesla shop de externe luidspreker voor PWS staan. Is deze dan niet standaard aanwezig op het 2023 model?
Met de 2023.2.12 update hebben de programmeurs bij Tesla zichzelf weer overtroffen: zowel het verhogen als het verlagen van de temperatuur bespaart energieIk krijg die suggestie ook altijd en ik heb mijn temperatuur ook altijd lager dan 22 graden staan.
Ik kan niet anders denken dan dat de programmeurs bij Tesla ongelofelijk dom zijn of iets bedacht hebben dat in de praktijk gewoon niet klopt.