Ik vraag me af of ik kan zien hoeveel kWh ik geladen heb via superchargen en via andere laadpalen. Ik ben wel benieuwd wat deze verhouding is namelijk.
Tesla kan dat zien, jij niet.
You can install our site as a web app on your iOS device by utilizing the Add to Home Screen feature in Safari. Please see this thread for more details on this.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Ik vraag me af of ik kan zien hoeveel kWh ik geladen heb via superchargen en via andere laadpalen. Ik ben wel benieuwd wat deze verhouding is namelijk.
Tenzij je je abonneert op een dienst als Teslafi, daarmee kun je het uiterst nauwkeurig bijhouden allemaal. Alleen kan Teslafi niet terugkijken in de historie van de auto, je ziet dus alleen alle data vanaf het moment dat je teslafi aan hebt gezet.Tesla kan dat zien, jij niet.
Dat groene driehoekje? Dan ben je online.Volgens mij had ik nog recht op mijn beginnersvraag:
Wat is het toch met dat kleurige balkje linksboven in mijn profielfoto? Sommigen hebben dat ook, anderen weer niet? Wie o wie helpt mij?
Waarschijnlijk een domme vraag maar hier gaat ie:
Als ik de M3 aan de TWC thuis hang geeft die aan het opladen schermpje een grijze 3 aan met daar achter 14/14A. Wil dat zeggen dat hij slechts aan 14A zou opladen? Want hij haalt slechts maximaal 34km/h.
De TWC zelf is op 25A ingesteld :-S Als het bovenstaande gedrag niet normaal is, enig idee aan wat het zou kunnen liggen?
Je moet zelf een account aanmaken. Vraag dan Tesla de bestelde M3 daaraan te koppelen. That's all. Ik had mijn account vóór de bestelling en dat ging direct goed.Paar dagen geleden een model 3 besteld bij onze leasepartner. Kan iemand uitleggen hoe ik het bestelproces etc kan volgen middels een account? Kan ik op een of andere manier de via de leasemaatschappij bestelde auto koppelen aan een door mij aangemaakt account?
Hopelijk kan iemand hier iets over zeggen.
Groet
Je moet zelf een account aanmaken. Vraag dan Tesla de bestelde M3 daaraan te koppelen. That's all. Ik had mijn account vóór de bestelling en dat ging direct goed.
De grijze 3 is inderdaad 3-fasen. Als er verder staat 14/14A dan duidt dat erop dat de TWC toch beperkt is tot 14 ampere. Anders had daar 14/25 gestaan wanneer de auto beperkt zou zijn (doordat de instelling verlaagd is). Mogelijk dat de Model 3 dan 14/16 laat zien, omdat die niet harder kan dan 16 ampere op 3 fasen.
Dus: wel 3-fasen, maar zo te zien beperkt op 14 ampere aan de kant van de laadpaal.
Andere optie is natuurlijk een bijzonder defect in de auto. Dat zou je kunnen testen door even een publieke paal te pakken en kijken wat die doet.
Ik heb nu een loaner (Tesla Model S uit 2014) daravan is zo te zien de 3e fase van de onboard lader kapot. Die 'komt niet goed mee' en trekt maximaal 7,5 ampere waar de overige fasen 20 ampere doen (ookal is laadpaal en auto geconfigureerd op 25A). Maar daarbij zie ik dus wel '20/25A' staan. Dat sterkt mijn vermoedden dat het in jou geval aan de TWC ligt en niet aan de auto.
Nee hoor, hij wordt er alleen maar beter van.Ik ga over 2 weken mijn nieuwe Model 3 laten coaten met een glascoating. Ter bescherming van de lak. Geeft dit problemen met de garantie bij Tesla? De Detailing shop heb ik gevonden via het forum, en zij hebben al vele Tesla's gecoat. Maar nu rees toch de vraag of nu mijn garantie in de problemen komt?
Met 85000km ervaring dacht ik geen beginner te zijn, maar afgelopen week stond ik stil nadat de auto zichzelf uit had gezet toen ie nog 4% batterij claimde te hebben. Tevoren had ik ook al eens 2 keren met 1% thuis en op een supercharger gearriveerd, dus ik dacht dat ik nu ook wel veilig ging zijn.Zo kwam ik gisteravond thuis aan.
Hele eind 140+ gereden en gewoon rond de 3 a 5% rest aan houden op de navi en dan zit je veilig.
Je aankomst percentage is heel goed te sturen door je snelheid wat aan te passen waar nodig. Maar die melding dat je onder een bepaalde snelheid moet blijven krijg je wel erg snel en kijk ik ook echt niet naar. Enige dat telt is % bij aankomst in mijn ogen, als die boven 0 blijft is het goed.
Nee hoor, hij wordt er alleen maar beter van.
Dat vind ik een spannende. Houdt mij ook wel eens bezig, je wil er gewoon van uit kunnen gaan dat wat je ziet ook echt klopt Nu zijn er diverse kalibratie-weetjes, leegrijden tot 0 (#hoedan, voor je het weet sta je net als jij stil) en vervolgens tot 100% laden en eventueel herhalen.. Is er eigenlijk een 'officieel' advies vanuit Tesla?Met 85000km ervaring dacht ik geen beginner te zijn, maar afgelopen week stond ik stil nadat de auto zichzelf uit had gezet toen ie nog 4% batterij claimde te hebben. Tevoren had ik ook al eens 2 keren met 1% thuis en op een supercharger gearriveerd, dus ik dacht dat ik nu ook wel veilig ging zijn.
Best toch wat marge aanhouden dus.
Met 85000km ervaring dacht ik geen beginner te zijn, maar afgelopen week stond ik stil nadat de auto zichzelf uit had gezet toen ie nog 4% batterij claimde te hebben.
Met 85000km ervaring dacht ik geen beginner te zijn, maar afgelopen week stond ik stil nadat de auto zichzelf uit had gezet toen ie nog 4% batterij claimde te hebben. Tevoren had ik ook al eens 2 keren met 1% thuis en op een supercharger gearriveerd, dus ik dacht dat ik nu ook wel veilig ging zijn.
Best toch wat marge aanhouden dus.
Na 80000km is je Tesla garantie ook op, dus heb je best een afsleepverzekering. Zoniet, betaal je cash aan een takeldienst die je best naar de nabijgelegen supercharger rijdt, en 'm daar aan de lader hangt.En toen, ANWB gebeld?