Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Beginners vragen

This site may earn commission on affiliate links.
Uiteraard heb ik toen op de handles gedrukt alsook de kofferbak. Mijn telefoon lag gewoon in de auto in de middenconsole.
Wat apart joh, een paar dagen geleden nog, sleutel plus telefoon in de auto en inderdaad, auto op ‘slot’ (dwz handles naar binnen)
maar met een kort drukje op de handle kwamen ze weer naar buiten en kon ik weer instappen. Vreemd dat dat bij jou niet is..
 
Even een beginnersvraag. Misschien heeft het hier al gestaan hoor. Maar ik heb de Autopilot M3
Zonder lane switching.

1. Hij vraagt de hele tijd om druk op het stuur uit te oefenen om de zoveel minuten. Ik snap dat behalve als ik de hele tijd wel Mn handen op t stuur heb. Weet iemand wat je het beste kan doen als je je handen wel op t stuur hebt zonder dat hij die melding geeft. Want dat druk uitoefenen duw ik het stuur naar voren, maar dat is best wel irritant, en zorgt ervoor dat ik liever de gewone autopilot gebruik.

2. Mijn knipperlicht gaat heel vaak niet uit na een lane switch. Dus zachtjes aangezet maar dan zie ik dat ie toch nog aan staat. En dan tik ik hem terug, maar dat zorgt ervoor dat ie soms de andere kant weer op knippert. Lijkt of de afstelling niet goed is, of is dit normaal?

Daarnaast is Me opgevallen dat je niet zomaar even van baan moet wisselen zonder harde richtingaanwijzer en autopilot aan. Want dan denk ie dat je van de baan afraakt en krijg je luide meldingen enzo.
 
Even een beginnersvraag. Misschien heeft het hier al gestaan hoor. Maar ik heb de Autopilot M3
Zonder lane switching.

1. Hij vraagt de hele tijd om druk op het stuur uit te oefenen om de zoveel minuten. Ik snap dat behalve als ik de hele tijd wel Mn handen op t stuur heb. Weet iemand wat je het beste kan doen als je je handen wel op t stuur hebt zonder dat hij die melding geeft. Want dat druk uitoefenen duw ik het stuur naar voren, maar dat is best wel irritant, en zorgt ervoor dat ik liever de gewone autopilot gebruik.

2. Mijn knipperlicht gaat heel vaak niet uit na een lane switch. Dus zachtjes aangezet maar dan zie ik dat ie toch nog aan staat. En dan tik ik hem terug, maar dat zorgt ervoor dat ie soms de andere kant weer op knippert. Lijkt of de afstelling niet goed is, of is dit normaal?

Daarnaast is Me opgevallen dat je niet zomaar even van baan moet wisselen zonder harde richtingaanwijzer en autopilot aan. Want dan denk ie dat je van de baan afraakt en krijg je luide meldingen enzo.

Op vraag 1: Niet druk uit oefenen maar heel licht (duim en wijsvinger) draaien.
 
Als het niet vriest, doe ik het niet. Als het vriest, om de ruiten te ontdooien, verbruik ik zo’n 5-7 km voor 15-30 minuten voorverwarmen.
Afkoelen is veel minder, maar dak en alle ramen open is even efficiënt.

Edit: sorry quote vergeten plakken in dit multi-issue draadje. Lukt blijkbaar niet meer bij het editten.
 
2 beginnersvragen:
- logboek ? Kan ik ergens mijn gereden trajecten terugzien ? In de app dan wel in de auto ? Zou ik wel erg handig vinden. In mijn volvo app kan ik heel makkelijk alle gegevens per rit terugzien. Bij Tesla zou dat toch ook moeten kunnen ?
- Ik heb nu Spotify in de auto zonder dat ik een Spotify abonnement heb. Krijg je dat zolang Tesla het mobiele abonnement betaalt ? Dat is toch maar een bepaalde tijd ?
 
2 beginnersvragen:
- logboek ? Kan ik ergens mijn gereden trajecten terugzien ? In de app dan wel in de auto ? Zou ik wel erg handig vinden. In mijn volvo app kan ik heel makkelijk alle gegevens per rit terugzien. Bij Tesla zou dat toch ook moeten kunnen ?
- Ik heb nu Spotify in de auto zonder dat ik een Spotify abonnement heb. Krijg je dat zolang Tesla het mobiele abonnement betaalt ? Dat is toch maar een bepaalde tijd ?
Geen specifiek logboek. Wel een overzicht van de laatste 50 km. (of iets meer). Ik geloof Energy in het pop-up menu.
Spotify weet ik niet. Ik heb altijddurend abonnement.
 
Afgelopen week had ik hem iets te vroeg aan gezet; 45 minuten voor vertrek van 6°C naar 19,5°C en er was 17km weg in de M3.

En daarnaast verlies je nog een paar procent per dag. Ook als de auto niet gebruikt wordt.

Helder, dank hiervoor. Er komt wel een paal om de hoek te staan. Ik ben vooral benieuwd of het de moeite is om standaard die paal op te zoeken, of dat het ook (een aantal dagen) zonder zou kunnen. Dat zou prima moeten passen als ik jullie reacties lees.
 
  • Like
Reactions: ScoopT