Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Beginners vragen

This site may earn commission on affiliate links.
Kick

Misschien eerder gevraagd, maar ik kon het niet in vinden in de laatste pagina's van dit topic.... Ik hoop dat iemand deze makkelijk kan beantwoorden:

Ik lees hier van velen dat het mogelijk is om in je tesla account de status van je bestelling te zien. Mijn M3 is afgelopen week besteld door de LM. Hoe kan ik nu aan een Tesla account komen om mijn bestelling te volgen?

Bedankt!!
 
Wellicht een domme vraag ;-). Mijn TWC staat aan de voorkant bij mij huis met veel parkeervakken op 7 meter. Kan elke tesla mijn stroom tappen? Hoe kan ik de TWC uitzetten, zonder daar in de meterkast voor hoeven zijn.. Mijn hele huis is HomeKit en Philips Hue icm met een 3 tal Koogeek stekkers zodat alles vanaf mijn telefoon aan of uit kan (al dan niet automatisch dmw sensoren).

Ik zou niet te veel investeren om dit te voorkomen. Ik ken eigenlijk helemaal geen gevallen van mensen die aan andermans laadpaal stiekem gratis laden. Mocht er bij iemand bij mij staan, zou ik zeggen: bel aan, krijg je koffie toe...

De maximale schade is ook nogal te overzien :)
 
Wie en waar heeft iemand de maxem vandaan?
Google ‘Maxem.io’.
Erg vriendelijke jongens daar. Bellen me proactief als ze een storinkje zien, helpen me na het zelf verwisselen van mijn TWC etc. Ja, met abonnement, want elke maand overzicht voor de boekhouder van ‘De Zaak’. Vind ik wel fijn.
Met optie voor laden tijdens overproductie van je zonnedak en smart charging bij piekuren. Ik heb het wel laten installeren.
 
Last edited:
Ik heb twee weken lang met een usb stick met daarop de TeslaCam map gereden. Ineens was het camera logo weg. Vervolgens de usb stick in de pc gedaan, bij ieder filmpje dat ik probeerde te openen of te kopiëren liep de pc vast. Na ongeveer 30sec verdwijnt de usb stick uit de verkenner. Alleen opnieuw in de usb poort steken werkt om deze weer voor 30sec zichtbaar te krijgen. Inmiddels is de usb stick zo corrupt dat zelfs formatteren niet meer mogelijk is. Allerlei usb stick repair programma’s geprobeerd. Heb zelfs via Ubuntu Linux geprobeerd in de hoop dat de usb stick niet binnen 30sec zou verdwijnen maar ook daar zelfde issue. Gebeurt het vaker dat Tesla’s usb sticks corrupt maken? Ik heb een nieuwe besteld, maar hoop dat niet eens per week te hoeven doen...
 
Ik zou niet te veel investeren om dit te voorkomen. Ik ken eigenlijk helemaal geen gevallen van mensen die aan andermans laadpaal stiekem gratis laden. Mocht er bij iemand bij mij staan, zou ik zeggen: bel aan, krijg je koffie toe...

De maximale schade is ook nogal te overzien :)
Ik zou op een dergelijke lokatie vooral bij langdurige afwezigheid (vakantie) simpelweg de TWC groep in de meterkast even uitzetten. Onder normale omstandigheden zou ik me niet te druk maken.

Qua schade: een Model 3 van volledig leeg naar vol gooien bij 24 cent per kWh is dat 18 euro aan stroomkosten. Het zal je eenmalig niet nekken maar bij eerder genoemde vakantie (en terugkerend misbruik bij gebrek aan toezicht) kan het toch een aardige kostenpost worden.
 
Google ‘Maxem.io’.
Erg vriendelijke jongens daar. Bellen me proactief als ze een storinkje zien, helpen me na het zelf verwisselen van mijn TWC etc. Ja, met abonnement, want elke maand overzicht voor de boekhouder van ‘De Zaak’. Vind ik wel fijn.
Met optie voor laden tijdens overproductie van je zonnedak en smart charging bij piekuren. Ik heb het wel laten installeren.
oke, dacht via installateur, ik zal ze contacten. Dat zonnepanelen only is fijn na het salderen (sowieso), en nu voor de echt groene stroom natuurlijk super. Zit zelf bij Powerpeers nu..
 
Wat is in jullie ervaring de meest effectieve manier om te regen-remmen? Langzaam laten uitrollen op een afrit van 100 naar 0 toe, of zo lang mogelijk 100 blijven rijden en dan 'vol' in de ankers?
Ligt er aan wat je wil bereiken?
- zoveel mogelijk energie verspillen?
- je accu zo zwaar mogelijk belasten?
- je remmen zo zwaar mogelijk belasten?
- zo lang mogelijk onderweg zijn?
- ...

Er van uit gaan dat je zoveel mogelijk energie vast wil houden zou je niet eens helemaal van het 'gas' af moeten gaan, maar net genoeg (en vroeg genoeg) zodat je zonder te regennen precies genoeg snelheid verliest door de aanwezige wrijving.
 
  • Funny
Reactions: DeHakkelaar
Juist; ik bedoel het verschil tussen het wattpedaal ineens helemaal loslaten, of halverwege vasthouden en uitrollen. Ik hoor jullie zeggen dat de tweede optie (in theorie in ieder geval) leidt tot beter rendement?
Niet in theorie, ook in werkelijkheid. Ik maak van deze manier van rijden een sport. Dat levert mij een ATA op van inmiddels 200 wH/km met de minst zuinige Tesla Model S, een achterwiel aangedreven versie met 21" velgen.
Voor ieder kruispunt moet je dan wel zonder een streepje groen, re-gen, noch een streepje oranje, vermogen geven, zien aan te komen.
 
Sorry, hij vraagt toch echt of 'vol in de ankers' een effectieve manier is om te regen-remmen. En dan is er meer in het geding dan alleen de effectiviteit van regennen zelf.

Overigens, jouw eigen antwoord gaat ook niet over regennen, maar over niet regennen :rolleyes:
Hij geeft zelf het antwoord dat ik ook al gaf. Het niet re-gennen is precies waar het hier over gaat, het hoogste rendement. Daar vraagt JanMetPet naar.
 
Niet in theorie, ook in werkelijkheid. Ik maak van deze manier van rijden een sport. Dat levert mij een ATA op van inmiddels 200 wH/km met de minst zuinige Tesla Model S, een achterwiel aangedreven versie met 21" velgen.
Voor ieder kruispunt moet je dan wel zonder een streepje groen, re-gen, noch een streepje oranje, vermogen geven, zien aan te komen.
Respect voor dit streven, W.
Hetzelfde effect is ook te bereiken door het versnellingspookje in N te zetten. Je zult verbaasd zijn over de gigantische afstand die de auto op die manier nog aflegt met minimaal snelheidsverlies.
Vervolgens wel remmen door de D weer in te schakelen en daarmee de regeneratie. :)
 
  • Informative
Reactions: DeHakkelaar