Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Beginners vragen

This site may earn commission on affiliate links.
Dat klopt.

Als je dit op B-wegen doet, dan doet hij het wel.
Op de snelwegen niet en dan kan je ook veel harder rijden dan toegestaan.
Dit kan op B-wegen weer niet zonder dat je dit vooraf in hebt gesteld middels de speed limit van de speed assist.

Hm, ik twijfel nog want volgens mij past hij zich bij mij ook niet aan op N-wegen. Soms wel, dat heb ik inderdaad gemerkt, maar volgens mij soms ook niet. Ik ga hier op letten, thanks.

@Janc, jij ook bedankt!

Vanochtend geleerd dat als je in die situatie het cruisecontrol/autopilot handeltje naar je toetrekt en houd hij de nieuwe snelheid aanneemt zonder dat je naar boven moet door duwen.

Ook weer een gouden tip, dank!
 
Is dat normaal zulke lange laadtijden?
Steeds proberen om 1 SuC verder als bestemming in te geven. % lading op bestemming in de gaten houden en meesal kom je er wel. Je komt dan ‘leger’ aan en het laden gaat dan sneller. De pauze komt dan ook beter overeen met je lichamelijke behoefte aan een pauze.
Soms is het ook voordeliger om de laatste 20km aan 115km/u te doen en zo een stop uit te sparen.
Geloof de waarschuwingen van Tesla niet zoals: “Stay below 105 km/u to reach your destination”. Vertrouw enkel op je restrange bij aankomst.
 
  • Like
Reactions: job-lek
Dat klopt.

Als je dit op B-wegen doet, dan doet hij het wel.
Op de snelwegen niet en dan kan je ook veel harder rijden dan toegestaan.
Dit kan op B-wegen weer niet zonder dat je dit vooraf in hebt gesteld middels de speed limit van de speed assist.
Dat was bij mij altijd wel zo, maar sinds een aantal updates geleden (waarbij hij gebruik is gaan maken van de nieuwe maps) is ook dat een rommeltje. Heb zelfde als @zkpq. Ik rijd veel op de N59, waar je afwisselend 80, 100 en 70 km/u mag. Voorheen wist / zag de auto dat en paste de snelheid automatisch aan. Sinds genoemde update laat hij wel het bord 70 zien maar knalt ie gewoon met 100 door. Op andere plekken remt hij plotseling terug naar 70, maar binnen 100 meter schiet ie weer door naar 100 terwijl het bord 70 nog steeds getoond wordt (en ook geldt).

Het goede nieuws: hij kan het dus wel. Komt vast weer goed bij een van de volgende updates....
 
Nu wel! :-D Ik vind trouwens wel dat hij voor mijn smaak net iets te vlot naar de hogere snelheid gaat. Lijkt wel of hij op standje sportief staat.

Als je hem op chill zet schijnt hij ook op tacc rustiger te accelereren. Heb net zelf mijn nieuwe tesla met ap2. Het lijkt dat hij net iets meer power geeft dan tacc met ap1 en ik ha chill op ap ook eens proberen.
 
Klopt! Rijdt net wat relaxter - voor de liefhebbers - en scheelt verbruik (weer voor de liefhebbers). In chill mode rijd je overigens nog wel steeds al het overige verkeer lachend weg hoor.

Ik heb hem dus ook op chill mode staan, qua verbruik heb ik niet veel verschil gemerkt, regen op de motor doet het ook wat chiller..
Maar chill mode is m.i. Comfortabeler met name voor de passagiers
 
  • Like
Reactions: Phil V
Inmiddels rij ik alweer een aantal weken in de S 75 en zijn we op vakantie geweest (Oostenrijk en Frankrijk).

Wat een belevenis met dat SUC-netwerk, en wat werkt dat perfect. Ongekend. De opmerkingen van 'als er een batterij komt die 1000km ver kan komen, stap ik van mijn ICE af', zijn echt achterhaald. Op deze manier is de reis ook weer ontspannend. Beetje plannen met het verbruik en tot nu toe hebben we geen 1x op de auto moeten 'wachten' (koffie halen, sanitaire stop voor ons en de kleintjes & de hond en even een broodje buiten de auto neemt meer tijd in beslag).

Anyway, een ode aan onze Tesla mag op andere plaatsen op dit forum, er is ook wel een (beginners-)vraag:

- In Duitsland reed ik mee met het verkeer, af en toe vanaf 120/130 km p.u. naar bijvoorbeeld 150/160 (het was nogal grillig op de linkerbaan en rechts was het vol met vrachtwagens). Na een aantal keer viel me op dat ik boven de 200kW stippellijnen kreeg samen met een geel / oranje driehoekje (geen foto gemaakt), hetzelfde als dat je bijvoorbeeld een koude accu hebt (maar dan aan de andere kant van de stroomgrafiek op je dashboard). De acceleratie viel dan ook gelijk best tegen. Wat is er aan de hand geweest?
 
  • Like
Reactions: nico180 and Phil V
Na een aantal keer viel me op dat ik boven de 200kW stippellijnen kreeg samen met een geel / oranje driehoekje (geen foto gemaakt), hetzelfde als dat je bijvoorbeeld een koude accu hebt (maar dan aan de andere kant van de stroomgrafiek op je dashboard). De acceleratie viel dan ook gelijk best tegen. Wat is er aan de hand geweest?

Idd accu te warm, de koeling van de 100 schijnt ook groter te zijn volgens mijn SeC en daardoor hier minder last van te hebben dan de 75.
Overigens is 200kW nog steeds een redelijk vermogen. Er zijn maar weinig auto's die dat vermogen in een strakke lijn kunnen afgeven.
Na 10min continu 130-140 rijden, bij 22C buiten, was accu weer genoeg afgekoeld om weer RS6 te vernederen.:D
Na twee keer werd alleen het vermogen weer beperkt tot 200kW :oops:. Maar ja, het punt was gemaakt ;)
 
  • Funny
Reactions: Exiteer
Ik heb een S100D en ik had hetzelfde probleem na wat feesten op de Autobahn, dus is zeker niet verholpen met de 100D. Misschien komt 't minder snel, dat zou kunnen. Opzich logisch, want meer cellen zou ook minder hitte moeten opleveren als je er dezelfde hoeveelheid energie uittrekt.
 
Idd accu te warm, de koeling van de 100 schijnt ook groter te zijn volgens mijn SeC en daardoor hier minder last van te hebben dan de 75.
Overigens is 200kW nog steeds een redelijk vermogen. Er zijn maar weinig auto's die dat vermogen in een strakke lijn kunnen afgeven.
Na 10min continu 130-140 rijden, bij 22C buiten, was accu weer genoeg afgekoeld om weer RS6 te vernederen.:D
Na twee keer werd alleen het vermogen weer beperkt tot 200kW :oops:. Maar ja, het punt was gemaakt ;)
Een RS6 met een S75 vernederen lijkt me niet mogelijk, ik vermoed dat hij niet zijn best deed.
 
5BFD6138-F316-4EFC-8441-14AC068B8372.png
Ik laad nu mij MS75D op aan de TWC thuis op de oprit. Het gekke is, de temperatuur in de auto is sinds ik om 21:05 begonnen ben met laden (nu 22 minuten, aangezet via timer) met 2 graden gestegen terwijl het buiten afkoelt. Kent iemand dit fenomeen? Of moet ik al de brandblusser pakken? ;)
 
View attachment 341995 Ik laad nu mij MS75D op aan de TWC thuis op de oprit. Het gekke is, de temperatuur in de auto is sinds ik om 21:05 begonnen ben met laden (nu 22 minuten, aangezet via timer) met 2 graden gestegen terwijl het buiten afkoelt. Kent iemand dit fenomeen? Of moet ik al de brandblusser pakken? ;)

Neen hoor, geen paniek. Is allemaal volkomen normaal.
Onze S staat binnen in de garage en hangt altijd aan de TWC. Het gebeurt wel vaker, zelfs al is de auto niet aan het opladen en heb ik de sleutel NIET bij me dat wanneer ik in de garage passeer ik geklik of gezoem hoor van de auto, een draaiende ventilator is ook geen uitzondering. Lijkt alleen wat vreemd en in den beginne wat schrikwekkend, maar weet je, dat ding leeft... !
Er schuilt altijd wat Christine in een Tesla... .;)