Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Beginners vragen

This site may earn commission on affiliate links.
Als de navigatie aanstaat zegt deze altijd “routing with no Traffic data”. Hij lijkt echter wel iets te doen want er staan wel rode streepjes op de wegen (zie ook bijgaande pic). Weer iemand wat dit betekent of waarom dit is/hoe ik het kan oplossen. Dit is overigens al zolang we hem hebben. (2 weken :D)

Had gisteren dezelfde vraag en na veel rond tikken in de settings vond ik een optie waar je dit aan kunt zetten. Je moet dan wel akkoord gaan met het delen van wat data.
Ik denk dat het "online routing" heette.

Hoop dat dat helpt.

Op je luide muziek vraag, ik heb daar ook problemen mee. Mijn "waarom!!?" probleem is met de radio. Een radio kun je niet pauzeren, en als resultaat heb ik maar 1 manier gevonden om de radio uit te zetten. Je start iets van spotify en pauzeert het... Niet echt fantastisch. En, ja, ik gok dat het volume op nul werkt, maar ja..
 
  • Informative
Reactions: Miro
Had gisteren dezelfde vraag en na veel rond tikken in de settings vond ik een optie waar je dit aan kunt zetten. Je moet dan wel akkoord gaan met het delen van wat data.
Ik denk dat het "online routing" heette.

Hoop dat dat helpt.

Op je luide muziek vraag, ik heb daar ook problemen mee. Mijn "waarom!!?" probleem is met de radio. Een radio kun je niet pauzeren, en als resultaat heb ik maar 1 manier gevonden om de radio uit te zetten. Je start iets van spotify en pauzeert het... Niet echt fantastisch. En, ja, ik gok dat het volume op nul werkt, maar ja..

Bedankt! Heb t gevonden! (Onder apps).en tja dat radio probleem... misschien moet ik mijn man zeggen om naar iets meer lounge achtige dingen te luisteren...:p
 
Hallo. Ik ben nieuw. En kon mijn vraag niet zo gauw vinden op de forum.

Ik ga volgende maand met een nieuwe model s naar zwitserland. Plaats waar ik heen ga zitten geen super chargers in de buurt. Dus zou dan aan de openbare laadpalen moeten laden. Alleen heb begrepen dat de nederlandse laadpassen niet werken daar. Iemand ervaring in het laden in zwitserland aan een openbare laadpaal? Moet je een lokale pas aanschaffen ofzo?

Thanks
 
Hallo. Ik ben nieuw. En kon mijn vraag niet zo gauw vinden op de forum.

Ik ga volgende maand met een nieuwe model s naar zwitserland. Plaats waar ik heen ga zitten geen super chargers in de buurt. Dus zou dan aan de openbare laadpalen moeten laden. Alleen heb begrepen dat de nederlandse laadpassen niet werken daar. Iemand ervaring in het laden in zwitserland aan een openbare laadpaal? Moet je een lokale pas aanschaffen ofzo?

Thanks
Kijk eens op chargemap. Zie je meteen welke laadpas je nodig heb
 
Hallo. Ik ben nieuw. En kon mijn vraag niet zo gauw vinden op de forum.

Ik ga volgende maand met een nieuwe model s naar zwitserland. Plaats waar ik heen ga zitten geen super chargers in de buurt. Dus zou dan aan de openbare laadpalen moeten laden. Alleen heb begrepen dat de nederlandse laadpassen niet werken daar. Iemand ervaring in het laden in zwitserland aan een openbare laadpaal? Moet je een lokale pas aanschaffen ofzo?

Thanks
Maingau pas aanvragen? Veel laadpalen in Zwitserland zichtbaar in de app
 
Hallo. Ik ben nieuw. En kon mijn vraag niet zo gauw vinden op de forum.

Ik ga volgende maand met een nieuwe model s naar zwitserland. Plaats waar ik heen ga zitten geen super chargers in de buurt. Dus zou dan aan de openbare laadpalen moeten laden. Alleen heb begrepen dat de nederlandse laadpassen niet werken daar. Iemand ervaring in het laden in zwitserland aan een openbare laadpaal? Moet je een lokale pas aanschaffen ofzo?

Thanks
Tijdens onze vakantie in Zwitserland twee jaar geleden heb ik eigenlijk al het publieke laden kunnen doen met credit card, sms en, in één geval, jawel, met keiharde Zwiterse franken (om het deurtje van het slot te halen).

Meerdere malen meegemaakt dat het laden zelf gratis was en het betaalmiddel alleen nodig was voor het starten. Maar ga hier uiteraard niet bij voorbaat vanuit.

Fijne vakantie!
 
Ik zie hier screen shots van de MCU waarop ritten staan met een eigen naam met verbruik en kilometers. Hoe doe je dat??
Rename de tellers door er op te klikken, grote scherm natuurlijk :) ondertussen staat de holiday teller op 3000 km

B8A1C81A-5277-4065-A01B-AF8D7AE2B157.jpeg
 
  • Informative
Reactions: Gaston and Exiteer
Voor glasschade en deuken ga ik tegenwoordig ook naar Carglass.

Vorige week bij Ikea een betonnen paal over het hoofd gezien, 3 deuken in portieren en achterscherm.
Bij een officiele Tesla bodyshop (ABS) gaat me dit zo'n 2500,- kosten. Een ander schadebedrijf zet de schade op 2250,-, waar Carglass voor 800,- dit volledig herstelt (uitdeuken en overspuiten), binnen 1 dag! En bovendien levenslange garantie geeft op de kleur....whatever that means...
 
En bovendien levenslange garantie geeft op de kleur....whatever that means...

Ik heb in het verleden gehad (de begin tijd dat fabrikanten met watergedragen lak de auto's spoten) dat de originele lak sneller verkleurde dan de kwalitatief betere lak waarmee het herstelbedrijf werkte. Hierdoor kreeg je na verloop van tijd kleurverschil tussen de originele lak en het deel dat hersteld was.
 
  • Like
Reactions: vincentnl
Even update, ben bij een carglas geweest en één van hun mannen kunnen overtuigen om even te kijken.
Hij zei dat het maar een oppervlakkige wond was aan het voorruit en er niets aan de structurele sterkte veranderd is. Ik kan er gewoon mee door rijden.

Ik ben weer blij.
 
deze adaptor voor je Tesla-UMC kopen bij Tesla ?
Dat zal je Tesla wel laden aan 1*32A - met een blauwe-32A stekker op je UMC; zelfs met een monolader (max 11kw)


EU_Universal_Mobile_Connector_Blue_1.jpg




ik zit me een ongeluk te zoeken op de tesla site maar kan deze blauwe adaptor nergens vinden.........
kan iemand mij svp helpen? ik zou er goed meegeholpen zijn aangezien ik over twee weken op vakantie ga.
Ik wil er graag een kopen via tesla maar kan het dus niet vinden, een link zou ook fantastisch zijn!!!
 
Last edited: