Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Beginners vragen

This site may earn commission on affiliate links.
Ik wil graag het automatisch openen/sluiten van de auto uitzetten. Dit wegens verhoogd diefstal risico en het feit dat ik al 2x de sleutel in de auto heb laten liggen en gewoon ben weggelopen:

Het automatisch openen is die "Passive" optie gok ik? En moet ik dan mijn reservesleutel in de auto hebben als ik het uitzet? Anders blijft hij toch zenden?
 
Nivo's zijn eigenlijk wel vergelijkbaar... iets meer materiaal en techniek bij de X waardoor de X iets duurder geprijsd is...

Daarnaast een klein beetje marketing, want de S is een tijd iets goedkoper neergezet incl. extra rente acties etc om evt. model 3 afhakers alsnog in een Tesla te krijgen, nu is de 75 zonder D er uit, de 1000 euro refkorting er af en gaat de rente met stapjes omhoog .... maar ca 5K tussen S en X zal over de hele linie wel kloppen.
 
Qua standaard uitrusting zijn de S en X volgens mij identiek?

En de X is dan duurder door die maffe deuren, stoelen achter, standaard 20 inch, etc etc.
Ik vind die deuren van de X ook maar zozo. Toch zag ik mijn zoon en schoondochter hun twee kleine kindjes met wel heel veel gemak en niet gehinderd door de stromende regen, rechtopstaand onder de vleugeldeuren, in hun stoeltjes gespen.
 
Strange: de afgelopen dagen weer iets nieuws/raars meegemaakt.
Moment dat ik mijn auto in "P" zet gaat de bestuurdersdeur automatisch open:eek:
Bug of heeft het met de kou/sneeuw te maken?
Deurklink aan bestuurderszijde heeft tegenwoordig ook een "zetje" nodig bij het grendelen van de wagen...
Nog meer rijders met dit euvel?
Bug: klink zal niet goed afgesteld zijn waardoor ie bij het naar buiten komen van de klinken net de sensor voor het openen raakt. Zal bij warmer weer waarschijnlijk maar net goed gaan.
Ritje langs het SeC wordt dat denk ik...
 
Ik vind die deuren van de X ook maar zozo. Toch zag ik mijn zoon en schoondochter hun twee kleine kindjes met wel heel veel gemak en niet gehinderd door de stromende regen, rechtopstaand onder de vleugeldeuren, in hun stoeltjes gespen.
En ik kan je vertellen dat dat met een S helemaal niet fijn gaat, dat vastgespen, zeker voor het kindje dat in het midden zit, daarvoor moet ik mezelf in een rare vouwbeweging half naar binnen wurmen. Ik kijk echt uit naar de X wat dat aangaat.
 
Ik dacht dat de S luxer was dan de X. Heb alleen in de S gereden en nog nooit in de X, uiteraard wel gezien. Toch kost het instapmodel van de X 92.850 en de S 86.100. Heb ik het dan mis??

Automatische deuren, het grote luxe-verschil tussen de S en de X! En ik zou het niet meer kunnen missen :cool:
En dan natuurlijk ook nog wat groter en een adembenemend zicht door de grote voorruit. Als je een X gewoon bent, is een S-loaner echt behelpen :rolleyes:
 
In mijn huidige BMW heb ik meer ruimte voor en achter in de breedte, meer ruimte tot het dak en meer praktische ruimte in de bak. Denk dat die aflopende daklijn daar debet aan is.

Ik rij als ex bmw5 touring rijder nu een week in een Model S, los van harde cijfers van breedte etc is het ook gevoel/beleving. Vandaag even weer in de 5, dan is hij voorin echt kleiner, de kinderen hebben achterin met z’n 3en nu meer ruimte (geen tunnel en vlakke vloer) en ook een Ikea stoel past netjes in de achterbak heb ik zaterdag ervaren, zeker met de extra ruimte onderin de bak. Door de daklijn nemen we idd de hond (labrador) niet meer met de s mee naar het bos (scheelt ook schoonmaken)...;-). Dus afhankelijk van wat in de bak moet kan het belemmeren, ik heb echter geen moment spijt.
 
  • Like
Reactions: ebullio
Ik rij als ex bmw5 touring rijder nu een week in een Model S, los van harde cijfers van breedte etc is het ook gevoel/beleving. Vandaag even weer in de 5, dan is hij voorin echt kleiner, de kinderen hebben achterin met z’n 3en nu meer ruimte (geen tunnel en vlakke vloer) en ook een Ikea stoel past netjes in de achterbak heb ik zaterdag ervaren, zeker met de extra ruimte onderin de bak. Door de daklijn nemen we idd de hond (labrador) niet meer met de s mee naar het bos (scheelt ook schoonmaken)...;-). Dus afhankelijk van wat in de bak moet kan het belemmeren, ik heb echter geen moment spijt.

Zonder er nu voor te willen zorgen dat je auto weer heel vies wordt, onze hond vindt de S juist geweldig. Lage sprong er in, prachtig uitzicht en languit liggen geen probleem. Heb wel een kofferbakhoes uit Amerika er in gedaan. Edit: lage sprong bij laagste stand bedoel ik
 
  • Like
Reactions: Knientje and Carl
Ik wil graag het automatisch openen/sluiten van de auto uitzetten. Dit wegens verhoogd diefstal risico en het feit dat ik al 2x de sleutel in de auto heb laten liggen en gewoon ben weggelopen:

Het automatisch openen is die "Passive" optie gok ik? En moet ik dan mijn reservesleutel in de auto hebben als ik het uitzet? Anders blijft hij toch zenden?

De sleutel hoeft niet aanwezig te zijn. Er wordt namelijk niets in de sleutels gewijzigd. De auto zal alleen niet meer automatisch openen. Sluiten kun je apart instellen, als je wegloopt en het vergeet bijvoorbeeld.
 
In mijn huidige BMW heb ik meer ruimte voor en achter in de breedte, meer ruimte tot het dak en meer praktische ruimte in de bak. Denk dat die aflopende daklijn daar debet aan is.
Kom uit een 5-serie station, maar in de S gaat toch beduidend meer qua bagage. Waar ik in de 5-serie de roller van de bagageruimte open had staan past in de S alles mooi onder de hoedenplank. In de frunk kan ook nog best wel wat ;-)