Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Beginners vragen

This site may earn commission on affiliate links.
Doorelkaar,

Weet iemand of het mogelijk is het geluid van de muziek te dempen (automatisch) als er een aanwijzing wordt gegeven door het Nav systeem. Nu moet ik het volume aanpassen van de muziek wil ik de dame kunnen verstaan.

Alvast bedankt
Ik snap überhaupt niet dat je de navigatie wil horen ipv de muziek......ik heb de stem standaard uit staan omdat de aanwijzingen visueel overduidelijk zijn en ik zo de muziek ongestoord kan beluisteren ;)
 
  • Like
Reactions: Exiteer
Doorelkaar,

Weet iemand of het mogelijk is het geluid van de muziek te dempen (automatisch) als er een aanwijzing wordt gegeven door het Nav systeem. Nu moet ik het volume aanpassen van de muziek wil ik de dame kunnen verstaan.

Alvast bedankt
Had ik laatst ook gevraagd. Tijdens het spreken een op je stuur het draaiknopje inhouden. Op het navigatiescherm kun je muten.
 
Weet iemand of het mogelijk is het geluid van de muziek te dempen (automatisch) als er een aanwijzing wordt gegeven door het Nav systeem. Nu moet ik het volume aanpassen van de muziek wil ik de dame kunnen verstaan.
Als je tijdens het uitspreken van de route aanwijzing je linkerscrolwieltje op je stuur naar boven scrolt wordt het navigatie geluid harder gezet. naarmate je navigatiegeluid harder zet zal je muziek op dat moment wat meer gaan dempen.
Maar helemaal geen geluid vind ik ook veel beter.
 
  • Informative
Reactions: DriverMS
Vanavond zal ik de eerste SuC bezoeken bij Van der Valk Eindhoven. Daar heb ik een afspraak van circa 2 / 2,5 uur. Is het aldaar geaccepteerd (als het niet druk is) om de auto gedurende deze tijd aangesloten te laten zijn?

Absoluut niet geaccepteerd. Je moet je auto altijd verplaatsen als hij vol is. Het kan tijdens je 2,5 uur toch druk worden en dan hebben er of mensen geen laadplek, of een slome omdat ze een paal moeten delen met een ander. En jij krijgt een idle fee van Tesla.
 
nee, die optie is er niet.
Kwam ik ook achter toen ik een loaner Model S meekreeg, en ik vanuit mijn kantoorraam zag dat het schuifdak op “ventilatie” stand stond (had ik niet eens in de gaten toen ik reed). Nog wel op tijd voor een fikse onweersbui nog even het schuifdak dicht gedaan in de auto. Vond het wel apart dat ie bij het afsluiten via de keyfob niet meteen alles afsluit. Of moet je hem dan langer ingedrukt houden (trucje bij wat oudere VAG modellen met schuifdak)?
 
Kwam ik ook achter toen ik een loaner Model S meekreeg, en ik vanuit mijn kantoorraam zag dat het schuifdak op “ventilatie” stand stond (had ik niet eens in de gaten toen ik reed). Nog wel op tijd voor een fikse onweersbui nog even het schuifdak dicht gedaan in de auto. Vond het wel apart dat ie bij het afsluiten via de keyfob niet meteen alles afsluit. Of moet je hem dan langer ingedrukt houden (trucje bij wat oudere VAG modellen met schuifdak)?

Met de key fob is dat niet mogelijk (helaas), Met de Tesla app kun je je dak wel sluiten en in de ventilatiestand zetten.
Tesla zou het ramen sluiten (en openen) meteen mogen toevoegen aan de app
 
Met de key fob is dat niet mogelijk (helaas), Met de Tesla app kun je je dak wel sluiten en in de ventilatiestand zetten.
Tesla zou het ramen sluiten (en openen) meteen mogen toevoegen aan de app
Het was mogelijk met de keyfob de ramen en het dak te openen, maar dat is weer uitgezet vanwege te strakke broeken, was namelijk een long-click op het dak.
Maar het sluiten zou volgens mij geen problemen moeten opleveren om via de keyfob te kunnen doen. Zou ik ook wel waarderen.
 
Het was mogelijk met de keyfob de ramen en het dak te openen, maar dat is weer uitgezet vanwege te strakke broeken, was namelijk een long-click op het dak.
Maar het sluiten zou volgens mij geen problemen moeten opleveren om via de keyfob te kunnen doen. Zou ik ook wel waarderen.

Oorspronkelijk zat dat er in - (tot begin 2014 geloof ik) - met één druk op de fob kon je op afstand alle ramen sluiten. Werd uiteindelijk als toch wat te onveilig geacht. Mensen gingen er gekke dingen mee doen...
 
Kwam ik ook achter toen ik een loaner Model S meekreeg, en ik vanuit mijn kantoorraam zag dat het schuifdak op “ventilatie” stand stond (had ik niet eens in de gaten toen ik reed). Nog wel op tijd voor een fikse onweersbui nog even het schuifdak dicht gedaan in de auto. Vond het wel apart dat ie bij het afsluiten via de keyfob niet meteen alles afsluit. Of moet je hem dan langer ingedrukt houden (trucje bij wat oudere VAG modellen met schuifdak)?

Is mij ook gebeurd (ventilatiestand), zelfde enorme onweersbui wellicht. Ik kwam er alleen pas achter toen de bui over was.
Geen spatje in de auto! Helemaal droog!
 
Na drie jaar Tesla.... ik dacht ook altijd dat de auto ontgrendeld moest zijn om de TWC kabel eruit te kunnen halen... tot vorige week; bij drie verschillende auto’s de kabel eruit gehaald terwijl de auto op slot was o_O
Is dat nieuw of heb ik gewoon niet op zitten letten?

Ik vind het wel een handige feature want; zo kan je op het werk makkelijk TWC’s met elkaar delen zonder dat je eerst elkaar moet bellen om svp de chargeport te ontgrendelen.

Grrr, met 2018.21.9 is het helaas niet meer mogelijk.... bij meerdere auto's gechecked. :(
De mogelijkheid de kabel te verwijderen na het laden is handig bij het delen van laders.
Aan de andere kant als je hem 3 weken aan een lader wil laten staan tijdens een vakantie is het weer niet fijn als iemand hem verwijderd.
Ik had al eens voorgesteld dat ze het een optie zouden maken....liefst lokatiegebonden.