Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register
  • Want to remove ads? Register an account and login to see fewer ads, and become a Supporting Member to remove almost all ads.
  • Tesla's Supercharger Team was recently laid off. We discuss what this means for the company on today's TMC Podcast streaming live at 1PM PDT. You can watch on X or on YouTube where you can participate in the live chat.

Beginners vragen

This site may earn commission on affiliate links.
Volgens de handleiding zouden de wiele wel degelijk vrij moeten kunnen rollen als je de auto in Transportmodus zet. Misschien had je de procedure niet goed uitgevoerd?

P.s. deze modus wordt ook aanbevolen (het het nog niet zelf geprobeerd) in de wasstraat. Als je hem namelijk in zijn vrij zet en je zit in de auto is het mogelijk dat als je even van je stoel afkomt de auto direct in de P-stand schiet. Kan vrij veel schade geven met auto's die achterop "getrokken" worden door de transportband....

View attachment 426977

Hmmm ik zie nu dat ik stap 4 inderdaad niet helemaal goed uitgevoerd heb. Ik zal het binnenkort nog eens proberen.
 
@ScoopT, thnx!


Heb de bestelling van solid black vorige week overgezet naar midnight silver. Maar ik vind de multi coat red eigenlijk het mooiste. Maar ja, weer ruim euro 1000 erbij (eigen aanschaf, zzp) incl effect of bijtelling (effectief betaal je de extra kosten dan over 5 jaar gezien gewoon zelf....).

Alleen de term “multicoat” maakt mij toch nieuwsgierig. Is deze lak nog beter dan metallic. Of is het een marketing term? Geen glascoating nodig bij “red”?

Ik hoor graag wat jullie ervaringen zijn;)
 
Ik reed vandaag met de AP aan, aan iets minder dan 150km/u. Toen ik de gaspedaal induwde om iets sneller ruimte te kunnen geven aan een ongeduldige achterligger, kreeg ik verscheidene alarmsignalen. Ik weet dat je de AP niet kan gebruiken boven de 150km/u, maar had verwacht dat hij gewoon zou uitschakelen i.p.v. alle toeters en bellen te activeren.

Dat lawaai zorgde in eerste instantie voor wat paniek omdat je niet weet wat er fout gaat. Vervelender was echter dat ik de AP niet meer kon inschakelen tijdens de rest van de rit. Ik kreeg de melding dat dit niet meer mogelijk was omdat de maximale snelheid overschreden werd. Ook na een reset (tijdens het rijden) lukte het nog niet om de AP te activeren.

Hebben andere eigenaars met AP dit ook ervaren, of is er een foutje in de software ? Tijdens de daaropvolgende rit na een laadbeurt, werkte de AP opnieuw.
 
Hebben andere eigenaars met AP dit ook ervaren, of is er een foutje in de software ? Tijdens de daaropvolgende rit na een laadbeurt, werkte de AP opnieuw.
Dit is geen foutje in de software maar de Tesla die je afstraft voor onverantwoord gedrag. Je moet in de hoek gaan staan en de auto in P zetten. Daarna mag je de autopilot weer gebruiken. In de volgende software update komt er ook een zwaaiende wijsvinger in beeld als je dit doet.
 
Ik reed vandaag met de AP aan, aan iets minder dan 150km/u. Toen ik de gaspedaal induwde om iets sneller ruimte te kunnen geven aan een ongeduldige achterligger, kreeg ik verscheidene alarmsignalen. Ik weet dat je de AP niet kan gebruiken boven de 150km/u, maar had verwacht dat hij gewoon zou uitschakelen i.p.v. alle toeters en bellen te activeren.

Dat lawaai zorgde in eerste instantie voor wat paniek omdat je niet weet wat er fout gaat. Vervelender was echter dat ik de AP niet meer kon inschakelen tijdens de rest van de rit. Ik kreeg de melding dat dit niet meer mogelijk was omdat de maximale snelheid overschreden werd. Ook na een reset (tijdens het rijden) lukte het nog niet om de AP te activeren.

Hebben andere eigenaars met AP dit ook ervaren, of is er een foutje in de software ? Tijdens de daaropvolgende rit na een laadbeurt, werkte de AP opnieuw.

Ja dit is de normale werking, je hebt straf gekregen van Tesla.
Als je niet op tijd feedback geeft dmv het stuur heb je dezelfde straf te pakken.
 
  • Informative
Reactions: Paco
Ik reed vandaag met de AP aan, aan iets minder dan 150km/u. Toen ik de gaspedaal induwde om iets sneller ruimte te kunnen geven aan een ongeduldige achterligger, kreeg ik verscheidene alarmsignalen. Ik weet dat je de AP niet kan gebruiken boven de 150km/u, maar had verwacht dat hij gewoon zou uitschakelen i.p.v. alle toeters en bellen te activeren.

Dat lawaai zorgde in eerste instantie voor wat paniek omdat je niet weet wat er fout gaat. Vervelender was echter dat ik de AP niet meer kon inschakelen tijdens de rest van de rit. Ik kreeg de melding dat dit niet meer mogelijk was omdat de maximale snelheid overschreden werd. Ook na een reset (tijdens het rijden) lukte het nog niet om de AP te activeren.

Hebben andere eigenaars met AP dit ook ervaren, of is er een foutje in de software ? Tijdens de daaropvolgende rit na een laadbeurt, werkte de AP opnieuw.

Als je binnen een redelijke termijn had gereageerd op de meldingen dan was het gewoon blijven werken.
Echter wanneer je gewoon door blijft zondigen ondanks de meldingen dat krijg je straf :p
 
  • Informative
Reactions: Paco
Goedemorgen. Is het mogelijk historische rit- en rijgegevens in te zien? Ik zie wel de mogelijkheid van de laatste rit en de laatste 50 km. Ik ben wel nieuwsgierig naar het totale plaatje.

Nee, maar je kunt wel een data logger gebruiken als Teslafi. Via onderstaande referral link kun je 1 maand gratis testen i.p.v. 2 weken:

- Sign Up

Helaas kan deze niet je oude ritten inzien maar wel al je nieuwe zitten vanaf dat moment. Niet enkel je ritten maar ook je laadsessies, zowel superchargen and een reguliere laadpaal.
 
Als je binnen een redelijke termijn had gereageerd op de meldingen dan was het gewoon blijven werken.
Echter wanneer je gewoon door blijft zondigen ondanks de meldingen dat krijg je straf :p

Indien ik op dat moment de gaspedaal zou gelost hebben, waardoor het remlicht aangaat omwille van de regeneratie, dan zou de achterligger dit verkeerd kunnen interpreteren als zijnde "traditioneel" remmen. Die situatie lijkt mij potentieel gevaarlijker. Ik beland dan liever op de strafbank. :)

Ik heb dit weekend ook ondervonden dat de snelheidslimiet op mijn M3 AWD LR op 232km/u ligt. :cool:
 
Indien ik op dat moment de gaspedaal zou gelost hebben, waardoor het remlicht aangaat omwille van de regeneratie, dan zou de achterligger dit verkeerd kunnen interpreteren als zijnde "traditioneel" remmen. Die situatie lijkt mij potentieel gevaarlijker. Ik beland dan liever op de strafbank. :)

Ik heb dit weekend ook ondervonden dat de snelheidslimiet op mijn M3 AWD LR op 232km/u ligt. :cool:

Je rijdt jezelf (of anderen) nog een keer de dood in met zulke snelheden. Stoer hoor!
 
Je rijdt jezelf (of anderen) nog een keer de dood in met zulke snelheden. Stoer hoor!

Niets stoer aan. 140-150 km/u als cruise snelheid op Duitse snelwegen waar er geen limiet is, in goeie (weers)omstandigheden, is echt niet abnormaal. Tenzij je zo een patertje bent die in België/Nederland aan 120km/u op het linkerrijvak blijft hangen en andere rijders blokkeert "omdat ze van de wet niet sneller mogen".

Snelheden boven de 160 doe ik enkel waar het mag en indien de omstandigheden het toelaten : droog, perfecte visibiliteit en geen ander verkeer. Indien ik een ander voertuig inhaal zal ik mijn snelheid laten dalen tot het verschil beperkt is tot ruwweg 20 à 30km/u zodat men tijd heeft om mij op te merken, én ik kan reageren op een onverwachts manoeuvre.

Snelheid op zich is niet het gevaar, wel snelheid die onaangepast is aan de omstandigheden. En uitzonderlijke omstandigheden (bv een klapband bij een goed onderhouden wagen) kunnen een ernstige afloop kennen, maar geldt dat niet voor alles wat we in het leven doen ?
 
Last edited:
Indien ik op dat moment de gaspedaal zou gelost hebben, waardoor het remlicht aangaat omwille van de regeneratie, dan zou de achterligger dit verkeerd kunnen interpreteren als zijnde "traditioneel" remmen. Die situatie lijkt mij potentieel gevaarlijker. Ik beland dan liever op de strafbank. :)

Ik heb dit weekend ook ondervonden dat de snelheidslimiet op mijn M3 AWD LR op 232km/u ligt. :cool:

Acceleren voor mensen die ongeduldig zijn doe ik niet. Dat ze ongeduldig zijn is hun probleem niet het mijne.
Je kunt ook met één tikje de AP eraf gooien en als hij een melding geeft en dan krijg je ook geen straf.

Als je voet volledig van het e-pedaal haalt dan gaat hij idd vol regenereren en dan gaan ook de remlichten branden.
Wanneer je alleen minder gas geeft dan coast hij gewoon door. Hoeveel precies is een kwestie van je auto leren kennen.
 
  • Like
  • Informative
Reactions: shthpnz and Paco