Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Beginners vragen

This site may earn commission on affiliate links.
Met name de lange pauze als je van rijstrook bent gewisseld en de acceleratie daarna vind ik nou niet bepaald vloeiend. Dat kan veel beter.

Dat is in het verleden veel slechter geweest. Overigens komt dit ook voor een deel doordat je het niet zelf doet.
Als je als bijrijder meerijdt dan lijkt het rijden van een mens als bestuurder ook altijd veel minder vloeiend dan dat je het zelf doet.
Dit komt vaak ook omdat als je het zelf doet je weet wat er gaat gebeuren.
 
  • Like
Reactions: Gompie23
Ga ik zeker doen, maar nog altijd niet eerst op de snelweg, want dat is zo slordig stoppen als het verkeer met 130 aankomt :rolleyes:

Ik heb al een keer geprobeerd.... Dacht m'n ruitenwisser aan te zetten maar liet de rechter hendel wat te lang naar boven staan. Auto ging tijdens rijden in N. Ik kon (de Model 3) daarna gewoon weer in D zetten tijdens het rijden. Ik verwacht dat het "stroompedaal" niet ingedrukt mag zijn op dat moment! Ik heb overigens niet geprobeerd of ik van N ook naar R kan op de rijksweg. Dat mag iemand anders proberen :p
 
  • Funny
  • Like
Reactions: TM3LR and Yendred
Ik heb al een keer geprobeerd.... Dacht m'n ruitenwisser aan te zetten maar liet de rechter hendel wat te lang naar boven staan. Auto ging tijdens rijden in N. Ik kon (de Model 3) daarna gewoon weer in D zetten tijdens het rijden. Ik verwacht dat het "stroompedaal" niet ingedrukt mag zijn op dat moment! Ik heb overigens niet geprobeerd of ik van N ook naar R kan op de rijksweg. Dat mag iemand anders proberen :p

Nou bij deze dan. Dat kan niet. Hij gaat pas in R zodra je langzaam genoeg gaat.
 
als ik in mijn auto stap, gaat de verwarming in eerste instantie ALTIJD vol aan (warmte) en pas na 30-60 sec past hij dat aan aan de temperatuur in de auto en komt er een normale regeling. Maar in eerste instantie word je bijna uit de auto geblazen met warme lucht. is dit normaal? regeling staat standaard op "auto" en met huidige temperaturen is het in de auto en buiten vaak warmer dan de ingestelde temperatuur
 
Ik was zojuist even bij de bandenboer en we wilde de auto even in N zetten zodat we hem een klein stukje naar voren konden duwen voor de juiste positie op de hefbrug.
Ik kon hem wel in N zetten maar als ik dan uitstap gaat hij meteen op P. De auto in N zetten door het open raam is ook geen optie.
Is er EEN mogelijkheid om de auto gewoon even in zijn neutraal te zetten (zonder dat je erin zit) om de auto een stukje vooruit of achteruit te duwen?

Ook in de sleepmodus is de auto niet vooruit of achter te duwen met de hand.
 
als ik in mijn auto stap, gaat de verwarming in eerste instantie ALTIJD vol aan (warmte) en pas na 30-60 sec past hij dat aan aan de temperatuur in de auto en komt er een normale regeling. Maar in eerste instantie word je bijna uit de auto geblazen met warme lucht. is dit normaal? regeling staat standaard op "auto" en met huidige temperaturen is het in de auto en buiten vaak warmer dan de ingestelde temperatuur

Ik vermoed dat dat gewoon warmte is die door de zon in de auto cq luchtkanalen is opgebouwd.
Simpele oplossing is met je app de klimaatregeling al aan te zetten vóór je gaat instappen.
 
Ik was zojuist even bij de bandenboer en we wilde de auto even in N zetten zodat we hem een klein stukje naar voren konden duwen voor de juiste positie op de hefbrug.
Ik kon hem wel in N zetten maar als ik dan uitstap gaat hij meteen op P. De auto in N zetten door het open raam is ook geen optie.
Is er EEN mogelijkheid om de auto gewoon even in zijn neutraal te zetten (zonder dat je erin zit) om de auto een stukje vooruit of achteruit te duwen?

Ook in de sleepmodus is de auto niet vooruit of achter te duwen met de hand.

Volgens mij is dat om veiligheidsredenen of aansprakelijkheid onmogelijk gemaakt. Stel dat je auto op een vals plat staat bovenaan de berg.....

Je kunt wel je vriendin er in zetten natuurlijk...
 
  • Informative
Reactions: DeHakkelaar
Ik was zojuist even bij de bandenboer en we wilde de auto even in N zetten zodat we hem een klein stukje naar voren konden duwen voor de juiste positie op de hefbrug.
Ik kon hem wel in N zetten maar als ik dan uitstap gaat hij meteen op P. De auto in N zetten door het open raam is ook geen optie.
Is er EEN mogelijkheid om de auto gewoon even in zijn neutraal te zetten (zonder dat je erin zit) om de auto een stukje vooruit of achteruit te duwen?

Ook in de sleepmodus is de auto niet vooruit of achter te duwen met de hand.
Bij Model S en X is er hiervoor 'tow mode' voorzien. Of dat sleepmodus heet weet ik niet zo 1-2-3, maar dat geeft al aan dat je er in zult moeten zitten als de auto wordt verplaatst. Gordel op de chauffeursstoel inklikken en een reservewiel op die stoel leggen kan aanwezigheid van een chauffeur simuleren. Maar dat kan ook in de Model 3 wel weer anders zijn.
 
  • Like
Reactions: DeHakkelaar
Bij Model S en X is er hiervoor 'tow mode' voorzien. Of dat sleepmodus heet weet ik niet zo 1-2-3, maar dat geeft al aan dat je er in zult moeten zitten als de auto wordt verplaatst. Gordel op de chauffeursstoel inklikken en een reservewiel op die stoel leggen kan aanwezigheid van een chauffeur simuleren. Maar dat kan ook in de Model 3 wel weer anders zijn.

Ik denk dat dat in de model 3 wel werkt ja. Maar goed, dan weet ik dus dat het in principe niet mogelijk is.
Ik zag in de handleiding ook dat je de Model 3 (AWD) ook maar max 10 meter mag slepen met max 5 km/h.
Net genoeg om de auto de vrachtwagen op te trekken.
 
Ik was zojuist even bij de bandenboer en we wilde de auto even in N zetten zodat we hem een klein stukje naar voren konden duwen voor de juiste positie op de hefbrug.
Ik kon hem wel in N zetten maar als ik dan uitstap gaat hij meteen op P. De auto in N zetten door het open raam is ook geen optie.
Is er EEN mogelijkheid om de auto gewoon even in zijn neutraal te zetten (zonder dat je erin zit) om de auto een stukje vooruit of achteruit te duwen?

Ook in de sleepmodus is de auto niet vooruit of achter te duwen met de hand.
Volgens de handleiding zouden de wiele wel degelijk vrij moeten kunnen rollen als je de auto in Transportmodus zet. Misschien had je de procedure niet goed uitgevoerd?

P.s. deze modus wordt ook aanbevolen (het het nog niet zelf geprobeerd) in de wasstraat. Als je hem namelijk in zijn vrij zet en je zit in de auto is het mogelijk dat als je even van je stoel afkomt de auto direct in de P-stand schiet. Kan vrij veel schade geven met auto's die achterop "getrokken" worden door de transportband....

Transportmodus.png
 
  • Informative
Reactions: DeHakkelaar