Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Beginners vragen

This site may earn commission on affiliate links.
Je kan A better routeplanner in je browser starten. En er ook mee navigeren. Eventueel je trip thuis op je computer plannen en opslaan. Is wel naast de eigen navigatie van je auto. Door EBRP aan je Tesla-account te koppelen gebruikt hij ook nog eens je werkelijke autodata.

Zelf nog niet geprobeerd, maar hoor er goede verhalen over. Iemand hier al ervaring mee?
Ik moet zelf helaas eerst wachten op een nieuwe update want met de huidige (8.21) heb ik een browser die helemaal niks meer doet.... Dat is dus ook niet echt te gebruiken voor navigatie.
 
Kan volgens mij niet. Gewoon van hier (A) naar B. Is vrij basic. Maar wel goed.
Vraagje mbt de navigatie. Stel ik wil vandaag van a naar b is +/-200 km. Op b is geen laadmogelijkheid. Ik wil vervolgens door van b naar c 50 km en terug naar a. Nog 175 km.

Kan ik deze route ineens op de navigatie aangeven,dus met tussenstops en krijg ik dan te zien waar ik dan kan laden ? Of heb ik dan extreme app oid nodig
Kun je prima plannen op abetterrouteplanner.com, kun je bij instellingen alle parameters aangeven

Edit: HansB was me voor!
 
  • Funny
Reactions: HansB
Weet hier iemand of het klopt dat de parkeersensoren aan de voorkant een klein paaltje precies in het midden van de neus niet herkent? Ik reed er vanmorgen bijna tegenaan terwijl ik volgens de sensor nog 65 cm ruimte had. Deze ruimte was in werkelijkheid nog maar 5 cm.
 
Sensoren zijn zeker niet heilig.
Ook veel moeten oppassen met mijn BMW voor stoeprandjes en lage paaltjes.
Als je te dichtbij komt dan kijkt hij er overheen en dat heeft de voorspoiler al een paar krassen op geleverd bij mijn BMW.

De Tesla staat hoger waardoor hij meestal wel over de stoeprandjes heen gaat, maar ik heb geleerd om daar niet meer op te vertrouwen.
Voor 100% zekerheid zou een camera zoals achter beter zijn.
 
Ik heb exact hetzelfde probleem, vrijdag de auto opgehaald en zonder harde reset geen verbinding. LTE staat er wel maar toch geen bereik. Ik heb software versie 2018.14.2. Toch vreemd dat een hagelnieuwe auto niet met de nieuwste firmware wordt afgeleverd.

Beetje late reactie van me, maar ik heb vanmorgen de verbinding met de app vanuit de auto uitgezet. Daarnaast ook de data sharing even uitgezet. Auto aan de WiFi gehangen en toen ik 20 min later keek had ik al een update binnen. Zit nu op 2018.24.1. Na update de verbinding weer aangezet met de app. En nog steeds lijkt alles te werken... wellicht helpt dit voor jou ook?

Ps. Ik wist dat er een update zou komen omdat het Sec me had verteld dat er een klaar stond... maar die faalde dus elke keer wegens het gebrek aan internet...
 
  • Informative
Reactions: Advh
Weet hier iemand of het klopt dat de parkeersensoren aan de voorkant een klein paaltje precies in het midden van de neus niet herkent? Ik reed er vanmorgen bijna tegenaan terwijl ik volgens de sensor nog 65 cm ruimte had. Deze ruimte was in werkelijkheid nog maar 5 cm.

Het klopt dat smalle objecten zoals paaltjes soms niet goed worden opgemerkt door de sensoren. Volgens mij (helaas) eigen aan de techniek van parkeersensoren. Sensoren zouden dichter op elkaar moeten zitten om dit soort objecten altijd/beter op te merken.
 
Hadden jullie als nieuwe Tesla rijder ook verwacht dat je onderdeel werd van een soort geheim genootschap? Een zwaai als je elkaar tegen komt, een klein groetje, een knikje, een heimelijke glimlach, een klein (model x) boksje, een lucht high five, een vingertje, een oogvergroting oid? Iedereen kijkt me maar wat bozig aan als ik een van bovenstaande doe bij het zien van een mede Tesla bezitter :(
 
Hadden jullie als nieuwe Tesla rijder ook verwacht dat je onderdeel werd van een soort geheim genootschap? Een zwaai als je elkaar tegen komt, een klein groetje, een knikje, een heimelijke glimlach, een klein (model x) boksje, een lucht high five, een vingertje, een oogvergroting oid? Iedereen kijkt me maar wat bozig aan als ik een van bovenstaande doe bij het zien van een mede Tesla bezitter :(
Ja. Ik bespaar me de moeite. Mss in Duitsland, Zwitserland en Italië aardigste mensen.
 
Zonet tweede keer gebeurd; terwijl auto al geruime tijd afgesloten op de oprit geparkeerd staat wil ik de de TWC lader aansluiten: op het moment dat ik via de lader de laadklep open gaat het alarm af. De eerste keer toen dit gebeurde had ik geen sleutel bij me, nu had ik deze wel bij me (benader auto van achteren, weet niet of auto sleutel dan al herkent. Meestal “klikt” de auto wanneer ik langs de zijkant loop).
Iemand een idee?
By the way: hoe zet je het alarm uit? Gewoon ontgrendelen hielp niet meteen.
 
Summon werkt alleen via de app.
Autopark geeft ‘ie zelf aan op je scherm wanneer hij een P plek heeft waargenomen. Hij vraagt je of hij voor je moet parkeren hetgeen je via een button kunt bevestigen.

Ik heb filmpjes gezien waar je de auto voor een smal vak zet, dan 2x op P drukt, vervolgens geef je aan of de auto voor- of achteruit moet gaan rijden. Uitstappen en hij rijdt zelf het vak in. Of moet dat nu met de app?
 
  • Helpful
Reactions: Duke-U